Η χειρότερη σύγχρονη πανδημία θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει από ένα μολυσμένο ζώο που διακινούνταν μέσω του παράνομου εμπορίου άγριας ζωής
Νέα γενετικά δεδομένα συνδέουν τον κορωνοϊό με ρακούν στην αγορά της Γουχάν

Η ομάδα, σύμφωνα με τους New York Times, σημείωσε ότι, η χειρότερη σύγχρονη πανδημία θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει από ένα μολυσμένο ζώο που διακινούνταν μέσω του παράνομου εμπορίου άγριας ζωής.

Τα δεδομένα αντλήθηκαν από επιχρίσματα που ελήφθησαν από και γύρω από τη αγορά Θαλασσινών Χουανάν (στην Γουχάν), τον Ιανουάριο του 2020, λίγο αφότου οι κινεζικές αρχές έκλεισαν την αγορά μετά από υποψίες ότι συνδέεται με το ξέσπασμα ενός νέου κορωνοϊού.

Μέχρι τότε, τα ζώα είχαν απομακρυνθεί, αλλά οι ερευνητές έτριψαν τοίχους, δάπεδα, μεταλλικά κλουβιά και καρότσια που χρησιμοποιούνται συχνά για τη μεταφορά κλουβιών ζώων.

Σε δείγματα που βρέθηκαν θετικά στον κορωνοϊό, η διεθνής ερευνητική ομάδα βρήκε γενετικό υλικό που ανήκει σε ζώα, μεταξύ αυτών και μεγάλες ποσότητες από ίχνη που ταιριάζουν με το είδος αυτό του ρακούν, όπως είπαν τρεις επιστήμονες που συμμετείχαν στην ανάλυση.

Η ανάμειξη γενετικού υλικού από τον κορωνοϊό και το ζώο δεν αποδεικνύει αυτόματα ότι είχε μολυνθεί κάποιο ρακούν. Αλλά ακόμα και αν είχε μολυνθεί ένα ρακούν, δεν θα ήταν ξεκάθαρο ότι το ζώο είχε μεταδώσει τον ιό στους ανθρώπους.

Ενδεχομένως, ένα άλλο ζώο (όπως τα πουλιά) θα μπορούσε να έχει μεταδώσει τον ιό σε ανθρώπους ή κάποιος που είχε μολυνθεί από τον ιό θα μπορούσε να έχει μεταδώσει τον ιό σε κάποιο ρακούν.

Το συγκεκριμένο είδος ρακούν είναι γνωστό ότι μπορεί να μεταδώσει τον κορωνοϊό
Ωστόσο, η ανάλυση έδειξε ότι το είδος αυτό των ρακούν, που σχετίζονται με τις αλεπούδες και είναι γνωστό ότι μπορεί να μεταδώσει τον ιό, είχε γενετικές υπογραφές στο ίδιο μέρος όπου είχε εντοπιστεί γενετικό υλικό από τον ιό, είπαν οι τρεις επιστήμονες.

Αυτά τα στοιχεία, όπως ανέφεραν, ήταν σύμφωνα με το σενάριο στο οποίο ο ιός είχε μεταδοθεί στους ανθρώπους από ένα άγριο ζώο.

Τα νέα στοιχεία είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσουν νέα συζήτηση για την προέλευση της πανδημίας, ακόμα κι αν δεν λύσουν το ερώτημα του πώς ξεκίνησε.

Τις τελευταίες εβδομάδες, η λεγόμενη θεωρία της διαρροής του ιού από εργαστήριο, η οποία υποθέτει ότι ο κορωνοϊός προέκυψε από ένα ερευνητικό εργαστήριο στη Γουχάν, έχει προσελκύσει ενδιαφέρον χάρη σε μια νέα αξιολόγηση πληροφοριών από το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ.

Αλλά τα γενετικά δεδομένα από την αγορά προσφέρουν μερικές από τις πιο απτές αποδείξεις μέχρι στιγμής για το πώς ο κορωνοϊός θα μπορούσε να έχει μεταδοθεί σε ανθρώπους από άγρια ζώα εκτός εργαστηρίου.

Υποδηλώνει επίσης ότι Κινέζοι επιστήμονες έχουν δώσει μια ελλιπή περιγραφή των στοιχείων που θα μπορούσαν να συμπληρώσουν λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο εξάπλωσης του ιού στην αγορά Χουανάν της Γουχάν.

Ο Jeremy Kamil, ιολόγος στο Κέντρο Επιστημών Υγείας του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Λουιζιάνα, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη, είπε ότι τα ευρήματα έδειξαν ότι «τα δείγματα από την αγορά που είχαν πρώιμες γενεαλογίες Covid ήταν μολυσμένα με DNA άγριων ζώων».

Ο δρ. Kamil είπε ότι δεν υπάρχουν οριστικά στοιχεία που να δηλώνουν ότι η πανδημία του κορωνοϊού ξεκίνησε από ένα μολυσμένο ζώο αλλά, πρόσθεσε ότι τα νέα στοιχεία «θέτουν πραγματικά τα φώτα της δημοσιότητας στο παράνομο εμπόριο ζώων».

Τα προηγούμενα δείγματα από την αγορά της Γουχάν

Κινέζοι επιστήμονες είχαν δημοσιεύσει μια μελέτη που εξέταζε τα ίδια δείγματα από την αγορά τον Φεβρουάριο του 2022. Αυτή η μελέτη ανέφερε ότι τα δείγματα ήταν θετικά στον κορωνοϊό. Ωστόσο έδειξε ότι ο ιός προερχόταν από μολυσμένα άτομα που ψώνιζαν ή εργάζονταν στην αγορά, και όχι από ζώα, που πωλούνταν εκεί.

Κάποια στιγμή, οι ίδιοι ερευνητές, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων συνδεδεμένων με το Κινεζικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, δημοσίευσαν τα πρώιμα δεδομένα από επιχρίσματα στην αγορά στο GISAID, μία διεθνή πλατφόρμα γενετικών αλληλουχιών για τους ιούς.

Στις 4 Μαρτίου, η Florence Débarre, εξελικτική βιολόγος στο Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας της Γαλλίας, έτυχε να ψάξει σε αυτή τη βάση δεδομένων για πληροφορίες σχετικά με την αγορά Χουανάν και όπως δήλωσε σε συνέντευξή της παρατήρησε ότι εμφανίζονται περισσότερες αλληλουχίες από το συνηθισμένο.

Οι ειδικοί σε ιούς περίμεναν αυτά τα πρώιμα δεδομένα αλληλουχίας από την αγορά από τότε που έμαθαν για την ύπαρξή τους στην κινεζική έκθεση από τον Φεβρουάριο του 2022.

Η δρ Débarre είπε ότι είχε ειδοποιήσει άλλους επιστήμονες, συμπεριλαμβανομένων των επικεφαλής μιας ομάδας που είχε δημοσιεύσει μια σειρά μελετών πέρυσι υποδεικνύοντας ότι ο κορωνοϊός προήλθε από την αγορά.

Μια διεθνής ομάδα, στην οποία περιλαμβανόταν ο Michael Worobey, ένας εξελικτικός βιολόγος στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα. Kristian Andersen, ιολόγος στο Scripps Research Institute στην Καλιφόρνια Edward Holmes, βιολόγος στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ ξεκίνησαν την άντληση των νέων γενετικών δεδομένων την περασμένη εβδομάδα.

Νέα δεδομένα συνδέουν την προέλευση του κορωνοϊού με ρακούν στην αγορά της ΓουχάνFacebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
Την προσοχή τους τράβηξε ένα συγκεκριμένο δείγμα. Είχε ληφθεί από ένα καρότσι που συνδέεται με ένα συγκεκριμένο πάγκο στην αγορά Χουάναν, την οποία είχε επισκεφτεί το 2014, ο δρ. Holmes.

Αυτός ο πάγκος, σύμφωνα με τον δρ. Holmes, περιείχε τα συγκεκριμένα ρακούν σε κλουβιά πάνω από ένα ξεχωριστό άλλο κλουβί, όπου βρισκόταν πουλιά, τα οποία ευνοούν τη μετάδοση νέων ιών.

Το κομμάτι υφάσματος που πήραν οι επιστήμονες για ανάλυση από ένα καρότσι εκεί στις αρχές του 2020, όπως διαπίστωσε η ερευνητική ομάδα, περιείχε γενετικό υλικό από τον κορωνοϊό και από ένα ρακούν.

«Μπορέσαμε να καταλάβουμε σχετικά γρήγορα ότι τουλάχιστον σε ένα από αυτά τα δείγματα, υπήρχε πολύ νουκλεϊκό οξύ από ρακούν, μαζί με νουκλεϊκό οξύ του ιού», δήλωσε ο Stephen Goldstein, ιολόγος στο Πανεπιστήμιο της Γιούτα που εργάστηκε στο νέα ανάλυση. Σημειώνει δε, ότι τα νουκλεϊκά οξέα είναι τα χημικά δομικά στοιχεία που μεταφέρουν γενετικές πληροφορίες.

Αφού η διεθνής ομάδα παρατήρησε τα νέα αυτά δεδομένα, επικοινώνησε με τους Κινέζους ερευνητές που είχαν ανεβάσει τα αρχεία με μια πλατφόρμα συνεργασίας, είπαν οι επιστήμονες που συμμετείχαν στη νέα ανάλυση. Μετά από αυτό, οι ακολουθίες εξαφανίστηκαν από το GISAID.

Ωστόσο, παραμένει ασαφές ποιος ή γιατί τις αφαίρεσε, σχολιάζουν οι New York Times.

Ο δρ Débarre είπε ότι η ερευνητική ομάδα αναζητούσε περισσότερα δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων από δείγματα της αγοράς που δεν δημοσιοποιήθηκαν ποτέ. «Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι υπάρχουν ακόμα περισσότερα δεδομένα», σημείωσε.

Οι επιστήμονες που συμμετείχαν στην ανάλυση είπαν ότι ορισμένα από τα δείγματα περιείχαν επίσης γενετικό υλικό από άλλα ζώα και από ανθρώπους.

Η Angela Rasmussen, ιολόγος στον Οργανισμό Εμβολίων και Λοιμωδών Νόσων στο Πανεπιστήμιο του Saskatchewan στον Καναδά, που εργάστηκε στην ανάλυση, είπε ότι το ανθρώπινο γενετικό υλικό ήταν αναμενόμενο, δεδομένου ότι οι άνθρωποι ψώνιζαν και εργάζονταν εκεί και ότι κρούσματα κορωνοϊού είχαν συνδεθεί με την αγορά.

Ο δρ. Goldstein επίσης, προειδοποίησε ότι «δεν έχουμε μολυσμένο ζώο και δεν μπορούμε να αποδείξουμε με βεβαιότητα ότι υπήρχε μολυσμένο ζώο σε αυτόν τον πάγκο».

Το γενετικό υλικό από τον ιό είναι αρκετά σταθερό, είπε, και δεν είναι σαφές πότε ακριβώς κατατέθηκε στην αγορά. Σημείωσε ακόμα ότι η επιστημονική ομάδα εξακολουθούσε να αναλύει τα δεδομένα και ότι δεν είχε σκοπό να δημοσιοποιηθεί η ανάλυσή της πριν δημοσιεύσει μια έκθεση.

«Αλλά», είπε πως, «δεδομένου ότι τα ζώα που υπήρχαν στην αγορά δεν είχαν ελεγχθεί εκείνη τη στιγμή, αυτό είναι το καλύτερο που μπορούμε να ελπίζουμε».

Πηγή: http://www.lifo.gr/now/tech-science/nea-dedomena-syndeoyn-tin-proeleysi-toy-koronoioy-me-rakoyn-stin-agora-tis-goyhan
Πολύνεκρο τροχαίο στην Ξάνθη: Ακαριαίος ο θάνατος των 4 – Κόπηκε στα δύο το ΙΧ

Το λεωφορείο μετέφερε εργαζομένους σε τοπική επιχείρηση - Στο νοσοκομείο επτά άτομα

Εuro 2024: Συναγερμός στο Αμβούργο – Αστυνομικοί πυροβόλησαν άνδρα που τους επιτέθηκε με τσεκούρι

Ο δράστης έχει τραυματιστεί

Κέρκυρα: Νεκρός σε παραλία βρέθηκε ο αγνοούμενος Αμερικανός τουρίστας

Διεξάγεται προανάκριση και θα γίνει νεκροψία νεκροτομή για να καθοριστούν τα ακριβή αίτια του θανάτου

Καραμπόλα πέντε οχημάτων στην Αττική Οδό – Καθυστερήσεις στο ρεύμα προς Αεροδρόμιο από το ύψος της Λ. Πεντέλης

Τροχαίο ατύχημα πριν από λίγο

Αρχιμανδρίτης έκλεισε ερωτικό ραντεβού με ιερόδουλη και την κακοποίησε σεξουαλικά

Η υπόθεση έφτασε στις δικαστικές αίθουσες

Γνωστός δικηγόρος κατηγορείται πως ξυλοκόπησε τη σύζυγό του – Αντιμέτωπος με κακούργημα

Η γυναίκα φέρεται να είπε στους γιατρούς του νοσοκομείου όπου πήγε τα ξημερώματα ότι έπεσε από τις σκάλες

Χάρης Δούκας: Μπαίνει μπροστά και δηλώνει παρών στις εξελίξεις του ΠΑΣΟΚ

«Παρών» στις ραγδαίες εξελίξεις του ΠΑΣΟΚ δηλώνει ο Χάρης Δούκας

Φρικτό τροχαίο στην Ξάνθη: 4 νεκροί σε σύγκρουση λεωφορείου με ΙΧ

Αρκετοί τραυματίες - Οι πρώτες εικόνες

Καιρός: Τι είναι το σύνδρομο «βραστού βατράχου» – «Καυτοί» Ιούλιος και Αύγουστος

Στους 32 σήμερα ο υδράργυρος σε αρκετές περιοχές

Κάτω Πατήσια: Ολοκληρωτική η καταστροφή στην πολυκατοικία που πήρε φωτιά – Κάηκαν τουλάχιστον έξι αυτοκίνητα

Ολοσχερώς καταστράφηκε η τριώροφη πολυκατοικία στα Κάτω Πατήσια από τη φωτιά που ξέσπασε στο ισόγειό της, το βράδυ του Σαββάτου (15.6.24)

Εύβοια: 13χρονος πνίγηκε από σουβλάκι, αλλά τον έσωσε ένας φίλος του που ήξερε πρώτες βοήθειες

Ο 13χρονος έφαγε μια μεγάλη μπουκιά από σουβλάκι και παραλίγο να πνιγεί

Συναγερμός στη Νέα Υόρκη για τρομοκρατικό χτύπημα

Mια «εξαιρετικά σοβαρή» τρομοκρατική απειλή αντιμετωπίζει η πόλη

Κατερίνα Στεφανίδη: Ζητά να εγκρίνει την αίτηση για τιμητική ιθαγένεια στον σύζυγο και προπονητή της

Νομίζω με τόσα μετάλλια το αξίζει, γράφει για τον Αμερικανό άντρα της

Παναθηναϊκός: Η πρώτη ανάρτηση του Ναν μετά τη σύλληψή του

Πανηγυρίζει ο παίκτης των «πράσινων»

Συναγερμός στην Ιαπωνία: Βακτήριο που τρώει τη σάρκα εξαπλώνεται με ταχείς ρυθμούς – Μπορεί να σκοτώσει άνθρωπο μέσα σε 48 ώρες

Σύμφωνα με εμπειρογνώμονες η ταχεία αύξηση των κρουσμάτων στην Ιαπωνία συνδέεται με την άρση των περιορισμών κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού

Φρίκη στο Ηράκλειο: 19χρονη καταγγέλλει ομαδικό βιασμό από δύο φίλους της

Η αστυνομία συνέλαβε τους δύο 20χρονους

Χρυσό μετάλλιο για την εθνική ομάδα καλλιτεχνικής κολύμβησης

Στο ελεύθερο του ομαδικού στο Βελιγράδι

Στάχτη έγινε supercar στην Αττική Οδό

Η αξία του υπεραυτοκινήτου υπολογίζεται σε 1,5 εκατομμύριο ευρώ

Θρήνος στο αγγλικό ποδόσφαιρο: «Έφυγε» ο Κέβιν Κάμπελ

Σοκ στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο

Συνελήφθη ο Κέντρικ Ναν μετά από φραστικό επεισόδιο με τη σύζυγό του

Το ζευγάρι κατέληξε στο Αστυνομικό Τμήμα

Πένθος στην εθνική Μαυροβουνίου: Πέθανε σε ηλικία 26 ετών ο Ματίγια Σάρκιτς

Θλίψη στο χώρο του ποδοσφαίρου

Συναγερμός στις Κυκλάδες: Εξαφανίστηκαν δύο τουρίστριες στη Σίκινο

Πρόκειται για δύο γυναίκες από τη Γαλλία

Συνελήφθη στη Μάνη ο Κορκονέας

Επιστρέφει ξανά στη φυλακή

Σάμος: Νεκρός εντοπίστηκε τουρίστας που αγνοούνταν επί μέρες

Τα ίχνη του είχαν εξαφανιστεί το απόγευμα της περασμένης Κυριακής

Εξαφάνιση στην Αμοργό: «Δεν έχει χαθεί. Κάτι άλλο συνέβη»

«Δεν έχει θέματα υγείας. Πηγαίνει καθημερινά στο γυμναστήριο και κάνει πεζοπορίες», λέει ο αδερφός του

Πέθανε ο πρώην βουλευτής Θεσσαλονίκης, Γιάννης Σαρίδης

Υπέστη ανακοπή καρδιάς και παρά τις προσπάθειες των γιατρών κατέληξε

Σάλος στην Πάρο: Αυτοκίνητο έπεσε στη θάλασσα, βγαίνοντας από το πλοίο

Οι τρεις επιβαίνοντες, δύο Έλληνες και ένας Αμερικανός, απεγκλωβίστηκαν σώοι

Τραγωδία στην Καλαμάτα: Νεκρή 21χρονη - Έπεσε σε γκρεμό

Έχει αποκλειστεί η εγκληματική ενέργεια και διεξάγεται έρευνα

Ξέσπασμα Σλούκα: «Ευχαριστώ για την απαξίωση που μου έδειξαν οι κύριοι Αγγελόπουλοι και ο κύριος Μπαρτζώκας»

Μήνυμα στην ΚΑΕ Ολυμπιακός έστειλε και ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος μετά το τέλος του Game 5 και την κατάκτηση του πρωταθλήματος

Θρίλερ στη Θάσο: Εντοπίστηκε ανθρώπινο κρανίο στον βυθό της θάλασσας

Θα αποσταλεί σε εργαστήριο για τη διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής

Αιμόφυρτη 22χρονη καταγγέλλει ξυλοδαρμό: «Απειλούσε ότι θα με βρει ο πατέρας μου πεταμένη σε κάδο»

«Έβλεπα τα αίματα και φοβόμουν για τη ζωή μου»

Βόλος: Νεκρή γυναίκα από μολυσμένο νερό;

Είχαν εντοπιστεί δεκάδες κρούσματα γαστρεντερίτιδας στην περιοχή στις αρχές του Ιουνίου

Πέθανε η κόρη του Μ.Καραγάτση σε ηλικία 88 ετών

Έφυγε έχοντας στο πλάι της τις τελευταίες ημέρες της όλη την οικογένειά της

Καλαμπάκα: Τουρίστρια ανασύρθηκε νεκρή από πισίνα ξενοδοχείου

Συνελήφθη ο υπεύθυνος του ξενοδοχείου, αλλά και ο ναυαγοσώστης

Ακρίβεια, αγρότες, Θεσσαλία: Τα μηνύματα πίσω από τον ανασχηματισμό της κυβέρνησης

Τι σηματοδοτεί το νέο κυβερνητικό σχήμα;

Πυροβολισμοί στην Ακτή Μουτσοπούλου στον Πειραιά: Πληροφορίες για έναν νεκρό

Και έναν τραυματία

Σε πύρινο κλοιό η χώρα: Μήνυμα του 112 σε Πέλλα, Κιλκίς και Λάρισα

Σε ποιες περιοχές οι πυροσβέστες δίνουν μάχη με τις φλόγες

Το Ισραήλ εξαπέλυσε επίθεση στο Λίβανο με… καταπέλτη

Απίστευτο κι όμως αληθινό

Τρόμος για την οικογένεια του Στέλιου Χανταμπάκη: Πέντε ένοπλοι έδεσαν τον αδελφό και τη σύζυγό του και τους λήστεψαν

«Θέμα χρόνου να τους πιάσουν»

Λάκης Λαζόπουλος: «Γλιτώσαμε από τον Γιώργο Αυτιά, του δώσαμε 300.000 ψήφους για να φύγει από τον ΣΚΑΙ»

«Μέχρι εμένα μου ήρθε να πάω να ψηφίσω τη νυφίτσα», δήλωσε ο Λάκης Λαζόπουλος

© Copyright 2024 - All right reserved.