Σπουδαία ανακάλυψη από την NASA: Βρέθηκε νερό στη Σελήνη
Σπουδαία ανακάλυψη από την NASA: Βρέθηκε νερό στη Σελήνη - Η ανακάλυψη αναμένεται να έχει σημαντικές θετικές επιπτώσεις για τις μελλοντικές αποστολές στο φεγγάρι

Νερό στη φωτεινή (ορατή) πλευρά της Σελήνης ανίχνευσαν πέραν κάθε αμφιβολίας, η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA) και επιστήμονες στις ΗΠΑ.

Οι επιστήμονες εκτιμούν επίσης ότι στη Σελήνη υπάρχουν πολλές μικρές και μεγάλες και μόνιμες «παγίδες νερού», δηλαδή περιοχές όπου το νερό μπορεί να παγιδευτεί σταθερά, και οι οποίες καλύπτουν μια συνολική έκταση έως 40.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Οι σχετικές ανακοινώσεις έγιναν σε δύο επιστημονικές δημοσιεύσεις στο περιοδικό αστρονομίας «Nature Astronomy» και σε σχετική συνέντευξη τύπου που διοργάνωσε η NASA.

Η ανακάλυψη αναμένεται να έχει σημαντικές θετικές επιπτώσεις για τις μελλοντικές αποστολές στο φεγγάρι. Η NASA έχει ως στόχο την επιστροφή των αστροναυτών της στη Σελήνη το 2024 στο πλαίσιο του προγράμματος «'Αρτεμις», διαδόχου του ιστορικού προγράμματος «Απόλλων» των δεκαετιών 1960 και 1970.

Προηγούμενη έρευνα είχε ανιχνεύσει πιθανή παρουσία νερού στη σεληνιακή επιφάνεια, ιδίως πέριξ του νότιου πόλου. Όμως εκείνη η ανίχνευση είχε βασιστεί σε μια χημική «υπογραφή» στο φάσμα των τριών μικρομέτρων, η οποία δεν μπορούσε να διακρίνει με σιγουριά αν επρόκειτο για νερό (Η2Ο) ή για υδροξύλιο (ΟΗ) δεσμευμένο σε σεληνιακά ορυκτά.

Αυτή τη φορά, οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Κέισι Χόνιμπαλ του Ινστιτούτου Γεωφυσικής και Πλανητολογίας του Πανεπιστημίου της Χαβάης, που ανέλυσαν στοιχεία από το Στρατοσφαιρικό Παρατηρητήριο Υπέρυθρης Αστρονομίας (SOFIA), ένα αερομεταφερόμενο τηλεσκόπιο πάνω σε ένα τροποποιημένο αεροπλάνο Boeing 747 που παρατηρεί τη Σελήνη στο μήκος κύματος των έξι μικρομέτρων, ανίχνευσαν πλέον σαφώς την ισχυρή χημική «υπογραφή» του μορίου του νερού.

Βρήκαν ότι το νερό είναι παρόν στα νότια γεωγραφικά πλάτη της Σελήνης σε αναλογία περίπου 100 έως 400 μικρογραμμαρίων (μg g^1 H2O). Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι το νερό είναι πιθανώς αποθηκευμένο μέσα σε υάλους ή στα κενά ανάμεσα στους κόκκους της σεληνιακής επιφάνειας, που το προστατεύουν από το αφιλόξενο περιβάλλον του φεγγαριού και επιτρέπουν έτσι στο νερό να παραμένει στη σεληνιακή επιφάνεια.

Στη δεύτερη μελέτη, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή ατμοσφαιρικής και διαστημικής φυσικής Πολ Χέιν του Πανεπιστημίου του Κολοράντο, οι επιστήμονες αναφέρουν ότι στη Σελήνη υπάρχουν πολύ περισσότερες -από όσες υποπτεύονταν έως τώρα- κρυφές μόνιμες σκιασμένες περιοχές (λεγόμενες «ψυχρές παγίδες»), όπου το νερό μπορεί να παραμείνει μόνιμα. Εκτιμούν ότι υπάρχουν εκατοντάδες έως χιλιάδες περισσότερες μικροπαγίδες (διαμέτρου έως ενός εκατοστού) σε σχέση με τις μεγαλύτερες παγίδες νερού (διαμέτρου έως ενός χιλιομέτρου), οι οποίες μπορούν να εντοπισθούν και στους δύο πόλους.

Οι ερευνητές εκτιμούν, με βάση στοιχεία από το σκάφος LRO (Lunar Reconnaissance Orbiter) της NASA σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη, ότι περίπου 40.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα (από τα περίπου 38 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα που είναι συνολικά η σεληνιακή επιφάνεια) έχουν τη δυνατότητα να παγιδεύσουν νερό σε διάφορα μεγέθη και σχήματα, εκ των οποίων το 60% στο νότιο ημισφαίριο, σε γεωγραφικό πλάτος μεγαλύτερο των 80 μοιρών. Το 10% έως 20% της συνολικής έκτασης των μόνιμων παγίδων νερού εκτιμάται ότι είναι μικροσκοπικές.

«Αν φανταστεί κανείς ότι στέκεται στην επιφάνεια του φεγγαριού κοντά σε ένα από τους πόλους του, θα δει σκιές ολόγυρα. Πολλές από αυτές τις μικροσκοπικές σκιές μπορεί να είναι γεμάτες πάγο», δήλωσε ο Χέιν. «Αν έχουμε δίκιο, το νερό πρόκειται να είναι πιο εύκολα προσβάσιμο ως πόσιμο, ως πυραυλικό καύσιμο ή για οτιδήποτε άλλο η NASA χρειάζεται νερό», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τους Αμερικανούς ερευνητές, μερικές σεληνιακές «ψυχρές παγίδες» υπάρχουν σε ένα καθεστώς αιώνιου σκοταδιού, καθώς μπορεί να μην έχουν δει ούτε μία ακτίνα του Ήλιου εδώ και δισεκατομμύρια χρόνια.

Αυτά τα ευρήματα, σύμφωνα με τους επιστήμονες, δείχνουν ότι το νερό έχει παραχθεί ή καταλήξει στη Σελήνη μέσω διαφόρων διαδικασιών (π.χ. από κατά καιρούς πτώσεις μικρομετεωριτών ή μεγαλύτερων αστεροειδών και κομητών) και είναι πολύ πιθανό ότι έχει αποθηκευθεί σε μικρές και μεγάλες παγίδες και στις δύο πολικές περιοχές. Προς το παρόν πάντως, σύμφωνα με τους επιστήμονες, δεν μπορεί να αποδειχθεί ότι όντως αυτές οι «παγίδες» κρύβουν νερό, παρά μόνο αν πάει εκεί ένα ρομποτικό ρόβερ ή ένας αστροναύτης και σκάψει. Οι μελλοντικές αποστολές στη Σελήνη θα δώσουν την οριστική απάντηση.

Στη συνέντευξη της NASA την παρουσίαση των ευρημάτων έκαναν οι Νασίμ Ρανγκουάλα (επιστήμονας του παρατηρητηρίου SOFIA στο ερευνητικό κέντρο Ames της NASA), Πολ Χερτς (επικεφαλής του τμήματος αστροφυσικής της NASA), Τζέικομπ Μπλίτσερ (επικεφαλής επιστήμονας στη διεύθυνση ανθρώπινης εξερεύνησης και αποστολών επιχειρήσεων της NASA) και Κέισι Χόνιμπαλ (επικεφαλής ερευνήτρια της δεύτερης μελέτης για τις «ψυχρές παγίδες»).

Πηγή: www.cnn.gr
Αίγυπτος: Δοκιμάζεται ρομπότ που μπορεί να κάνει τεστ  για κορωνοϊό

Αίγυπτος: Δοκιμάζεται ρομπότ που μπορεί να κάνει τεστ για κορωνοϊό

Το Cira-3 μπορεί να πάρει τη θερμοκρασία, τεστ αίματος, αλλά και δείγμα για τεστ κορωνοϊού Πηγή: www.lifo.gr

Κορωνοϊός: Χαλαρώνουν τα μέτρα στην Ευρώπη, αυξάνονται τα κρούσματα στις ΗΠΑ

Η Καλιφόρνια κατέγραψε ρεκόρ κρουσμάτων

Τσίπρας για Μαραντόνα: «Σήμερα έφυγε ο Ντιέγκο των παιδικών μας αναμνήσεων»

«Με τον Τσε στο μπράτσο και με το δίκιο πάντα στην καρδιά»

Ο χάρτης των κρουσμάτων στη χώρα μας

Ποιες περιοχές είναι στο κόκκινο

Πέθανε ο Ντιέγκο Μαραντόνα

Σοκ στη παγκόσμια κοινότητα

Δεν υποχωρούν τα κρούσματα στην Θεσσαλονίκη

Οι ανακοινώσεις Κικίλια

Θεσσαλονίκη- Κορωνοϊός: Νεκρός 37χρονος, πατέρας τριών παιδιών

Σύμφωνα με πληροφορίες είχε υποκείμενο νόσημα

26 συλλήψεις σε οίκο ανοχής στην Ομόνοια που δούλευε εν μέσω καραντίνας

Λειτουργούσε παράνομα εν μέσω lockdown

Έκρηξη σε τάνκερ ελληνικών συμφερόντων στη Σαουδική Αραβία

Το πετρελαιοφόρο χτυπήθηκε από νάρκη

Τι λέει ο Συνήγορος του καταναλωτή για τις παγίδες του Black Friday

Tι συστήνει στους προμηθευτές και στους καταναλωτές

Μητσοτάκης: Διπλασιάζεται το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα για 500.000 δικαιούχους

«Είμαι εδώ για να δείξω ότι το νομοθετικό έργο συνεχίζεται παρά την αναστάτωση του κορωνοϊού»

Σαν θρίλερ: Αναδύονται από τους τάφους τους τα νεκρά μινκ στη Δανία

Κάλυψαν τα νεκρά ζώα με ασβέστη και τα έθαψαν σε ρηχούς λάκκους

Πώς θα γιορτάσουν τα Χριστούγεννα σε Γαλλία, Γερμανία και Βρετανία

Η κορύφωση του β' κύματος έχει περάσει» δήλωσε ο Γάλλος πρόεδρος

Χαμόγελο του Παιδιού: Πρέπει να πληρώσει σχεδόν 28.000 ευρώ για… τέλη κυκλοφορίας

Στα οχήματα αυτά συγκαταλέγονται οι κινητές μονάδες εντατικής θεραπείας για νεογνά και παιδιά

Μεγάλη επιχείρηση για τη μεταφορά του Παλαιοκώστα στο νοσοκομείο

Συναγερμός σήμανε το μεσημέρι της Τετάρτης στις φυλακές της Πάτρας

Οι πρώτοι πολίτες της ΕΕ μπορεί να έχουν εμβολιαστεί πριν τα τέλη Δεκεμβρίου

«Υπάρχει επιτέλους φως στο τέλος του τούνελ»

Νέα έρευνα: Τι «δείχνουν» οι μεταλλάξεις του κορωνοϊού για την μεταδοτικότητα

Θετική είδηση

Κορωνοϊός: Ασθενής ευχαριστεί τους γιατρούς και συγκλονίζει

«Σε εσένα που μου έδινες κουράγιο όταν λύγιζα»

Κρήτη – Lockdown: Την σακάτεψε στο ξύλο μετά από άγριο καυγά

Η κοπέλα ειδοποίησε την αστυνομία

Συναγερμός στο Βερολίνο: Αυτοκίνητο έπεσε στην πόρτα της Καγκελαρίας

Οι πρώτες εικόνες

Κορωνοϊός: Ο σώζων εαυτόν σωθήτω σε πάρτι 25 ατόμων σε αυλή σπιτιού

Σκηνές απείρου κάλλους

Τα τεστ μίλησαν: Σε ποιες περιοχές δεν υπάρχει μείωση κρουσμάτων

Τι αποκάλυψαν τα λύματα

Ύδρα: Μήνυση κατά ιερέα που παραβίασε ιδιωτικό εκκλησάκι για να κάνει λειτουργία

Το απίστευτο περιστατικό συνέβη στις 21 Νοεμβρίου, παρά το lockdown και τα αυστηρά μέτρα

Ελβετία: Τζιχαντίστρια πίσω από τη χθεσινή επίθεση σε πολυκατάστημα του Λουγκάνο

“Η δράστρια είναι γνωστή στην Fedpol από έρευνες που διεξήγαγε η αστυνομία το 2017 σε τζιχαντιστικούς κύκλους”

Lockdown: Κλιμακωτά και με μάσκες παντού το άνοιγμα των καταστημάτων

Όλο το σχέδιο για την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου

Πήλιο: Κορωνοπάρτι σε βίλα αποκάλυψε ζηλιάρης πρώην σύντροφος

Που να ήξεραν οι καλεσμένοι ότι θα την πατούσαν

Τζο Μπάιντεν: Η προεδρία μου δεν θα είναι μια «τρίτη θητεία Ομπάμα»!

Τι δήλωση έκανε στην πρώτη του συνέντευξη

Κορωνοϊός: Έτσι θα γιορτάσουν τα Χριστούγεννα σε Γαλλία, Γερμανία και Βρετανία

Σταδιακή χαλάρωση των μέτρων προανήγγειλε ο Μακρόν για το επόμενο διάστημα

Αφορολόγητες και ακατάσχετες οι αποζημιώσεις των ενοικίων

Τι θα ισχύσει με τα μισθώματα του Νοεμβρίου και τις χρηματικές αποζημιώσεις για τους ιδιοκτήτες

Lockdown: Αυξήθηκαν οι κλήσεις για βοήθεια από κακοποιημένες γυναίκες

Σχεδόν 5.000 γυναίκες σε όλην την Ελλάδα κατήγγειλα ότι έπεσαν θύματα βίας στο σπίτι τους, το τελευταίο διάστημα

Συγκλονίζει γυναίκα που νίκησε τον κορονοϊό: Είναι σαν βόμβα στα χέρια σου

Τι δήλωσε σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή

Κρίσιμες οι επόμενες δύο ημέρες για το lockdown

Ποια μαγαζιά δεν πρόκειται να ανοίξουν ούτε τα Χριστούγεννα

Έσπασε το lockdown και έγραψε στη δήλωση πως πάει «να σπάσει τα μούτρα ενός τύπου»

Το είχε γράψει και στη δήλωση

Ένας στους τρεις γονείς θεωρεί ότι το οικογενειακό τραπέζι αξίζει το ρίσκο του κορωνοϊού

Τι αποκάλυψε σχετική έρευνα που έγινε στο εξωτερικό

Κατέβασε το E-Radio από το AppGallery της Huawei και κέρδισε

Μοναδικά προνόμια και εκπτώσεις για όλους τους χρήστες!

Μακρόν: Lockdown τέλος στη Γαλλία από τις 15 Δεκεμβρίου