Η εφεύρεση θα εξηγεί πως ακριβώς γίνονται τα ατυχήματα
O Έλληνας επιστήμονας που κατασκευάζει το «μαύρο κουτί» για τα αυτοκίνητα
O Έλληνας επιστήμονας που κατασκευάζει το «μαύρο κουτί» για τα αυτοκίνητα - Η εφεύρεση θα εξηγεί πως ακριβώς γίνονται τα ατυχήματα

Είτε κανείς οδηγεί, είτε καθαρίζει φρούτα με το μαχαίρι, είτε χειρουργεί, ακόμη κι αν είναι αφηρημένος, ένας αυτόματος μηχανισμός κάνει τα χέρια του να λειτουργούν από μόνα τους, χαρίζοντάς τους τη δεξιότητα ενός αυτόματου πιλότου.

Όμως ο μηχανισμός αυτός ενίοτε αποτυγχάνει και τότε γίνεται το μοιραίο λάθος, λέει σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Χιούστον στο Τέξας Γιάννης Παυλίδης, διευθυντής του Εργαστηρίου Υπολογιστικής Φυσιολογίας (CPL), το οποίο ο ίδιος ίδρυσε το 2002.

Ο Έλληνας επιστήμονας της διασποράς είναι διεθνώς αναγνωρισμένος, ειδικός στην μελέτη των φυσιο-ψυχολογικών λειτουργιών του ανθρώπου και ιδίως των ανθρωπίνων συμπεριφορών σε κρίσιμες στιγμές. Ο ίδιος αναζητά τρόπους για να περιορίσει το -πιθανώς μοιραίο- ανθρώπινο λάθος την ώρα οδήγησης, πιλοταρίσματος, χειρουργικής επέμβασης κλπ.

Ο κ.Παυλίδης αναφέρει ότι τα περισσότερα αυτοκινητιστικά και αεροπορικά δυστυχήματα οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, ενώ ουκ ολίγα είναι και τα περιστατικά χειρουργικών λαθών. Ένα σοβαρό πρόβλημα που έχει καταδείξει η έρευνά του, είναι η δυσαρμονία ανάμεσα στο ανθρώπινο συμπαθητικό σύστημα και στις ανάγκες του τεχνικού πολιτισμού μας. Αυτό, όπως λέει, συχνά προκαλεί -ιδίως σε συνθήκες στρες- ενστικτώδεις και άγαρμπες κινήσεις χωρίς δεύτερη σκέψη, οι οποίες μπορεί να ήσαν κάποτε σωτήριες για τους προγόνους μας στη σαβάνα, αλλά σήμερα πια είναι ακατάλληλες για τον χειρισμό πολύπλοκων μηχανών, όπου απαιτούνται λεπτές και προσεκτικά επιλεγμένες κινήσεις.

Όπως αναφέρει, τελικά όλα -άνθρωποι και μηχανήματα- μπορούν να κάνουν το λάθος, ενώ τονίζει ότι «παρά την αυξανόμενη αυτοματοποίηση, η δεξιότητα παίζει καθοριστικό ρόλο στις ζωές όλων μας, ειδικά στις πιο κρίσιμες στιγμές». Επισημαίνει ότι τα σύγχρονα συστήματα αυτοματισμών αναλαμβάνουν να πετάξουν αεροπλάνα και να οδηγήσουν αυτόνομα αυτοκίνητα, όμως η συνέπεια είναι ότι οι πιλότοι και οι οδηγοί σταδιακά ξεχνάνε να πιλοτάρουν ή να οδηγούν. Και αυτό μπορεί να αποβεί ολέθριο, αν κάποια στιγμή κάτι δεν πάει καλά στο αυτόματο σύστημα.

Ο Γ.Παυλίδης αποφοίτησε το 1987 από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, έκανε μεταπτυχιακά στη ρομποτική στο Imperial College του Λονδίνου και στην επιστήμη των υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα των ΗΠΑ, από όπου πήρε το διδακτορικό του το 1996.

Έκτοτε η διεπιστημονική έρευνά του, που έχει προβληθεί σε πολλά επιστημονικά περιοδικά και στον ξένο Τύπο, εστιάσθηκε στο μεταίχμιο της τεχνολογίας και της φυσιολογίας/ψυχολογίας. Ο ίδιος μελετά με πρωτοποριακές ηλεκτρονικές μεθόδους την ανθρώπινη συμπεριφορά, καθώς επίσης την αλληλεπίδραση ανθρώπων-μηχανών. Έχει χρηματοδοτηθεί με πάνω από 9 εκατομμύρια δολάρια από δημόσια ερευνητικά κονδύλια των ΗΠΑ, καθώς και σε συνεργασία με φορείς όπως η Κλινική Mayo και η Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Τέξας.

Μεταξύ άλλων, ο Παυλίδης και οι συνεργάτες του έχουν αναπτύξει εφαρμογές για τη μέτρηση της ρύπανσης (μέσω κινητού τηλεφώνου), του στρες, του ψεύδους, της υπνικής άπνοιας στη διάρκεια του ύπνου κ.α. Η τελευταία επιστημονική δημοσίευσή του στο έγκριτο περιοδικό "Scientific Reports" -που προξένησε αίσθηση διεθνώς και υπήρξε η αφορμή γι' αυτή τη συνέντευξη- έγινε σε οδηγούς και έδειξε ότι κάθε οδηγός διαθέτει μια «έκτη αίσθηση», που του παρέχει μια σχετική προστασία στο δρόμο (όχι παντού και πάντα βεβαίως...).

Ακολουθεί η συνέντευξη:

Τι μελετάτε στο Εργαστήριο Υπολογιστικής Φυσιολογίας (CPL); Στο CPL αναπτύσσουμε μεθόδους μέτρησης φυσιολογικών λειτουργιών, που μπορούν να εναρμονιστούν με την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Το κίνητρο για τέτοιες μεθόδους είναι η επιθυμία μας να μελετήσουμε ανεμπόδιστα την φυσιολογική βάση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, όπως διαμορφώνεται στο φυσικό της περιβάλλον. Εστιάζουμε κυρίως στην λειτουργία του συμπαθητικού συστήματος και τον ρόλο που παίζει στον τρόπο που ο άνθρωπος αντιμετωπίζει κρίσιμες καταστάσεις.

Το Εργαστήριο είναι γνωστό για τις θερμοφυσιολογικές μεθόδους μέτρησης στο πρόσωπο που έχει αναπτύξει και οι οποίες γίνονται από απόσταση, χωρίς άγγιγμα. Η πρώτη από αυτές τις μεθόδους μετρούσε την αιμάτωση στους περιοφθαλμικούς μυς και χρησιμοποιήθηκε με επιτυχία στην ανίχνευση ψεύδους. Η σχετική δημοσίευση έγινε στο περιοδικό «Nature» το 2002 και πήρε παγκόσμια δημοσιότητα.

Αργότερα, αναπτύξαμε μια μέθοδο μέτρησης του ιδρώτα στην περιρινική επιφάνεια, καταδεικνύοντας ότι τα επίπεδα εφίδρωσης σε αυτήν την περιοχή συνδέονται με τα επίπεδα στρες. Η τεχνική χρησιμοποιήθηκε με επιτυχία στο να αναδείξει τον τρόπο που οι χειρουργοί αποκτούν επιδεξιότητα. Πιο πρόσφατα, η ίδια τεχνική έφερε στην επιφάνεια τους μηχανισμούς που ενεργοποιούνται, όταν αποσπάται η προσοχή των οδηγών. Και οι δυο σχετικές εργασίες δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό «Scientific Reports», το 2012 και 2016 αντίστοιχα, και ειδικά η δεύτερη έλαβε πρωτοφανή δημοσιότητα.

Γιατί δίνετε έμφαση στην μελέτη των δεξιοτήτων χειρουργών, πιλότων, οδηγών κ.α. και τι νέο φέρνει η έρευνά σας σε αυτό το πεδίο; Η δεξιότητα είναι η επιτομή των ανθρωπίνων χαρακτηριστικών. Κατα πάσα πιθανότητα έπαιξε τεράστιο ρόλο στην ανάπτυξη της ανθρώπινης νοημοσύνης στη διάρκεια της εξελικτικής πορείας του είδους μας. Σήμερα, παρά την αυξανόμενη αυτοματοποίηση, η δεξιότητα παίζει καθοριστικό ρόλο στις ζωές όλων μας, ειδικά στις πιο κρίσιμες στιγμές. Σχετικά παραδείγματα περιλαμβάνουν την επίδοση των χειρουργών σε κρίσιμες επεμβάσεις, τις επιδόσεις των πιλότων όταν τα αυτόματα συστήματα αποτυγχάνουν, και τις αντιδράσεις των οδηγών σε επικίνδυνες καταστάσεις. Πολλοί από εμάς θα βρεθούμε αντιμέτωποι, άμεσα η έμμεσα, τουλάχιστον με ένα από αυτά στη ζωή μας.

Ποτέ άλλοτε δεν είχαμε τη δυνατότητα να μελετήσουμε με συνεχείς μετρήσεις τη φυσιο-ψυχολογία του ανθρώπου, σε συνάρτηση με τον χώρο όπου επιχειρεί, για να καταλάβουμε τι συμβαίνει σε βάθος. Μόνο αν καταλάβουμε τι γίνεται σε βάθος, θα μπορέσουμε να αναπτύξουμε τρόπους ικανούς να διορθώσουν τα προβλήματα. Και προβλήματα υπάρχουν πολλά: ποικίλουν από τα αυτοκινητιστικά και αεροπορικά δυστυχήματα, τα περισσότερα των οποίων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, έως περιστατικά χειρουργικών λαθών για τα οποία σπάνια ακούμε, γιατί προς το παρόν δεν υπάρχει τρόπος στοιχειοθέτησης τους.

Ένα σοβαρό πρόβλημα που έχει καταδείξει η έρευνά μας, είναι η δυσαρμονία ανάμεσα στον τρόπο που λειτουργεί το συμπαθητικό σύστημα και στις ανάγκες που καλείται να εξυπηρετεί στο πλαίσιο του αναπτυγμένου τεχνικού πολιτισμού μας. Το σύνδρομο «μάχης ή φυγής» ("fight or flight") προκαλεί ενστικτώδεις, γρήγορες και άγαρμπες κινήσεις χωρίς δεύτερη σκέψη, οι οποίες μπορεί να είναι σωτήριες στη σαβάνα, αλλά είναι το αντίθετο από αυτό που χρειάζεται στον χειρισμό πολύπλοκων μηχανών, όπου απαιτούνται λεπτές και προσεκτικά επιλεγμένες κινήσεις.

Η βιολογία μας είναι εντελώς αποκομμένη από τον ξέφρενο ρυθμό του πολιτισμού μας. Η έρευνα μου, λοιπόν, σκοπεύει να αναδείξει πλήρως αυτό το πρόβλημα και να αναπτύξει μεθόδους αντιμετώπισης του.

Σε ποιες ιατρικές εφαρμογές εστιάζεσθε; Η δουλειά μου είναι εστιασμένη σε ανθρώπινες συμπεριφορές σε κρίσιμες στιγμές και όχι στην παθολογία. Κάποιες από τις μεθόδους που αναπτύξαμε όμως, έχουν βρει ιατρικές εφαρμογές. Η πιο γνωστή είναι η μέτρηση της αναπνοής από απόσταση, χρησιμοποιώντας θερμοφυσιολογική απεικόνιση της περι-ρινικής περιοχής. Η σχετική δημοσίευση έγινε στο έγκριτο ιατρικό περιοδικό "Sleep" και ήταν ένα από τα πιο προβεβλημένα ερευνητικά έργα που χρηματοδότησε το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών των ΗΠΑ το 2009.

Υπάρχει πράγματι ένα είδος έκτης αίσθησης που προστατεύει τους οδηγούς και κατά πόσο κάτι ανάλογο συμβαίνει και σε άλλες δραστηριότητες; Όταν οι φυσικοί πόροι του οδηγού, δηλαδή τα μάτια του και τα χέρια του, δεν είναι αποσπασμένα από την οδήγηση, αλλά ο νους του είναι, τότε δείξαμε ότι υπάρχει ένα είδος αυτόματου πιλότου μέσα του, που βοηθάει να διατηρεί την ευθεία πορεία του. Η προστασία που προσφέρει αυτός ο μηχανισμός όμως, είναι σχετική.

Ο οδηγός έχει ήδη αρχίσει ενστικτωδώς να κάνει έντονες, σπασμωδικές κινήσεις στο τιμόνι χάρη στο σύνδρομο "fight or flight". Το μόνο που κάνει ο αυτόματος μηχανισμός, είναι να διορθώνει άμεσα οποιαδήποτε σπασμωδική κίνηση προς τα αριστερά με μια ισοδύναμη κίνηση προς τα δεξιά και αντιστροφα. Αν καθώς συμβαίνει αυτό, ο οδηγός αποσπάσει και φυσικά την προσοχή του, π.χ. κοιτάξει για κάποια στιγμή προς τα πλάγια, τότε το έντονο "τρέμουλο" της στιγμής θα μείνει αδιόρθωτο, οδηγώντας σε γρήγορη έξοδο από τη λωρίδα, με πιθανώς καταστροφικά αποτελέσματα.

Πολλοί αναγνώστες -είμαι σίγουρος- θα έχουν την εμπειρία να καθαρίζουν φρούτα η λαχανικά, χωρίς να έχουν το νου τους σε αυτό που κάνουν. Τα χέρια σε αυτήν την περίπτωση φαίνεται να "λειτουργούν από μόνα τους". Είναι μάλλον ο ίδιος μηχανισμός και φαίνεται να δουλεύει πολύ καλά σε δεξιοτεχνικά καθήκοντα ρουτίνας, ενόσω ο μηχανισμός ανατροφοδότησης-αυτοδιόρθωσης ματιού-χεριού (eye-hand feedback loop) παραμένει ενεργός.

Τι είναι το σύστημα "stressalyzer" που αναπτύσσετε για τα οχήματα; Θα είναι ό,τι και το μαύρο κουτί στα αεροπλάνα. Ένα απο τα σήματα που θα καταγράφει, θα είναι η κατάσταση του συμπαθητικού συστήματος του οδηγού. Χωρίς αυτήν την πληροφορία δεν έχουμε ιδέα για το τι πραγματικά προκαλεί πολλά ατυχήματα.

Μετά την τωρινή φάση δοκιμών-πειραματισμών, πότε προβλέπετε να πουληθούν τα πρώτα αυτόνομα οχήματα, που θα κυκλοφορούν μόνα τους στο δρόμο; Θα είναι αναγκαία η παρουσία του ανθρώπου οδηγού για καλό και για κακό; Είναι δύσκολο να προβλέψει κάποιος την ακριβή ημερομηνία. Η τεχνολογία για αυτόνομα αυτοκίνητα ,κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες (π.χ. μοναχικοί αυτοκινητόδρομοι), είναι ήδη εδώ. Το πρόβλημα είναι τι γίνεται σε δύσκολες κυκλοφοριακές συνθήκες, όπως μέσα σε μητροπολιτικά κέντρα. Σταδιακά, πάντως, θα λυθούν τα τεχνικά προβλήματα και εκεί. Παρόλα αυτά, η πλήρης εφαρμογή των αυτόνομων αυτοκινήτων μπορεί να καθυστερήσει πιο πολύ από την τεχνολογία, για λόγους που άπτονται νομικών ζητημάτων και ζητημάτων υποδομής.

Υπάρχει ένα οξύμωρο με την παρουσία του ανθρώπου στα αυτόματα αυτοκίνητα. Υποτίθεται ότι θα είναι εκεί για να αναλάβει να σώσει την κατάσταση, αν τα πράγματα πάνε στραβά. Το πρόβλημα είναι ότι, σε συνθήκες προηγμένου αυτοματισμού, ο άνθρωπος δεν θα έχει πια ιδέα από οδήγηση σε εύκολες συνθήκες, πόσο μάλλον σε δύσκολες συνθήκες, που θα βγάζουν "εκτός μάχης" τον αυτόματο μηχανισμό.

Είναι το ίδιο πρόβλημα που έχουν οι πιλότοι της νέας γενιάς - βασικά δεν ξέρουν να πετάνε. Τα περισσότερα ατυχήματα τα τελευταία χρόνια γίνονται, όταν ο αυτόματος πιλότος τα βρίσκει σκούρα και μεταφέρεται ο έλεγχος στον πιλότο, ο οποίος, αν είναι της καινούργιας γενιάς, κάτω από το βάρος της απειρίας και του συνδρόμου «fight or flight», κάνει τις λάθος ενέργειες, όπως στην πτήση της Air France που συνετρίβη στον Ατλαντικό το 2009. Αν όμως είναι της παλιάς σχολής, τότε κάνει θαύματα, όπως ο πιλότος στον ποταμό Χάντσον επίσης το 2009.

Τα ρομποτικά αυτοκίνητα δεν θα είναι αφηρημένα, αλλά ούτε θα έχουν έκτη αίσθηση. Θα είναι τελικά πιο ασφαλείς οι δρόμοι του μέλλοντος; Πιστεύω ότι γενικά θα υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια. Παρόλα αυτά, σχεδόν τίποτε δεν λειτουργεί πάντα καλά. Όπως δείξαμε στο τελευταίο άρθρο, και ο άνθρωπος έχει τους δικούς του αυτόματους μηχανισμούς, που ενίοτε επίσης αποτυχαίνουν. Το ερώτημα είναι τι γίνεται τότε; Σε αυτό το ερώτημα για τα αυτόματα αυτοκίνητα δεν έχει δοθεί ακόμη ρεαλιστική απάντηση.

Συνεργάζεστε με Έλληνες ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Χιούστον ή στην Ελλάδα; Έχω μακροχρόνια και στενή συνεργασία με τον δρα Παναγιώτη Τσιαμυρτζή, αναπληρωτή καθηγητή στο Τμήμα Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ήταν ο κυριότερος συνεργάτης μου σε αυτήν την τελευταία δουλειά και αυτός που έκανε την ενδελεχή ανάλυση των δεδομένων. Επίσης συνεργάζομαι με την σύζυγο μου δρα Σεμεντεφέρη εδώ στο Πανεπιστήμιο του Χιούστον.

Νοσταλγείτε την Ελλάδα; Θα επιστρέφατε σε αυτήν ποτέ για να διεξάγετε έρευνα; Ναι, νοσταλγώ την Ελλάδα και την αγαπώ πολύ. Είμαι σε ένα σημείο στην καριέρα μου όμως που είναι δύσκολο να μετακινηθώ είτε προς στην Ελλάδα είτε και εντός Αμερικής, ανεξάρτητα από τις επικρατούσες συνθήκες.

Πηγή: www.iefimerida.gr
ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ
Tο akous.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κορωνοϊός: 196 νέα κρούσματα σήμερα

Κορωνοϊός: 196 νέα κρούσματα σήμερα

Ένας νέος θάνατος 

Κρήτη: Θρήνος για την 20χρονη Chloe που πέθανε από ανακοπή

Κρήτη: Θρήνος για την 20χρονη Chloe που πέθανε από ανακοπή

Την αποκαλούσαν «πριγκίπισσα της διασκέδασης» 

Πέθανε ο Ντίνος Χριστιανόπουλος

Πέθανε ο Ντίνος Χριστιανόπουλος

Σε ηλικία 89 ετών 

Δυσπιστία από τους επιστήμονες για το εμβόλιο της Ρωσίας κατά του κορωνοϊού

Δυσπιστία από τους επιστήμονες για το εμβόλιο της Ρωσίας κατά του κορωνοϊού

«Αυτό που στην ουσία πράττει η Ρωσία είναι ένα πείραμα επί μεγάλου πληθυσμού» 

Απάντησαν οι Τούρκοι στα ελληνικά πλοία: «Φύγετε εσείς από την τουρκική ΑΟΖ»

Απάντησαν οι Τούρκοι στα ελληνικά πλοία: «Φύγετε εσείς από την τουρκική ΑΟΖ»

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η Άγκυρα από χθες το βράδυ άλλαξε τακτική 

Να μιλήσει με τον Ερντογάν ζήτησε η Μέρκελ

Να μιλήσει με τον Ερντογάν ζήτησε η Μέρκελ

«Δραματική η κατάσταση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας» 

Χαλκιδική: Αλλάζουν ωράριο και τα στριπτιτζάδικa

Χαλκιδική: Αλλάζουν ωράριο και τα στριπτιτζάδικa

Mετά τα τελευταία μέτρα για τον κορωνοϊό  

Αυστραλία: Αστυνομικός άρπαξε από το λαιμό γυναίκα επειδή δε φορούσε μάσκα

Αυστραλία: Αστυνομικός άρπαξε από το λαιμό γυναίκα επειδή δε φορούσε μάσκα

Σάλος με το βίντεο-ντοκουμέντο από το συμβάν 

Εύβοια: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Χαλκίδα και Δίρφη

Εύβοια: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Χαλκίδα και Δίρφη

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός έστειλε κοινωνικούς λειτουργούς στην περιοχή 

Δένδιας προς Τουρκία: «Δεν θα δεχθούμε τετελεσμένα»

Δένδιας προς Τουρκία: «Δεν θα δεχθούμε τετελεσμένα»

«Η Τουρκία ζει και ενεργεί στον 19ο αιώνα» 

Καλλιθέα: «Ήταν ένα αγρίμι, δεν μπορούσαμε να τον απομακρύνουμε»

Καλλιθέα: «Ήταν ένα αγρίμι, δεν μπορούσαμε να τον απομακρύνουμε»

Η επίθεση με τσεκούρι που συγκλονίζει την Ελλάδα 

ΕΦΕΤ: Ανακαλούνται ακατάλληλα σαλάμια

ΕΦΕΤ: Ανακαλούνται ακατάλληλα σαλάμια

Εξαιτίας κρουσμάτων Listeria 

Μόσιαλος: Ελάχιστη πιθανότητα διασποράς κορωνοϊού από χώρες που έχουν ελεγχθεί

Μόσιαλος: Ελάχιστη πιθανότητα διασποράς κορωνοϊού από χώρες που έχουν ελεγχθεί

Ο κορωνοϊός παραμένει ανάμεσά μας 

Κίνα: Ίχνη κορωνοϊού σε συσκευασίες κατεψυγμένων θαλασσινών

Κίνα: Ίχνη κορωνοϊού σε συσκευασίες κατεψυγμένων θαλασσινών

Νέος συναγερμός με τον κορωνοϊό 

Καστελόριζο: Ελληνικό ελικόπτερο παρενοχλήθηκε από τρία τουρκικά

Καστελόριζο: Ελληνικό ελικόπτερο παρενοχλήθηκε από τρία τουρκικά

Το ελληνικό ελικόπτερο μετέφερε προμήθειες 

Στόλος 10 τουρκικών πολεμικών συνοδεύει το Oruc Reis

Στόλος 10 τουρκικών πολεμικών συνοδεύει το Oruc Reis

Πλέει σε διεθνή ύδατα, άνωθεν ελληνικής υφαλοκρηπίδας 

Κορωνοϊός: Τα μπουζούκια στη Θεσσαλονίκη βρήκαν τη λύση και θα ανοίγουν απόγευμα

Κορωνοϊός: Τα μπουζούκια στη Θεσσαλονίκη βρήκαν τη λύση και θα ανοίγουν απόγευμα

Κέντρα διασκέδασης στην βόρεια Ελλάδα προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα έκτακτα μέτρα για τον κορωνοϊό  

Χαρδαλιάς: 10.000 ευρώ το πρόστιμο στις επιχειρήσεις που δεν κλείνουν

Χαρδαλιάς: 10.000 ευρώ το πρόστιμο στις επιχειρήσεις που δεν κλείνουν

Ποια καταστήματα θα πρέπει να κλείνουν στις 12 

Δύο εβδομάδες ακόμα θα πρέπει να περιμένει ο Ροναλντίνιο

Δύο εβδομάδες ακόμα θα πρέπει να περιμένει ο Ροναλντίνιο

Ο Βραζιλιάνος περιμένει την ακροαματική διαδικασία της 24η Αυγούστου 

Έκτακτη σύγκληση του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ ζητά η Ελλάδα

Έκτακτη σύγκληση του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ ζητά η Ελλάδα

Για την τουρκική προκλητικότητα 

Πούτιν: Εγκρίθηκε το πρώτο εμβόλιο για τον κορωνοϊό στη Ρωσία

Πούτιν: Εγκρίθηκε το πρώτο εμβόλιο για τον κορωνοϊό στη Ρωσία

Εμβολιάστηκε η κόρη του  

Κορωνοϊός: Στους 214 οι νεκροί στην Ελλάδα

Κορωνοϊός: Στους 214 οι νεκροί στην Ελλάδα

Πέθανε 89χρονη στο νοσοκομείο της Πτολεμαΐδας 

Πάτρα: Γιατρός επιτέθηκε σε συνάδελφό της μέσα στο χειρουργείο

Πάτρα: Γιατρός επιτέθηκε σε συνάδελφό της μέσα στο χειρουργείο

Απίστευτο περιστατικό σε τοπικό νοσοκομείο 

Oruc Reis: Νέος χάρτης-πρόκληση για έρευνες δίπλα στην Κάρπαθο

Oruc Reis: Νέος χάρτης-πρόκληση για έρευνες δίπλα στην Κάρπαθο

Εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας παραμένει το τουρκικό ερευνητικό 

Επίθεση με τσεκούρι στην Καλλιθέα: Καρέ-καρέ η σύλληψη του δράστη

Επίθεση με τσεκούρι στην Καλλιθέα: Καρέ-καρέ η σύλληψη του δράστη

Συγκλονίζει το βίντεο με το στιγμιότυπο  

Καλλιθέα: Επίθεση άνδρα με τσεκούρι σε γυναίκα

Καλλιθέα: Επίθεση άνδρα με τσεκούρι σε γυναίκα

Την χτύπησε στη μέση του δρόμου 

Θεσσαλονίκη: Δραματική διάσωση οικογένειας από φωτιά

Θεσσαλονίκη: Δραματική διάσωση οικογένειας από φωτιά

Η φωτιά ξέσπασε σε κατάστημα που βρίσκεται ακριβώς κάτω από το σπίτι της 

Τραμπ: Δε θα επιστρέφουν Αμερικανοί στις ΗΠΑ αν προσβληθούν από κορωνοϊό

Τραμπ: Δε θα επιστρέφουν Αμερικανοί στις ΗΠΑ αν προσβληθούν από κορωνοϊό

Νέος παραλογισμός από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ 

Σήμερα και αύριο η εντυπωσιακή βροχή από πεφταστέρια

Σήμερα και αύριο η εντυπωσιακή βροχή από πεφταστέρια

Ορατή και στην Ελλάδα 

Κορωνοϊός: Τι αλλάζει από σήμερα στη χώρα με τα νέα μέτρα

Κορωνοϊός: Τι αλλάζει από σήμερα στη χώρα με τα νέα μέτρα

Σε ποιες περιοχές μπαρ, κλαμπ, εστιατόρια θα κλείνουν τα μεσάνυχτα 

Oruc Reis: Πλέει σε ελληνική υφαλοκρηπίδα

Oruc Reis: Πλέει σε ελληνική υφαλοκρηπίδα

Συνοδευόμενο από πέντε τουρκικά πολεμικά και δύο μικρότερα ερευνητικά πλοία 

Ο χάρτης εξάπλωσης του κορωνοϊού στην Ελλάδα

Ο χάρτης εξάπλωσης του κορωνοϊού στην Ελλάδα

38 κρούσματα στην Αττική, 18 στη Θεσσαλονίκη και 36 εισαγόμενα 

Στην ελληνική υφαλοκρηπίδα το Oruc Reis

Στην ελληνική υφαλοκρηπίδα το Oruc Reis

Συνοδεύεται από τουρκικά πολεμικά πλοία 

Νέα μέτρα για κορωνοϊό: Ακυρώθηκε η ΔΕΘ - Σε ποιες περιοχές τα μπαρ θα κλείνουν στις 12

Νέα μέτρα για κορωνοϊό: Ακυρώθηκε η ΔΕΘ - Σε ποιες περιοχές τα μπαρ θα κλείνουν στις 12

Τα 6 νέα έκτακτα μέτρα της κυβέρνησης 

Γιατί παρά την επιτυχία τους, κόπηκαν στη μέση της σεζόν οι Απαράδεκτοι;

Γιατί παρά την επιτυχία τους, κόπηκαν στη μέση της σεζόν οι Απαράδεκτοι;

Το σήριαλ που όλοι είδαν απο μια φορά και αγάπησαν για πάντα 

Το μεγάλο άγχος των Nirvana για το πασίγνωστο κομμάτι Come As You Are που δεν ξέρατε

Το μεγάλο άγχος των Nirvana για το πασίγνωστο κομμάτι Come As You Are που δεν ξέρατε

Το αποκάλυψε ο μάνατζερ σε συνέντευξη 

Μητσοτάκης: Ταχύτατα οι αποζημιώσεις στην Εύβοια – Κάλυψε απόλυτα Χαρδαλιά

Μητσοτάκης: Ταχύτατα οι αποζημιώσεις στην Εύβοια – Κάλυψε απόλυτα Χαρδαλιά

Ολόκληρη η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού  

Κορωνοϊός: 126 νέα κρούσματα σήμερα

Κορωνοϊός: 126 νέα κρούσματα σήμερα

Ένας νέος θάνατος - 24 διασωληνωμένοι 

Μεγάλη έκρηξη στη Βαλτιμόρη

Μεγάλη έκρηξη στη Βαλτιμόρη

Ισοπεδώθηκαν σπίτια, τουλάχιστον 1 νεκρός - Σε κρίσιμη κατάσταση άλλοι 3 

Σε χάος ο Λίβανος: Παραιτήθηκε η κυβέρνηση

Σε χάος ο Λίβανος: Παραιτήθηκε η κυβέρνηση

Πέντε ημέρες μετά τις φονικές εκρήξεις στο λιμάνι της Βηρυτού 



© Copyright 2020 - All right reserved. Licensed by AEPI
Made in Nextweb with E-Radio Services