Αναλυτικά όλες οι αλλαγές
Πανελλαδικές 2020: Τι αλλάζει στην εξέταση των μαθημάτων
Πανελλαδικές 2020: Τι αλλάζει στην εξέταση των μαθημάτων - Αναλυτικά όλες οι αλλαγές

Αλλαγές θα υπάρξουν στην εξέταση των Πανελλαδικών εξετάσεων το 2020, που αφορούν στην ουσία στο σύστημα που έχει ανακοινωθεί από την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως υπέγραψε την υπουργική απόφαση με τις οδηγίες για τον τρόπο που θα διέπει την εξέταση των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, τα θέματα των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων θα λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις και περιλαμβάνουν ποικιλία ερωτήσεων (π.χ. σύντομης απάντησης, ελεύθερης ανάπτυξης).


Οι ερωτήσεις θα είναι ανάλογες με εκείνες που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και στις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), διατρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης, ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων και είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας. Οι υποψήφιοι θα απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.

Ο νέος τρόπος εξέτασης των μαθημάτων θα εφαρμόζεται για τους/τις υποψηφίους/ες πανελλαδικών εξετάσεων ημερήσιων Γενικών Λυκείων καθώς και για τους/τις υποψηφίους/ες εσπερινών Γενικών Λυκείων.

Η διάρκεια της γραπτής εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων θα είναι τρίωρη εκτός αν, σε ειδικές περιπτώσεις, ορίζεται διαφορετικά από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

Ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων

Αρχαία Ελληνικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Αρχαία Ελληνικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

  • Δίνονται στους υποψηφίους/ες αποσπάσματα διδαγμένου κειμένου 12 - 20 στίχων με νοηματική συνοχή και τους ζητείται να απαντήσουν σε:
  • Μία (1) ερώτηση κατανόησης με την οποία ζητείται να αποκωδικοποιήσουν σημεία του κειμένου και να αντλήσουν βασικές πληροφορίες που εντοπίζονται στο κείμενο. Η ερώτηση μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα με τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου (σωστού ή λάθους, πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενών κλπ) ή ανοικτού τύπου.
  • Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες/αξίες/προβλήματα, σε στάσεις/ήθος/ χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό/κοινωνικό/ πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή/ σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά/αισθητικά θέματα, με βάση το απόσπασμα.
  • Μία (1) ερώτηση κλειστού τύπου που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος στο οποίο ανήκει το κείμενο, στον συγγραφέα ή στο έργο του.
  • Μία (1) ερώτηση λεξιλογική-σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα).
  • Δίνεται αδίδακτο παράλληλο κείμενο στη νέα ελληνική από την αρχαία ή νεότερη γραμματεία, ελληνική και παγκόσμια, και καλούνται να απαντήσουν σε μία (1) ερώτηση ερμηνευτική, με την οποία ζητείται να συγκρίνουν το παράλληλο κείμενο με το κείμενο αναφοράς.
  • Δίνεται, επίσης, αδίδακτο πεζό κείμενο αττικής διαλέκτου 12 - 20 στίχων στερεότυπης έκδοσης με νοηματική συνοχή. Στο αδίδακτο κείμενο προτάσσεται σύντομο σχετικό εισαγωγικό σημείωμα, μέσω του οποίου δίνονται εξωκειμενικές πληροφορίες απαραίτητες για την κατανόηση του κειμένου.

Οι υποψήφιοι/ες καλούνται:

  • Να μεταφράσουν στα νέα ελληνικά μέρος του κειμένου από τέσσερις έως έξι στίχους.
  • Να απαντήσουν σε μια ερώτηση κατανόησης που αναφέρεται στον νοηματικό άξονα του κειμένου.
  • Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση γραμματικής, η οποία μπορεί να αναλύεται σε δύο υποερωτήματα.
  • Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση συντακτικού (π.χ. αναγνώριση λέξεων/φράσεων/προτάσεων/άλλων δομικών στοιχείων του κειμένου, μετασχηματισμός μέρους του κειμένου ως προς τη δομολειτουργική του διάσταση), η οποία μπορεί να επιμερίζεται σε δύο υπο-ερωτήματα.
  • Κάθε ζητούμενη ερώτηση-δραστηριότητα που τίθεται για το διδαγμένο ή το παράλληλο ή το αδίδακτο κείμενο βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.

Για την εξέταση των παραπάνω θεμάτων, τόσο στο διδαγμένο όσο και στο αδίδακτο κείμενο, κρίνεται σκόπιμο να αξιοποιείται ποικιλία τύπων ασκήσεων/ερωτήσεων.

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Για την εξέταση του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» Γενικής Παιδείας, οι υποψήφιοι/ες αξιολογούνται σε ενιαία τρίωρη εξέταση στην κατανόηση και παραγωγή λόγου.

Δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες δύο ή τρία μη διδαγμένα κείμενα, συνολικής έκτασης έως τρεις σελίδες, ένα εκ των οποίων είναι λογοτεχνικό, σε ολοκληρωμένη ή αποσπασματική μορφή, (ποίημα, διήγημα, μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο)· τα υπόλοιπα κείμενα μπορεί να είναι σε ολοκληρωμένη, ελαφρώς διασκευασμένη ή αποσπασματική μορφή: δημοσιογραφικά άρθρα, συνεντεύξεις, κριτικές, δοκίμια, επιστημονικά κείμενα, αφίσες με λεζάντα, πληροφοριακά κείμενα με εικόνες, σκίτσα, πίνακες ή διαγράμματα κ.ά.), διαφορετικά μεταξύ τους ως προς το κειμενικό είδος, ώστε να αποτιμάται η αναγνωστική ικανότητα των υποψηφίων σε ποικιλία κειμενικών ειδών. Τα κείμενα μπορούν να συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια.

Για τα κείμενα αυτά τίθενται τέσσερα συνολικά θέματα μέσω των οποίων αποτιμάται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το περιεχόμενο των κειμένων, να ερμηνεύουν και να αξιολογούν στάσεις, αξίες, ιδέες κ.ά. βασιζόμενοι/ες σε στοιχεία των κειμένων, καθώς επίσης να παράγουν ερμηνευτικό και κριτικό λόγο. Τα θέματα προτείνεται να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να τίθενται περιορισμοί στην έκταση των απαντήσεων (όπου χρειάζεται). Το νοηματικό περιεχόμενο των μη λογοτεχνικών κειμένων πρέπει να είναι συναφές με κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες που προσδιορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Τα κείμενα συνοδεύονται από τα εξής θέματα:

Το πρώτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη συνοπτική νοηματική απόδοση από τους/τις υποψηφίους/ες μέρους ενός κειμένου ή τη συνοπτική απόδοση των απόψεων που διατυπώνονται σε ένα κείμενο για κάποιο ζήτημα.

Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.

Το δεύτερο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αναλύεται σε τρία ερωτήματα, διαφορετικά μεταξύ τους, με δυνατότητα κάποιο/κάποια από αυτά να είναι κλειστού τύπου και με ενδεχόμενη αιτιολόγηση της απάντησης. Ένα από αυτά μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα.

Τα ερωτήματα σχετίζονται με:

α) την αξιοποίηση του πλαισίου των κειμένων (κοινωνικού, ιστορικού, πολιτιστικού, του χώρου και του χρόνου) με σκοπό την κατανόηση των λόγων και των ενεργειών των υποκειμένων (ατομικών και συλλογικών) που αναφέρονται στα κείμενα, και των σχέσεων μεταξύ τους,

β) τον εντοπισμό και την ερμηνευτική προσέγγιση σκοπών, στάσεων, βασικών θέσεων και προθέσεων του συντάκτη / συντακτών των κειμένων, καθώς και την τεκμηρίωση της βασικής ιδέας του κειμένου,

γ) την αξιολόγηση της συνάφειας ιδεών, επιχειρημάτων, τίτλων, υπότιτλων, εικόνων κ.ά. με μια θέση, άποψη ή ζήτημα που θέτει το κείμενο και της αποδεικτικής τους αξίας,

δ) τον εντοπισμό και τη συσχέτιση συγκεκριμένων κειμενικών δεικτών που οργανώνουν το κείμενο ως σημασιοδοτημένη κατασκευή −δηλαδή, οι υποψήφιοι/ες να εντοπίζουν μέσα στο κείμενο δείκτες (π.χ. λεξιλόγιο, ρηματικά πρόσωπα, στίξη, εκφραστικά μέσα, τρόπους σύνταξης, κ.ά.) και να αναγνωρίζουν τη λειτουργία τους στο κείμενο,

ε) την αναγνώριση και την ερμηνευτική προσέγγιση του τρόπου σύνδεσης και οργάνωσης ιδεών, προτάσεων, παραγράφων ή διαφόρων σημειωτικών τρόπων σε ένα κείμενο, αφού λάβουν οι υποψήφιοι/ες υπόψη το επικοινωνιακό πλαίσιο και τα κοινωνικά συμφραζόμενα,

στ) τη σύγκριση των μη λογοτεχνικών κειμένων ως προς τις θέσεις, τον τρόπο πραγμάτευσης του θέματος, την πειστικότητα, την αποτελεσματική μετάδοση του νοήματος κ.α.

Το δεύτερο θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες, που επιμερίζονται σε κάθε ερώτημα ανάλογα με τη βαρύτητά τους (15+15+10). Τα υποερωτήματα, επίσης, βαθμολογούνται ανάλογα με τη βαρύτητά τους.

Το τρίτο θέμα σχετίζεται με το λογοτεχνικό κείμενο και αφορά στην παραγωγή ερμηνευτικού σχολίου, με το οποίο επιδιώκεται οι υποψήφιοι/ες, αφενός να αναπτύσσουν κρίσιμα θέματα/ερωτήματα που πραγματεύεται το λογοτεχνικό κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες ή και στοιχεία συγκειμένου, αφετέρου να τοποθετούνται/ανταποκρίνονται στα θέματα/ερωτήματα αυτά, τεκμηριώνοντας τις προσωπικές τους θέσεις. Η προβλεπόμενη έκταση της απάντησης μπορεί να κυμαίνεται από 100 έως 200 λέξεις.

Το τρίτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.

Στα παραπάνω θέματα χρειάζεται να είναι σαφής και προσεκτική η διατύπωση των ερωτημάτων, ώστε να αποφεύγονται επικαλύψεις στις απαντήσεις των υποψηφίων.

Το τέταρτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη γραπτή παραγωγή κριτικού λόγου, 300 έως 400 λέξεις (ανάλογα με τη βαρύτητα του θέματος), το οποίο

ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο (σκοπό, πομπό, αποδέκτες, κειμενικό είδος) και ζητεί από τους/τις υποψηφίους/ες την ανάπτυξη τεκμηριωμένης προσωπικής γνώμης, τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους με προβλήματα, θέσεις, στάσεις, στερεότυπα, προκαταλήψεις κ.ά. που θέτει το κείμενο/θέτουν τα κείμενα αναφοράς.

Το τέταρτο θέμα βαθμολογείται με 30 μονάδες.

Ιστορία

Για την εξέταση του μαθήματος «Ιστορία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

Η Ιστορία ως μάθημα Προσανατολισμού, εξετάζεται με συνδυασμό ερωτήσεων, οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες.

α) Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται δύο θέματα που μπορούν να αναλύονται σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχονται οι ιστορικές γνώσεις των υποψηφίων (ιστορικές έννοιες, ιστορικά γεγονότα, χρονολογίες, δράση ιστορικών προσώπων, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά και πολιτιστικά φαινόμενα, κ.τ.λ.) και η κατανόησή τους.

β) Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται δύο (2) τουλάχιστον θέματα που απαιτούν σύνθεση ιστορικών γνώσεων και κριτική ικανότητα (αξιολογήσεις ιστορικών γεγονότων ή ιστορικών προσώπων, ανάλυση αιτιών ή συνθηκών που συντέλεσαν στη διαμόρφωση και εξέλιξη σημαντικών ιστορικών φαινομένων κ.τ.λ.). Στην περίπτωση αυτή μπορούν να χρησιμοποιούνται και ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικού υλικού, το οποίο δίνεται στους υποψηφίους σε φωτοτυπία. Το υλικό αυτό αφορά γραπτές ιστορικές πηγές, εικαστικά έργα, χάρτες, διαγράμματα κ.τ.λ. που χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία ή ως μέσα άντλησης στοιχείων για την εξαγωγή ιστορικών συμπερασμάτων.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους υποψηφίους γραπτώς.

Κοινωνιολογία

Η εξέταση του μαθήματος «Κοινωνιολογία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:

α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις διαφορετικών τύπων, με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει τρεις (3) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Ειδικότερα, περιλαμβάνει: μία ερώτηση με πέντε (5) υποερωτήματα Σωστού-Λάθους (5Χ3=15 Μονάδες) και δύο ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, που κάθε μία βαθμολογείται με πέντε (5) Μονάδες (2Χ5 =10 Μονάδες).

Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο (2) ερωτήσεις σύντομης απάντησης και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες και η δεύτερη με δεκαπέντε (15) μονάδες.

β) Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα ευρείας ανάπτυξης μέσω των οποίων, ελέγχονται οι ικανότητες συνθετικής ανάλυσης αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών, τις οποίες απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

Το καθένα από τα δύο θέματα μπορεί να περιλαμβάνει από 2-4 ερωτήσεις και βαθμολογείται με εικοσιπέντε (25) Μονάδες (2Χ25 =50).Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις κάθε θέματος, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας κάθε ερώτησης.

Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις και των δύο ομάδων θεμάτων προσδιορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Μαθηματικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Μαθηματικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες του μαθήματος δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορούν να αναλύονται σε υποερωτήματα, με τα οποία ελέγχεται η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η γνώση εννοιών και ορολογίας και η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του/της υποψήφιου/ας να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου.
Τα τέσσερα θέματα που δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες διαρθρώνονται ως εξής:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα. Με το θέμα αυτό ελέγχεται η κατανόηση των βασικών εννοιών, των σπουδαιότερων συμπερασμάτων, καθώς και η σημασία τους στην οργάνωση μιας λογικής δομής.

β) Το δεύτερο και το τρίτο θέμα αποτελείται το καθένα από μία άσκηση που απαιτεί από τον/την υποψήφιο/α ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών. Η κάθε άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον/την υποψήφιο/α ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του. Το θέμα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα, τα οποία βοηθούν τον/την υποψήφιο/α στη λύση.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.

Φυσική, Χημεία

Για την εξέταση των μαθημάτων «Φυσική» και «Χημεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν την παρακάτω μορφή:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.

β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και η κριτική ικανότητα των υποψηφίων και συγχρόνως οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.

γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, θεωριών, τύπων, νόμων και αρχών. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση, που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για τη διαδικασία επίλυσής του. Το πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Ζ. Βιολογία

Για την εξέταση του μαθήματος «Βιολογία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψηφίους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν ως εξής:

α) Το πρώτο και δεύτερο θέμα αποτελούνται από ανεξάρτητες ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της απόκτησης γνώσεων και της δυνατότητας παρουσίασης και τεκμηρίωσης θεμάτων

σχετικών με την εξεταστέα ύλη και της κατανόησης από τον/την υποψήφιο/α βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων.

β) Το τρίτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες (ανάλυση, σύνθεση κ.τ.λ.) για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα και στοχεύει στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25 μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Η. Οικονομία

Η εξέταση του μαθήματος «Οικονομία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, περιλαμβάνει τέσσερις (4) ομάδες ερωτήσεων:

α) Η πρώτη αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

β) Η δεύτερη αποτελείται από μία ερώτηση με την οποία ελέγχεται η ικανότητα σύνθεσης και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής στην καθημερινή πράξη των γνώσεων που απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

γ) Η τρίτη αποτελείται από μία άσκηση, η οποία απαιτεί την εφαρμογή τύπων, νόμων ή αρχών για την εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Η τέταρτη αποτελείται από ένα πρόβλημα, το οποίο απαιτεί την ικανότητα συνδυασμού γνώσεων για τον υπολογισμό, τη συσχέτιση και αξιολόγηση οικονομικών μεγεθών. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Πληροφορική

Για την εξέταση του μαθήματος «Πληροφορική» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Η εξέταση στο μάθημα Πληροφορική, περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.

α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.

β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η εξέταση στο ανωτέρω μάθημα περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα, σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του.

Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3x20%) από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα.

Η ισχύς της απόφασης αυτής ισχύει από τις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2020.

Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/5734170/panelladikes-2020-ti-allazei-stin-exetasi-ton-mathimaton
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ηφαίστειο λάσπης εκρήγνυται στη μέση ενός δρόμου στην Ταϊβάν - Δείτε βίντεο

Ηφαίστειο λάσπης εκρήγνυται στη μέση ενός δρόμου στην Ταϊβάν - Δείτε βίντεο

Οι τοπικές αρχές έσπευσαν να αποκλείσουν την περιοχή λόγω πιθανού κινδύνου - Τι είναι το ηφαίστειο λάσπης και πως εκρήγνυται 

Σοκ στη Μινεσότα: Σκότωσε με βαριοπούλα 20χρονη συνάδελφό του σε εργοστάσιο

Σοκ στη Μινεσότα: Σκότωσε με βαριοπούλα 20χρονη συνάδελφό του σε εργοστάσιο

Σχεδίαζε το έγκλημα εδώ και καιρό 

Γαύδος: Εντοπίστηκε σορός έξω από το λιμάνι Καραβέ

Γαύδος: Εντοπίστηκε σορός έξω από το λιμάνι Καραβέ

Επιχειρεί σκάφος της Frontex 

Δολοφονία Κυριακής Γρίβα: Απολογήθηκε η αστυνομικός για θανατηφόρα έκθεση - Τι υποστήριξε

Δολοφονία Κυριακής Γρίβα: Απολογήθηκε η αστυνομικός για θανατηφόρα έκθεση - Τι υποστήριξε

Πρόκειται για την αστυνομικό που πρότεινε στην κοπέλα να καταθέσει μήνυση εναντίον του πρώην συντρόφου της, αλλά αρνήθηκε 

Πάνος Ρούτσι για την παρουσία του σε υπνοθεραπεύτρια: «Ο Ντένι δεν ήταν γραφτό να φύγει»

Πάνος Ρούτσι για την παρουσία του σε υπνοθεραπεύτρια: «Ο Ντένι δεν ήταν γραφτό να φύγει»

Απάντηση σε όσα του καταλογίζουν για τη συμμετοχή του σε εκπομπή υπνοθεραπεύτριας έδωσε με ανάρτησή του ο Πάνος Ρούτσι 

Σοβαρό ατύχημα στο Ηράκλειο: Το χέρι του καρφώθηκε σε κάγκελο περίφραξης

Σοβαρό ατύχημα στο Ηράκλειο: Το χέρι του καρφώθηκε σε κάγκελο περίφραξης

Ο άνδρας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με το τμήμα του σίδερου που παρέμενε καρφωμένο στο χέρι του 

Εύα Καϊλή: «Με κρατούσαν στην απομόνωση, με απειλούσαν ότι θα δώσουν την κόρη μου στην πρόνοια»

Εύα Καϊλή: «Με κρατούσαν στην απομόνωση, με απειλούσαν ότι θα δώσουν την κόρη μου στην πρόνοια»

ΟΙ δηλώσεις της πρώην αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατά τη διάρκεια εμφάνισής της σε πολιτική εκπομπή της Ιταλικής τηλεόρασης 

Η μεγάλη απόδραση: Φώκια γλιτώνει από όρκες πηδώντας σε βάρκα φωτογράφου

Η μεγάλη απόδραση: Φώκια γλιτώνει από όρκες πηδώντας σε βάρκα φωτογράφου

Η φώκια κατάφερε να βγει από το νερό και να αναρριχηθεί σε μια πλατφόρμα στην πρύμνη της βάρ 

«Δεν μου άρεσε η στάση του σώματός της και μπήκα να δω αν είναι καλά»: Σε βαρύ κλίμα η κηδεία της 49χρονης αρτοποιού

«Δεν μου άρεσε η στάση του σώματός της και μπήκα να δω αν είναι καλά»: Σε βαρύ κλίμα η κηδεία της 49χρονης αρτοποιού

Η γυναίκα έχασε την ζωή της όταν καθάριζε το ζυμωτήριο στο φούρνο που διατηρεί και το φουλάρι που φορούσε, πιάστηκε στο μηχάνημα 

Τεράστιο φιάσκο σε παρουσίαση ρομπότ: Έπεσε επάνω στη σκηνή και άρχισε να τραντάζεται

Τεράστιο φιάσκο σε παρουσίαση ρομπότ: Έπεσε επάνω στη σκηνή και άρχισε να τραντάζεται

Το κοινό χειροκρότησε αμήχανα 

Κως: Νεαρός βρέθηκε απαγχονισμένος μέσα σε αρχαιολογικό χώρο

Κως: Νεαρός βρέθηκε απαγχονισμένος μέσα σε αρχαιολογικό χώρο

Ο νεαρός στην Κω εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του σε σημείο του αρχαιολογικού χώρου του Ιπποκράτη 

«Μπλόκο» στη δημοσίευση αποσπασμάτων της «Ιθάκης» του Αλέξη Τσίπρα: Τι προβλέπει η προσωρινή διαταγή

«Μπλόκο» στη δημοσίευση αποσπασμάτων της «Ιθάκης» του Αλέξη Τσίπρα: Τι προβλέπει η προσωρινή διαταγή

Η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων προσδιορίστηκε για τις 20 Απριλίου 2026 

Αίγιο: Τετράδα ανηλίκων από νωρίς… στην παραβατικότητα – «Μπούκαραν» σε παντοπωλείο

Αίγιο: Τετράδα ανηλίκων από νωρίς… στην παραβατικότητα – «Μπούκαραν» σε παντοπωλείο

Συνελήφθησαν ένας 16χρονος και ένας 17χρονος – Αναζητούνται δύο ακόμη ανήλικοι συνεργοί τους 

Νέα συντριβή τουρκικού αεροσκάφους: Έπεσε πυροσβεστικό στην Κροατία - Νεκρός ο πιλότος

Νέα συντριβή τουρκικού αεροσκάφους: Έπεσε πυροσβεστικό στην Κροατία - Νεκρός ο πιλότος

Το συμβάν έρχεται δύο μέρες μετά τη συντριβή του τουρκικού C-130 στα σύνορα Γεωργίας - Αζερμπαϊτζάν 

Συναγερμός στον Αγιο Δημήτριο: Διαρρήκτες τραυμάτισαν τρεις αστυνομικούς – Έπεσαν πυροβολισμοί

Συναγερμός στον Αγιο Δημήτριο: Διαρρήκτες τραυμάτισαν τρεις αστυνομικούς – Έπεσαν πυροβολισμοί

Το περιστατικό είναι σε εξέλιξη 

«Συναγερμός» αστρονόμων για ασυνήθιστο μετεωρολογικό φαινόμενο το 2026

«Συναγερμός» αστρονόμων για ασυνήθιστο μετεωρολογικό φαινόμενο το 2026

Η Ισπανία ετοιμάζεται να υποδεχθεί λάτρεις της αστρονομίας από όλο τον κόσμο ενόψει ενός ιστορικού ουράνιου φαινομένου 

Ο Έλον Μασκ δημοσιεύει μια φλεγόμενη ιταλική σημαία: «Η Ιταλία εξαφανίζεται»

Ο Έλον Μασκ δημοσιεύει μια φλεγόμενη ιταλική σημαία: «Η Ιταλία εξαφανίζεται»

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο μεγιστάνας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη δημογραφική κρίση. Ανάλογη ανάρτηση είχε κάνει και για την Ελλάδα 

Θεσσαλονίκη: ΕΛΑΣ και ΕΚΑΒ έσωσαν την ζωή βρέφους - «Έσπασαν τα ρεκόρ»

Θεσσαλονίκη: ΕΛΑΣ και ΕΚΑΒ έσωσαν την ζωή βρέφους - «Έσπασαν τα ρεκόρ»

Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα ένα βρέφος μεταφέρθηκε από τις Σέρρες στο Ιπποκράτειο νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης 

Στη φυλακή ο «συλλέκτης – κακοποιητής ζώων του Μοσχάτου»: Πρόστιμο 1,7 εκατ. ευρώ για 58 υποσιτισμένες γάτες

Στη φυλακή ο «συλλέκτης – κακοποιητής ζώων του Μοσχάτου»: Πρόστιμο 1,7 εκατ. ευρώ για 58 υποσιτισμένες γάτες

Απασχολεί τις αρχές από το 2019 

10 χρόνια μετά το Μπατακλάν: Η Γαλλία δεν ξεχνά τα θύματα της τρομοκρατικής επίθεσης

10 χρόνια μετά το Μπατακλάν: Η Γαλλία δεν ξεχνά τα θύματα της τρομοκρατικής επίθεσης

Στις 13 Νοεμβρίου 2015, τρεις ένοπλοι εισέβαλαν στο Μπατακλάν στη διάρκεια συναυλίας, προκαλώντας μία από τις πιο πρωτοφανείς και αιματηρές τρομοκρατικές επιθέσεις στην Ευρώπη 

Καβγάς σε εκδρομή τουριστών στην Ταϊλάνδη: Βρετανός επιτέθηκε σε Αραβα με γροθιές επειδή έβαλε τα πόδια στο κεφάλι του

Καβγάς σε εκδρομή τουριστών στην Ταϊλάνδη: Βρετανός επιτέθηκε σε Αραβα με γροθιές επειδή έβαλε τα πόδια στο κεφάλι του

Δείτε το βίντεο 

Ερντογάν: Η πιο ρεαλιστική λύση στο Κυπριακό είναι εκείνη των δύο κρατών

Ερντογάν: Η πιο ρεαλιστική λύση στο Κυπριακό είναι εκείνη των δύο κρατών

Ο Τούρκος πρόεδρος τόνισε πως η βασική αιτία για το ότι το Κυπριακό παραμένει άλυτο είναι η άρνηση, από την ελληνοκυπριακή πλευρά, «να αποδεχθεί το ισότιμο διεθνές καθεστώς των Τουρκοκυπρίων» 

Τέλος στα φθηνά δέματα από Shein και Temu: Η ΕΕ επιβάλλει δασμούς το 2026

Τέλος στα φθηνά δέματα από Shein και Temu: Η ΕΕ επιβάλλει δασμούς το 2026

Πλήγμα για τις κινεζικές εταιρείες - Μέχρι σήμερα, η ΕΕ σχεδίαζε να εφαρμόσει τα μέτρα αυτά από το 2028 

Νεαρός απειλούσε να αυτοκτονήσει στην Πάτρα: Παρέμβαση της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής

Νεαρός απειλούσε να αυτοκτονήσει στην Πάτρα: Παρέμβαση της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής

Δείτε βίντεο 

Η «λίστα των φίλων»: Ποιοι χρηματοδοτούν την πολυτελή αίθουσα του Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Η «λίστα των φίλων»: Ποιοι χρηματοδοτούν την πολυτελή αίθουσα του Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Kρυπτο-δισεκατομμυριούχοι, τεχνολογικοί κολοσσοί και ενεργειακές εταιρείες συγκέντρωσαν 300 εκατ. δολάρια για τη νέα αίθουσα χορού του Λευκού Οίκου 

Πάνος Ρούτσι: Πήγε σε υπνοθεραπεύτρια και του είπε ότι ο θάνατος του παιδιού του ήταν «στο πεπρωμένο του»

Πάνος Ρούτσι: Πήγε σε υπνοθεραπεύτρια και του είπε ότι ο θάνατος του παιδιού του ήταν «στο πεπρωμένο του»

«Και εάν δεν έφευγε από το ατύχημα αυτό, θα έφευγε πάλι από τροχαίο» 

Πώς έγινε η τραγωδία με την 49χρονη σε φούρνο στη Λάρισα

Πώς έγινε η τραγωδία με την 49χρονη σε φούρνο στη Λάρισα

Το δυστύχημα εκτιμάται ότι συνέβη λίγο πριν ξεκινήσει την προετοιμασία - Τη βρήκε νεκρή μία πελάτισσα 

Σοκ σε φούρνο στη Λάρισα: 49χρονη σκοτώθηκε όταν τα μαλλιά της μπλέχτηκαν στο ζυμωτήριο

Σοκ σε φούρνο στη Λάρισα: 49χρονη σκοτώθηκε όταν τα μαλλιά της μπλέχτηκαν στο ζυμωτήριο

Παρά την άμεση κινητοποίηση των συναδέλφων της και την επέμβαση του ΕΚΑΒ, η γυναίκα δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή 

Σουηδία: Η Amazon κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις για τις «κούκλες του σeξ» με την παιδική εμφάνιση

Σουηδία: Η Amazon κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις για τις «κούκλες του σeξ» με την παιδική εμφάνιση

H σουηδική οργάνωση προάσπισης των δικαιωμάτων των παιδιών ChildX ανακοίνωσε τη Δευτέρα πως κατέθεσε μήνυση 

Συρμός του μετρό σταμάτησε στο Μοναστηράκι – Έβγαζε καπνούς

Συρμός του μετρό σταμάτησε στο Μοναστηράκι – Έβγαζε καπνούς

Οι επιβάτες εκκένωσαν άμεσα τον συρμό 

Ο Τραμπ βάζει «δίαιτα» στη βίζα - τέλος τα ταξίδια για όσους θεωρούνται υπέρβαροι!

Ο Τραμπ βάζει «δίαιτα» στη βίζα - τέλος τα ταξίδια για όσους θεωρούνται υπέρβαροι!

Νέα πολιτική-σοκ στις ΗΠΑ με στόχο τη “διάσωση” των φορολογουμένων, προκαλεί παγκόσμιο σάλο 

Σάλος στη Γαλλία: Σκληρό πoρνό σε τηλεόραση πλοίου που ταξίδευε προς Βρετανία - «Παιδιά ούρλιαζαν»

Σάλος στη Γαλλία: Σκληρό πoρνό σε τηλεόραση πλοίου που ταξίδευε προς Βρετανία - «Παιδιά ούρλιαζαν»

Η DFDS αναφέρει ότι η ταινία προβλήθηκε κατά λάθος στους επιβάτες που παρακολουθούσαν τον αγώνα της F1 στη γραμμή Γαλλία-Ηνωμένο Βασίλειο 

Ουκρανία: Παραιτήθηκαν η υπουργός Ενέργειας και ο υπουργός Δικαιοσύνης εν μέσω έρευνας για διαφθορά

Ουκρανία: Παραιτήθηκαν η υπουργός Ενέργειας και ο υπουργός Δικαιοσύνης εν μέσω έρευνας για διαφθορά

Η πρωθυπουργός της Ουκρανίας, Γιούλια Σβιριντένκο, δήλωσε ότι υπέβαλε αίτημα στη Βουλή για την αποπομπή των δύο υπουργών, ενώ διευκρίνισε ότι διεξάγεται έρευνα για διαφθορά στην Ουκρανική Κρατική Εταιρεία Πυρηνικής Ενέργειας Energoatom 

Μητσοτάκης: Ανάρτηση στα social media για τα μέτρα ελάφρυνσης στη ΔΕΘ για τους νέους

Μητσοτάκης: Ανάρτηση στα social media για τα μέτρα ελάφρυνσης στη ΔΕΘ για τους νέους

Το γκάλοπ μεταξύ των νέων έδειξε είτε δεν γνώριζαν καθόλου, είτε είχαν ελάχιστη ενημέρωση για τα συγκεκριμένα μέτρα 

Ηράκλειο: 67χρονη επιχειρηματίας βρέθηκε νεκρή στο κατάστημά της

Ηράκλειο: 67χρονη επιχειρηματίας βρέθηκε νεκρή στο κατάστημά της

Γείτονας που την είδε πεσμένη μπρούμυτα στο έδαφος ειδοποίησε αμέσως περίοικους και τις αρχές 

Θεσσαλονίκη: Κακοποιούσε το 6 μηνών βρέφος της, του προκάλεσε μόνιμη αναπηρία και καταδικάστηκε σε 3 χρόνια αλλά με αναστολή

Θεσσαλονίκη: Κακοποιούσε το 6 μηνών βρέφος της, του προκάλεσε μόνιμη αναπηρία και καταδικάστηκε σε 3 χρόνια αλλά με αναστολή

Η άγρια κακοποίηση του βρέφους από την ίδια του τη μητέρα ξεκίνησε μόλις έναν μήνα μετά τη γέννησή του - Το χρονικό της υπόθεσης 

Νέος ισχυρός σεισμός 5,3 Ρίχτερ στην Κύπρο, αισθητός σε πολλές περιοχές

Νέος ισχυρός σεισμός 5,3 Ρίχτερ στην Κύπρο, αισθητός σε πολλές περιοχές

Τι αναφέρει το Ευρωμεσογειακό Κέντρο 

Τρομακτική συνάντηση σέρφερ με καρχαρία στην Αυστραλία: Του δάγκωσε τη σανίδα

Τρομακτική συνάντηση σέρφερ με καρχαρία στην Αυστραλία: Του δάγκωσε τη σανίδα

Σωτήρια η επέμβαση φίλου του που είχαν πάει μαζί για windsurfing 

Όσκαρ: Στο νοσοκομείο με καρδιακό επεισόδιο ο πρώην ποδοσφαιριστής της Τσέλσι

Όσκαρ: Στο νοσοκομείο με καρδιακό επεισόδιο ο πρώην ποδοσφαιριστής της Τσέλσι

Ο Όσκαρ εισήχθη εσπευσμένα στο νοσοκομείο μετά από καρδιακό πρόβλημα - Η ανακοίνωση της ομάδας 

Πώς σκοτώθηκε ο 3χρονος στην Αχαΐα: Τι λέει στην κατάθεσή του ο 25χρονος θείος που πρόσεχε το παιδί

Πώς σκοτώθηκε ο 3χρονος στην Αχαΐα: Τι λέει στην κατάθεσή του ο 25χρονος θείος που πρόσεχε το παιδί

Η κηδεία του 3χρονου παιδιού στην Αχαΐα θα γίνει αύριο το πρωί 



© Copyright 2025 - All right reserved.
Made in Nextweb with E-Radio Services