Του Θοδωρή Γεωργακόπουλου
Πόσο προνομιούχοι είναι οι εργαζόμενοι στο Μετρό;
Πόσο προνομιούχοι είναι οι εργαζόμενοι στο Μετρό; - Του Θοδωρή Γεωργακόπουλου

Καθώς οι ελάχιστοι εναπομείναντες εργαζόμενοι αυτής της πόλης ταλαιπωρούνται λίγο ακόμα (αναζητώντας ένας-ένας κι όλοι μαζί τα όριά τους) από τη συνεχιζόμενη, αέναη απεργία των εργαζομένων στο Μετρό, που δεν θέλουν να μπουν στο ενιαίο μισθολόγιο μαζί με τους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους, ας αναρωτηθούμε:

Τι τρέχει με τους υπαλλήλους του Μετρό;

Κυκλοφορούν διάφορα εξωφρενικά νούμερα για τις πλουσιοπάροχες αποδοχές τους και τις αξιοζήλευτες συνθήκες εργασίας τους αυτές τις ημέρες και η απορία είναι εύλογη. Γιατί είναι αυτοί τόσο ευνοημένοι; Η δουλειά που κάνουν δεν είναι τόσο δύσκολη ή επικίνδυνη. Δεν είναι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ας πούμε. Επίσης δεν είναι τιτάνιου μεγέθους βύσματα διορισμένα δίπλα στους βουλευτές, όπως οι υπάλληλοι της Βουλής. Οπότε γιατί χαίρουν τέτοιων προνομίων;

Σκέφτηκα να κάνω το εξής: Να ψάξω να δω τι ισχύει με τους εργαζόμενους στο μετρό μιας άλλης χώρας, για να καταλάβω αν το φαινόμενο που παρατηρούμε είναι αμιγώς Ελληνικό (πράγμα που οι περισσότεροι φανταζόμαστε) ή αν συμβαίνει κάτι άλλο. Λίγο βιαστικά και κάπως τσαπατσούλικα, λοιπόν, έψαξα στοιχεία για τον τρόπο λειτουργίας του τέταρτου μεγαλύτερου μετρό στον κόσμο, ενός υπεραιωνόβιου οργανισμού που εξυπηρετεί εκατομμύρια επιβάτες καθημερινά: Του Μετρό του Λονδίνου.

Τα κάπως πρόχειρα αποτελέσματα δεν είναι μια πλήρης ανάλυση του τρόπου λειτουργίας των δύο οργανισμών και, όπως θα δεις, σε κάποιες περιπτώσεις δεν προσφέρονται για απευθείας συγκρίσεις. Αλλά κάποια χρήσιμα συμπεράσματα οπωσδήποτε βγαίνουν. Και είναι, ομολογουμένως, κάπως αναπάντεχα:



Στο μετρό του Λονδίνου δουλεύουν, λοιπόν, 15 χιλιάδες άνθρωποι. Το δίκτυο είναι ένα από τα μεγαλύτερα (και παλαιότερα) στη Γη, κι έχει μήκος 402 χιλιόμετρα. Εξυπηρετεί 270 σταθμούς, και το χρησιμοποιούν 3,2 εκατομμύρια άνθρωποι κάθε μέρα. Τα αντίστοιχα νούμερα για το Αθηναϊκό Μετρό, βεβαίως, είναι αρκετά μικρότερα. Στην Αττικό Μετρό σύμφωνα με τα δημοσιεύματα δουλεύουν 1300 άνθρωποι, το δίκτυο έχει μήκος 52 χιλιόμετρα (μαζί με το κομμάτι από τη Νερατζιώτισσα Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι το αεροδρόμιο, όπου οι συρμοί κινούνται στις ράγες του Προαστιακού), εξυπηρετεί 30 σταθμούς (περνούν και από τέσσερις του Προαστιακού) και το χρησιμοποιούν 700.000 άνθρωποι κάθε μέρα.

Έχεις, λοιπόν, ένα μετρό μεγάλο, κι ένα μετρό μικρότερο. Μα κοίτα: Αν τα συγκρίνεις αναλογικά, κάτι ενδιαφέρον προκύπτει:

Σε κάθε χιλιόμετρο δικτύου στο Λονδίνο αναλογούν 37 υπάλληλοι. Σε κάθε χιλιόμετρο του Αθηναϊκού μετρό αντιστοιχούν 25.
Σε κάθε σταθμό του Λονδρέζικου μετρό αντιστοιχούν 56 υπάλληλοι. Σε κάθε δικό μας σταθμό, 43.
Σε κάθε Λονδρέζο υπάλληλο “αντιστοιχούν” 215 επιβάτες την ημέρα. Σε κάθε Αθηναίο, 539.

Βλέπουμε λοιπόν ότι το αθηναϊκό μετρό δεν είναι πιο “σπάταλο” σε υπαλλήλους. Απασχολεί έναν πολύ μεγάλο αριθμό ανθρώπων, αλλά το ίδιο συμβαίνει και στο Λονδίνο. Εκεί μοιάζουν, μάλιστα, να απασχολούνται περισσότεροι άνθρωποι όποια αναλογία κι αν κοιτάξει κανείς, αλλά αυτό είναι αναμενόμενο: Το Λονδρέζικο δίκτυο είναι πάρα πολύ παλιό και χρειάζεται πολύ περισσότερη συντήρηση απΆ το φρέσκο και μοντέρνο ελληνικό.

Τα ενδιαφέροντα συμπεράσματα συνεχίζονται αν κοιτάξουμε και τις αποδοχές των εργαζομένων, για τις οποίες γίνεται μεγάλος ντόρος.

Οι Έλληνες εργαζόμενοι σε όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς στην Αθήνα φέρονται, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου, να εισπράττουν κατά μέσο όρο 3.333 ευρώ μεικτά μηνιαίως, δηλαδή περίπου 47.000 ευρώ ετησίως (υπολογίζοντας 14 μισθούς). Αυτό είναι ένα νούμερο που οι εργαζόμενοι αμφισβητούν, βεβαίως, αλλά ας υποθέσουμε ότι ισχύει, και ας υποθέσουμε ότι ισχύει και για τους εργαζόμενους στο Μετρό ειδικότερα. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, ο μέσος μεικτός μισθός του Έλληνα εργαζόμενου για το 2011 ήταν 26.000. ¶ρα, σύμφωνα με αυτή την παραδοχή, οι υπάλληλοι του μετρό παίρνουν  μισθό μεγαλύτερο κατά 80% από το μέσο εργαζόμενο στη χώρα.

Κοιτάζοντας τι συμβαίνει στην Αγγλία, κι αφού κάνουμε τις απαραίτητες μετατροπές του νομίσματος, διαπιστώνουμε ότι οι μέσες ετήσιες αποδοχές (δεν αναφέρεται αν πρόκειται για μεικτές ή καθαρές) των εργαζόμενων στο μετρό του Λονδίνου είναι 55.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, οι μέσες ετήσιες αποδοχές του μέσου ¶γγλου εργαζόμενου είναι 31.000 ευρώ (ποσό μικρότερο από αυτό που αναφέρεται στους πίνακες με τις μεικτές αποδοχές του Eurostat και του ΟΟΣΑ, άρα μάλλον πρόκειται για καθαρά ποσά). Πράγμα που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στο μετρό του Λονδίνου παίρνουν 77% περισσότερα χρήματα από το μέσο εργαζόμενο στη χώρα.

Και στις δύο περιπτώσεις, και στις δύο χώρες, αν οι παραδοχές μας ισχύουν, οι εργαζόμενοι στο μετρό είναι σχεδόν το ίδιο προνομιούχοι σε σχέση με την πλέμπα.

Από αυτά μπορεί να συμπεράνει κανείς ότι οι υπερβολές στις αποδοχές των υπαλλήλων του μετρό, αν ισχύουν, μάλλον δεν έχουν να κάνουν με τη χώρα και τη διαφθορά της. Έχουν να κάνουν με το ίδιο το μετρό, τη φύση της δουλειάς. Για να καταλήξει κάποιος σε ασφαλή συμπεράσματα θα πρέπει να κάνει μια πολύ πιο τεκμηριωμένη έρευνα, βέβαια, και να δει και τι συμβαίνει στους αντίστοιχους κλάδους και άλλων χωρών, αλλά ένα εύκολο και γρήγορο -και πιθανότατα ακριβές- συμπέρασμα που μπορεί να εξάγει κανείς είναι ότι οι εργαζόμενοι στο μετρό έχουν μια δύναμη πολύ μεγαλύτερη από τους εργαζόμενους σε άλλους κλάδους: Η δική τους απεργιακή κινητοποίηση επηρεάζει άμεσα τις ζωές εκατοντάδων χιλιάδων (στη δική μας περίπτωση) ή εκατομμυρίων (στην περίπτωση του Λονδίνου) πολιτών κι έτσι η διαπραγματευτική δύναμη των συνδικάτων τους είναι τεράστια.

Αναζητώντας τα νούμερα για το Λονδίνο κάποιος μπορεί πολύ εύκολα να διαπιστώσει ότι η πλειοψηφία των αναφορών στο Λονδρέζικο μετρό αφορά σε κινητοποιήσεις, απεργίες και διαπραγματεύσεις των τριών συνδικάτων με την κυβέρνηση. Μετά τις τελευταίες, λέει, οι υπάλληλοι κέρδισαν αυξήσεις που θα πάνε τις ετήσιες αποδοχές τους από 55.000 ευρώ σήμερα στις 62.000 μέχρι το 2015.

Το αν μια ομάδα εργαζομένων δικαιούται να χρησιμοποιεί την εξάρτηση του κοινού από την υπηρεσία που του προσφέρει ως διαπραγματευτικό όπλο για να εξασφαλίσει αποδοχές πολύ υψηλότερες από τις αποδοχές του κοινού που εξυπηρετεί, είναι ένα θέμα που χωράει πολλή συζήτηση, βεβαίως.

Από τον Θοδωρή Γεωργακόπουλο
http://www.georgakopoulos.org

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σπαράζει καρδιές η Μαρία Καρυστιανού: «Ξέρω ότι το παιδί μου θα ήταν περnφανο για μένα με αυτό που κάνω»

Σπαράζει καρδιές η Μαρία Καρυστιανού: «Ξέρω ότι το παιδί μου θα ήταν περnφανο για μένα με αυτό που κάνω»

Συγκλονίζει η Πρόεδρος του Συλλόγου Συγγενών-Θυμάτων Τεμπών 

Πώς θα λειτουργούν οι τράπεζες την Πρωτομαγιά

Πώς θα λειτουργούν οι τράπεζες την Πρωτομαγιά

Το διευρωπαϊκό αυτοματοποιημένο σύστημα ταχείας μεταφοράς κεφαλαίων σε συνεχή χρόνο θα είναι κλειστό 

Θεσσαλονίκη: Πυκνώνει το μυστήριο με την εξαφάνιση 47χρονου ρεμπέτη από τις Συκιές

Θεσσαλονίκη: Πυκνώνει το μυστήριο με την εξαφάνιση 47χρονου ρεμπέτη από τις Συκιές

Στην εκπομπή «Φως στο Τούνελ» μίλησε o φίλος του 

Υπόθεση Καλλιάνου: «Ποτέ δεν πήρα φακελάκι με 500 ευρώ»

Υπόθεση Καλλιάνου: «Ποτέ δεν πήρα φακελάκι με 500 ευρώ»

«Αμεση προσφυγή στη Δικαιοσύνη» 

Λάρισα: Μώλωπες, χτυπήματα, βρισιές, απειλές - 109 περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας σε 109 μέρες

Λάρισα: Μώλωπες, χτυπήματα, βρισιές, απειλές - 109 περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας σε 109 μέρες

Από νοικοκυρές μέχρι απόφοιτες πανεπιστημίου τα θύματα 

Πάσχα: Σε ποιες τιμές θα κυμανθεί το αρνί και το κατσίκι - «Οι περισσότεροι θα πάρουν μισό αρνί»

Πάσχα: Σε ποιες τιμές θα κυμανθεί το αρνί και το κατσίκι - «Οι περισσότεροι θα πάρουν μισό αρνί»

«Ακόμα και 7 ευρώ να πουληθεί ένα αρνί από εμάς δεν πρόκειται να φτάσει στα 10 ευρώ στον καταναλωτή» 

Κτηνωδία στη Χαλκίδα: Πέταξαν σκύλο σε κάδο και τον έκαψαν

Κτηνωδία στη Χαλκίδα: Πέταξαν σκύλο σε κάδο και τον έκαψαν

Μέσα σε κάδο απορριμμάτων του κοιμητηρίου της περιοχής πέταξαν τον σκύλο 

Σεισμός 6,1 Ρίχτερ στην ανατολική Ταϊβάν - Δεν έχουν αναφερθεί θύματα και ζημιές

Σεισμός 6,1 Ρίχτερ στην ανατολική Ταϊβάν - Δεν έχουν αναφερθεί θύματα και ζημιές

Στην Ταϊβάν έχουν καταγραφεί περισσότεροι από 1.000 μετασεισμοί μετά την ισχυρή δόνηση των 7,2 βαθμών 

Ισραήλ: Μια τελευταία ευκαιρία για συμφωνία με τη Χαμάς πριν την επιχείρηση στη Ράφα, σύμφωνα με αξιωματούχους

Ισραήλ: Μια τελευταία ευκαιρία για συμφωνία με τη Χαμάς πριν την επιχείρηση στη Ράφα, σύμφωνα με αξιωματούχους

Ισραηλινοί αξιωματούχοι συνομίλησαν με τους Αιγύπτιους ομολόγους τους 

Αγνοείται 16χρονη κόρη δισεκατομμυριούχων: «Πήγε σε μέρος γνωστό για τα ναρκωτικά»

Αγνοείται 16χρονη κόρη δισεκατομμυριούχων: «Πήγε σε μέρος γνωστό για τα ναρκωτικά»

Στο παρελθόν απειλούσε να αυτοκτονήσει 

Πάτρα: Φοιτητές εγκλώβισαν τον πρύτανη του Πανεπιστημίου στο γραφείο του

Πάτρα: Φοιτητές εγκλώβισαν τον πρύτανη του Πανεπιστημίου στο γραφείο του

Ο κ. Μπούρας υποστηρίζει ότι οι φοιτητές περιφρουρούν και το αυτοκίνητό του για να μην μπορέσει να φύγει από το Πανεπιστήμιο 

Πέθανε ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Κωστής Ζώης

Πέθανε ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Κωστής Ζώης

Οι ταινίες του είχαν βραβευτεί στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αλλά και στο εξωτερικό 

Η Τουρκική Ομοσπονδία μπάσκετ εξέδωσε ανακοίνωση στήριξης στον Εργκίν Αταμάν

Η Τουρκική Ομοσπονδία μπάσκετ εξέδωσε ανακοίνωση στήριξης στον Εργκίν Αταμάν

Η συμπεριφορά ανθρώπων της Μακάμπι προς τον Εργκίν Αταμάν στο ματς με τον Παναθηναϊκό AKTOR, έγινε αιτία να αντιδράσει η Τουρκική Ομοσπονδία μπάσκετ με ανακοίνωσή της. 

Πόλεμος στην Ουκρανία: Ελλάδα και Ισπανία δεν στέλνουν πυραύλους

Πόλεμος στην Ουκρανία: Ελλάδα και Ισπανία δεν στέλνουν πυραύλους

Ο Μπόρις Πιστόριους δήλωσε ότι η Ελλάδα και η Ισπανία αρνούνται να ενισχύσουν την εμπόλεμη χώρα με πυραυλικά συστήματα 

Σάλος στη Λάρισα: Έκανε στριπτίζ σε κοινή θέα

Σάλος στη Λάρισα: Έκανε στριπτίζ σε κοινή θέα

Οι αστυνομικοί έκαναν συστάσεις στον 50χρονο άνδρα που δεν εξήγησε για ποιο λόγο έβγαλε τα ρούχα του 

Δραστικές αλλαγές στα ΜΜΜ: Έτσι θα πληρώνουμε για τις μετακινήσεις σε Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό & Τραμ

Δραστικές αλλαγές στα ΜΜΜ: Έτσι θα πληρώνουμε για τις μετακινήσεις σε Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό & Τραμ

Ξεχάστε όσα ξέρατε! 

Ψάχνουν διάδοχο για την Φον ντερ Λάιεν

Ψάχνουν διάδοχο για την Φον ντερ Λάιεν

Ο Μητσοτάκης το απέκλεισε 

Εκπαιδευτικός στο Λας Βέγκας ξυλοκόπησε μαθητή που φέρεται να τον αποκάλεσε νέγρο

Εκπαιδευτικός στο Λας Βέγκας ξυλοκόπησε μαθητή που φέρεται να τον αποκάλεσε νέγρο

Σοκαριστικό βίντεο 

Τροχαίο Βουλή: Τρία χρόνια με αναστολή στον οδηγό του αυτοκινήτου για το θάνατο του Ιάσωνα

Τροχαίο Βουλή: Τρία χρόνια με αναστολή στον οδηγό του αυτοκινήτου για το θάνατο του Ιάσωνα

Στον κατηγορούμενο αστυνομικό επιβλήθηκε ποινή 3 ετών με αναστολή 

Γιάννης Καλλιάνος: «Θα γίνω ο εφιάλτης τους»

Γιάννης Καλλιάνος: «Θα γίνω ο εφιάλτης τους»

«Τίποτα δεν θα μείνει αναπάντητο» 

Επιδείνωση της υγείας του Καρόλου και ετοιμασίες για τη βασιλική κηδεία

Επιδείνωση της υγείας του Καρόλου και ετοιμασίες για τη βασιλική κηδεία

«Είναι πραγματικά πολύ άρρωστος» 

Γιώργος Φλωρίδης: Οι εγκληματικές οργανώσεις των χούλιγκαν εκβιάζουν και τις ομάδες

Γιώργος Φλωρίδης: Οι εγκληματικές οργανώσεις των χούλιγκαν εκβιάζουν και τις ομάδες

Αντίχριστοι του κερατά οι δυνάμεις της ακροδεξιάς 

Νέα Ιωνία: Τραγωδία στον σταθμό του ΗΣΑΠ – Ανδρας πήδηξε στις γραμμές του τρένου και σκοτώθηκε

Νέα Ιωνία: Τραγωδία στον σταθμό του ΗΣΑΠ – Ανδρας πήδηξε στις γραμμές του τρένου και σκοτώθηκε

Νεκρός ο άνδρας που έπεσε στις γραμμές του ΗΣΑΠ 

Μαρουσάκης: Οι περιοχές που θα σημειωθούν βροχές τη Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα

Μαρουσάκης: Οι περιοχές που θα σημειωθούν βροχές τη Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα

Η πρώτη πρόγνωση για τον καιρό της Μεγάλης Εβδομάδας μέχρι το Πάσχα από τον Κλέαρχο Μαρουσάκη 

Τραγωδία στη Σκιάθο: Νεκρός 17χρονος σε τροχαίο με μηχανή

Τραγωδία στη Σκιάθο: Νεκρός 17χρονος σε τροχαίο με μηχανή

Ο 17χρονος έχασε τον έλεγχο της μηχανής του και έπεσε με ταχύτητα σε κάδους απορριμμάτων 

314 γερμανικές βόμβες του Β` Παγκοσμίου Πολέμου βρέθηκαν στο Ελληνικό

314 γερμανικές βόμβες του Β` Παγκοσμίου Πολέμου βρέθηκαν στο Ελληνικό

Βρέθηκαν στη διάρκεια εργασιών 

«Εγώ τις σκότωσα…»: Λίγο πριν πεθάνει ομολόγησε τον φόνο που έκανε πριν 24 χρόνια

«Εγώ τις σκότωσα…»: Λίγο πριν πεθάνει ομολόγησε τον φόνο που έκανε πριν 24 χρόνια

Αφησε άφωνους τους συγγενείς του 

Ενοχή του οδηγού του υπηρεσιακού αυτοκινήτου της Ντόρας Μπακογιάννη για τον θάνατο του Ιάσονα πρότεινε ο εισαγγελέας

Ενοχή του οδηγού του υπηρεσιακού αυτοκινήτου της Ντόρας Μπακογιάννη για τον θάνατο του Ιάσονα πρότεινε ο εισαγγελέας

Η απόφαση του δικαστηρίου αναμένεται να ανακοινωθεί την Παρασκευή 26 Απριλίου 

Απήγαγε την κόρη της για αμοιβή 58.000 ευρώ – Την έδεσε με λουρί, έκανε φυλακή και έβγαινε με παιδόφιλους

Απήγαγε την κόρη της για αμοιβή 58.000 ευρώ – Την έδεσε με λουρί, έκανε φυλακή και έβγαινε με παιδόφιλους

Έβγαινε στα κανάλια και έκλαιγε 

«Σου ζητώ συγνώμη, έκανα ό,τι μπορούσα»: Συγκλονίζει ο Γιάννης Καλλιάνος με το αντίο στον πατέρα του

«Σου ζητώ συγνώμη, έκανα ό,τι μπορούσα»: Συγκλονίζει ο Γιάννης Καλλιάνος με το αντίο στον πατέρα του

Η ανάρτηση του βουλευτή 

Ήπιε μια γουλιά και κατέρρευσε: 21χρονη πήρε καφέ από το αεροδρόμιο και βρέθηκε στην εντατική

Ήπιε μια γουλιά και κατέρρευσε: 21χρονη πήρε καφέ από το αεροδρόμιο και βρέθηκε στην εντατική

Παλεύει για τη ζωή της 

Κωνσταντίνος Φλώρος: Ελεύθερος μετά την απολογία του - Δεν θα μπορεί να πλησιάσει τον Γραμμένο στα 50 μέτρα

Κωνσταντίνος Φλώρος: Ελεύθερος μετά την απολογία του - Δεν θα μπορεί να πλησιάσει τον Γραμμένο στα 50 μέτρα

Η πρώτη δήλωση του ανεξάρτητου βουλευτή μετά τα πρωτοφανή επεισόδια στη Βουλή 

ΕΔΕ για τις συνθήκες νοσηλείας του πατέρα του Γιάννη Καλλιάνου διέταξε η διοίκηση του νοσοκομείου «Αττικόν»

ΕΔΕ για τις συνθήκες νοσηλείας του πατέρα του Γιάννη Καλλιάνου διέταξε η διοίκηση του νοσοκομείου «Αττικόν»

Η ανακοίνωση του νοσοκομείου 

Πλακιάς κατά Φλέσσα για τα Τέμπη: «Εγώ τα παιδιά μου φοιτήτριες τα έστειλα, με το πιο ασφαλές μέσο»

Πλακιάς κατά Φλέσσα για τα Τέμπη: «Εγώ τα παιδιά μου φοιτήτριες τα έστειλα, με το πιο ασφαλές μέσο»

Η αρχή της θεραπείας είναι να μην μας εκπροσωπούν άτομα σαν εσένα πουθενά, γράφει ο πατέρας που έχασε τα παιδιά του στα Τέμπη 

Σε σοβαρή κατάσταση δυο από τα πέντε άλογα που προκάλεσαν πανικό στο Λονδίνο

Σε σοβαρή κατάσταση δυο από τα πέντε άλογα που προκάλεσαν πανικό στο Λονδίνο

Ανήκουν στο βασιλικό ιππικό 

Παρίσι: Έπεσαν τα φτερά του Moulin Rouge

Παρίσι: Έπεσαν τα φτερά του Moulin Rouge

Αγνωστη η αιτία 

Θεσσαλονίκη: Μηχανή παρέσυρε και τραυμάτισε τροχονόμο που ρύθμιζε την κυκλοφορία

Θεσσαλονίκη: Μηχανή παρέσυρε και τραυμάτισε τροχονόμο που ρύθμιζε την κυκλοφορία

Ο τροχονόμος διακομίστηκε προληπτικά στο 424 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο 

Πέθανε ο πατέρας του Γιάννη Καλλιάνου

Πέθανε ο πατέρας του Γιάννη Καλλιάνου

Σε ηλικία 79 ετών 

Αφρικανική σκόνη: Πώς δημιουργήθηκε το πορτοκαλί απόκοσμο χρώμα στον ουρανό

Αφρικανική σκόνη: Πώς δημιουργήθηκε το πορτοκαλί απόκοσμο χρώμα στον ουρανό

Η μεταφορά της αφρικανικής σκόνης που τράβηξε το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας 

O ΠΟΥ ζητά αύξηση φόρων σε ηλεκτρονικά τσιγάρα και αλκοόλ

O ΠΟΥ ζητά αύξηση φόρων σε ηλεκτρονικά τσιγάρα και αλκοόλ

Ζητά άμεσα μέτρα 



© Copyright 2024 - All right reserved.
Made in Nextweb with E-Radio Services