Αναλυτικά όλες οι αλλαγές
Πανελλαδικές 2020: Τι αλλάζει στην εξέταση των μαθημάτων
Πανελλαδικές 2020: Τι αλλάζει στην εξέταση των μαθημάτων - Αναλυτικά όλες οι αλλαγές

Αλλαγές θα υπάρξουν στην εξέταση των Πανελλαδικών εξετάσεων το 2020, που αφορούν στην ουσία στο σύστημα που έχει ανακοινωθεί από την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως υπέγραψε την υπουργική απόφαση με τις οδηγίες για τον τρόπο που θα διέπει την εξέταση των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, τα θέματα των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων θα λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις και περιλαμβάνουν ποικιλία ερωτήσεων (π.χ. σύντομης απάντησης, ελεύθερης ανάπτυξης).


Οι ερωτήσεις θα είναι ανάλογες με εκείνες που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και στις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), διατρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης, ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων και είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας. Οι υποψήφιοι θα απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.

Ο νέος τρόπος εξέτασης των μαθημάτων θα εφαρμόζεται για τους/τις υποψηφίους/ες πανελλαδικών εξετάσεων ημερήσιων Γενικών Λυκείων καθώς και για τους/τις υποψηφίους/ες εσπερινών Γενικών Λυκείων.

Η διάρκεια της γραπτής εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων θα είναι τρίωρη εκτός αν, σε ειδικές περιπτώσεις, ορίζεται διαφορετικά από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

Ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων

Αρχαία Ελληνικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Αρχαία Ελληνικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

  • Δίνονται στους υποψηφίους/ες αποσπάσματα διδαγμένου κειμένου 12 - 20 στίχων με νοηματική συνοχή και τους ζητείται να απαντήσουν σε:
  • Μία (1) ερώτηση κατανόησης με την οποία ζητείται να αποκωδικοποιήσουν σημεία του κειμένου και να αντλήσουν βασικές πληροφορίες που εντοπίζονται στο κείμενο. Η ερώτηση μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα με τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου (σωστού ή λάθους, πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενών κλπ) ή ανοικτού τύπου.
  • Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες/αξίες/προβλήματα, σε στάσεις/ήθος/ χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό/κοινωνικό/ πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή/ σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά/αισθητικά θέματα, με βάση το απόσπασμα.
  • Μία (1) ερώτηση κλειστού τύπου που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος στο οποίο ανήκει το κείμενο, στον συγγραφέα ή στο έργο του.
  • Μία (1) ερώτηση λεξιλογική-σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα).
  • Δίνεται αδίδακτο παράλληλο κείμενο στη νέα ελληνική από την αρχαία ή νεότερη γραμματεία, ελληνική και παγκόσμια, και καλούνται να απαντήσουν σε μία (1) ερώτηση ερμηνευτική, με την οποία ζητείται να συγκρίνουν το παράλληλο κείμενο με το κείμενο αναφοράς.
  • Δίνεται, επίσης, αδίδακτο πεζό κείμενο αττικής διαλέκτου 12 - 20 στίχων στερεότυπης έκδοσης με νοηματική συνοχή. Στο αδίδακτο κείμενο προτάσσεται σύντομο σχετικό εισαγωγικό σημείωμα, μέσω του οποίου δίνονται εξωκειμενικές πληροφορίες απαραίτητες για την κατανόηση του κειμένου.

Οι υποψήφιοι/ες καλούνται:

  • Να μεταφράσουν στα νέα ελληνικά μέρος του κειμένου από τέσσερις έως έξι στίχους.
  • Να απαντήσουν σε μια ερώτηση κατανόησης που αναφέρεται στον νοηματικό άξονα του κειμένου.
  • Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση γραμματικής, η οποία μπορεί να αναλύεται σε δύο υποερωτήματα.
  • Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση συντακτικού (π.χ. αναγνώριση λέξεων/φράσεων/προτάσεων/άλλων δομικών στοιχείων του κειμένου, μετασχηματισμός μέρους του κειμένου ως προς τη δομολειτουργική του διάσταση), η οποία μπορεί να επιμερίζεται σε δύο υπο-ερωτήματα.
  • Κάθε ζητούμενη ερώτηση-δραστηριότητα που τίθεται για το διδαγμένο ή το παράλληλο ή το αδίδακτο κείμενο βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.

Για την εξέταση των παραπάνω θεμάτων, τόσο στο διδαγμένο όσο και στο αδίδακτο κείμενο, κρίνεται σκόπιμο να αξιοποιείται ποικιλία τύπων ασκήσεων/ερωτήσεων.

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Για την εξέταση του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» Γενικής Παιδείας, οι υποψήφιοι/ες αξιολογούνται σε ενιαία τρίωρη εξέταση στην κατανόηση και παραγωγή λόγου.

Δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες δύο ή τρία μη διδαγμένα κείμενα, συνολικής έκτασης έως τρεις σελίδες, ένα εκ των οποίων είναι λογοτεχνικό, σε ολοκληρωμένη ή αποσπασματική μορφή, (ποίημα, διήγημα, μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο)· τα υπόλοιπα κείμενα μπορεί να είναι σε ολοκληρωμένη, ελαφρώς διασκευασμένη ή αποσπασματική μορφή: δημοσιογραφικά άρθρα, συνεντεύξεις, κριτικές, δοκίμια, επιστημονικά κείμενα, αφίσες με λεζάντα, πληροφοριακά κείμενα με εικόνες, σκίτσα, πίνακες ή διαγράμματα κ.ά.), διαφορετικά μεταξύ τους ως προς το κειμενικό είδος, ώστε να αποτιμάται η αναγνωστική ικανότητα των υποψηφίων σε ποικιλία κειμενικών ειδών. Τα κείμενα μπορούν να συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια.

Για τα κείμενα αυτά τίθενται τέσσερα συνολικά θέματα μέσω των οποίων αποτιμάται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το περιεχόμενο των κειμένων, να ερμηνεύουν και να αξιολογούν στάσεις, αξίες, ιδέες κ.ά. βασιζόμενοι/ες σε στοιχεία των κειμένων, καθώς επίσης να παράγουν ερμηνευτικό και κριτικό λόγο. Τα θέματα προτείνεται να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να τίθενται περιορισμοί στην έκταση των απαντήσεων (όπου χρειάζεται). Το νοηματικό περιεχόμενο των μη λογοτεχνικών κειμένων πρέπει να είναι συναφές με κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες που προσδιορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Τα κείμενα συνοδεύονται από τα εξής θέματα:

Το πρώτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη συνοπτική νοηματική απόδοση από τους/τις υποψηφίους/ες μέρους ενός κειμένου ή τη συνοπτική απόδοση των απόψεων που διατυπώνονται σε ένα κείμενο για κάποιο ζήτημα.

Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.

Το δεύτερο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αναλύεται σε τρία ερωτήματα, διαφορετικά μεταξύ τους, με δυνατότητα κάποιο/κάποια από αυτά να είναι κλειστού τύπου και με ενδεχόμενη αιτιολόγηση της απάντησης. Ένα από αυτά μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα.

Τα ερωτήματα σχετίζονται με:

α) την αξιοποίηση του πλαισίου των κειμένων (κοινωνικού, ιστορικού, πολιτιστικού, του χώρου και του χρόνου) με σκοπό την κατανόηση των λόγων και των ενεργειών των υποκειμένων (ατομικών και συλλογικών) που αναφέρονται στα κείμενα, και των σχέσεων μεταξύ τους,

β) τον εντοπισμό και την ερμηνευτική προσέγγιση σκοπών, στάσεων, βασικών θέσεων και προθέσεων του συντάκτη / συντακτών των κειμένων, καθώς και την τεκμηρίωση της βασικής ιδέας του κειμένου,

γ) την αξιολόγηση της συνάφειας ιδεών, επιχειρημάτων, τίτλων, υπότιτλων, εικόνων κ.ά. με μια θέση, άποψη ή ζήτημα που θέτει το κείμενο και της αποδεικτικής τους αξίας,

δ) τον εντοπισμό και τη συσχέτιση συγκεκριμένων κειμενικών δεικτών που οργανώνουν το κείμενο ως σημασιοδοτημένη κατασκευή −δηλαδή, οι υποψήφιοι/ες να εντοπίζουν μέσα στο κείμενο δείκτες (π.χ. λεξιλόγιο, ρηματικά πρόσωπα, στίξη, εκφραστικά μέσα, τρόπους σύνταξης, κ.ά.) και να αναγνωρίζουν τη λειτουργία τους στο κείμενο,

ε) την αναγνώριση και την ερμηνευτική προσέγγιση του τρόπου σύνδεσης και οργάνωσης ιδεών, προτάσεων, παραγράφων ή διαφόρων σημειωτικών τρόπων σε ένα κείμενο, αφού λάβουν οι υποψήφιοι/ες υπόψη το επικοινωνιακό πλαίσιο και τα κοινωνικά συμφραζόμενα,

στ) τη σύγκριση των μη λογοτεχνικών κειμένων ως προς τις θέσεις, τον τρόπο πραγμάτευσης του θέματος, την πειστικότητα, την αποτελεσματική μετάδοση του νοήματος κ.α.

Το δεύτερο θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες, που επιμερίζονται σε κάθε ερώτημα ανάλογα με τη βαρύτητά τους (15+15+10). Τα υποερωτήματα, επίσης, βαθμολογούνται ανάλογα με τη βαρύτητά τους.

Το τρίτο θέμα σχετίζεται με το λογοτεχνικό κείμενο και αφορά στην παραγωγή ερμηνευτικού σχολίου, με το οποίο επιδιώκεται οι υποψήφιοι/ες, αφενός να αναπτύσσουν κρίσιμα θέματα/ερωτήματα που πραγματεύεται το λογοτεχνικό κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες ή και στοιχεία συγκειμένου, αφετέρου να τοποθετούνται/ανταποκρίνονται στα θέματα/ερωτήματα αυτά, τεκμηριώνοντας τις προσωπικές τους θέσεις. Η προβλεπόμενη έκταση της απάντησης μπορεί να κυμαίνεται από 100 έως 200 λέξεις.

Το τρίτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.

Στα παραπάνω θέματα χρειάζεται να είναι σαφής και προσεκτική η διατύπωση των ερωτημάτων, ώστε να αποφεύγονται επικαλύψεις στις απαντήσεις των υποψηφίων.

Το τέταρτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη γραπτή παραγωγή κριτικού λόγου, 300 έως 400 λέξεις (ανάλογα με τη βαρύτητα του θέματος), το οποίο

ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο (σκοπό, πομπό, αποδέκτες, κειμενικό είδος) και ζητεί από τους/τις υποψηφίους/ες την ανάπτυξη τεκμηριωμένης προσωπικής γνώμης, τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους με προβλήματα, θέσεις, στάσεις, στερεότυπα, προκαταλήψεις κ.ά. που θέτει το κείμενο/θέτουν τα κείμενα αναφοράς.

Το τέταρτο θέμα βαθμολογείται με 30 μονάδες.

Ιστορία

Για την εξέταση του μαθήματος «Ιστορία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

Η Ιστορία ως μάθημα Προσανατολισμού, εξετάζεται με συνδυασμό ερωτήσεων, οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες.

α) Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται δύο θέματα που μπορούν να αναλύονται σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχονται οι ιστορικές γνώσεις των υποψηφίων (ιστορικές έννοιες, ιστορικά γεγονότα, χρονολογίες, δράση ιστορικών προσώπων, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά και πολιτιστικά φαινόμενα, κ.τ.λ.) και η κατανόησή τους.

β) Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται δύο (2) τουλάχιστον θέματα που απαιτούν σύνθεση ιστορικών γνώσεων και κριτική ικανότητα (αξιολογήσεις ιστορικών γεγονότων ή ιστορικών προσώπων, ανάλυση αιτιών ή συνθηκών που συντέλεσαν στη διαμόρφωση και εξέλιξη σημαντικών ιστορικών φαινομένων κ.τ.λ.). Στην περίπτωση αυτή μπορούν να χρησιμοποιούνται και ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικού υλικού, το οποίο δίνεται στους υποψηφίους σε φωτοτυπία. Το υλικό αυτό αφορά γραπτές ιστορικές πηγές, εικαστικά έργα, χάρτες, διαγράμματα κ.τ.λ. που χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία ή ως μέσα άντλησης στοιχείων για την εξαγωγή ιστορικών συμπερασμάτων.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους υποψηφίους γραπτώς.

Κοινωνιολογία

Η εξέταση του μαθήματος «Κοινωνιολογία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:

α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις διαφορετικών τύπων, με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει τρεις (3) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Ειδικότερα, περιλαμβάνει: μία ερώτηση με πέντε (5) υποερωτήματα Σωστού-Λάθους (5Χ3=15 Μονάδες) και δύο ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, που κάθε μία βαθμολογείται με πέντε (5) Μονάδες (2Χ5 =10 Μονάδες).

Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο (2) ερωτήσεις σύντομης απάντησης και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες και η δεύτερη με δεκαπέντε (15) μονάδες.

β) Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα ευρείας ανάπτυξης μέσω των οποίων, ελέγχονται οι ικανότητες συνθετικής ανάλυσης αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών, τις οποίες απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

Το καθένα από τα δύο θέματα μπορεί να περιλαμβάνει από 2-4 ερωτήσεις και βαθμολογείται με εικοσιπέντε (25) Μονάδες (2Χ25 =50).Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις κάθε θέματος, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας κάθε ερώτησης.

Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις και των δύο ομάδων θεμάτων προσδιορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Μαθηματικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Μαθηματικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες του μαθήματος δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορούν να αναλύονται σε υποερωτήματα, με τα οποία ελέγχεται η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η γνώση εννοιών και ορολογίας και η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του/της υποψήφιου/ας να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου.
Τα τέσσερα θέματα που δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες διαρθρώνονται ως εξής:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα. Με το θέμα αυτό ελέγχεται η κατανόηση των βασικών εννοιών, των σπουδαιότερων συμπερασμάτων, καθώς και η σημασία τους στην οργάνωση μιας λογικής δομής.

β) Το δεύτερο και το τρίτο θέμα αποτελείται το καθένα από μία άσκηση που απαιτεί από τον/την υποψήφιο/α ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών. Η κάθε άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον/την υποψήφιο/α ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του. Το θέμα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα, τα οποία βοηθούν τον/την υποψήφιο/α στη λύση.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.

Φυσική, Χημεία

Για την εξέταση των μαθημάτων «Φυσική» και «Χημεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν την παρακάτω μορφή:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.

β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και η κριτική ικανότητα των υποψηφίων και συγχρόνως οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.

γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, θεωριών, τύπων, νόμων και αρχών. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση, που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για τη διαδικασία επίλυσής του. Το πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Ζ. Βιολογία

Για την εξέταση του μαθήματος «Βιολογία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψηφίους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν ως εξής:

α) Το πρώτο και δεύτερο θέμα αποτελούνται από ανεξάρτητες ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της απόκτησης γνώσεων και της δυνατότητας παρουσίασης και τεκμηρίωσης θεμάτων

σχετικών με την εξεταστέα ύλη και της κατανόησης από τον/την υποψήφιο/α βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων.

β) Το τρίτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες (ανάλυση, σύνθεση κ.τ.λ.) για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα και στοχεύει στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25 μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Η. Οικονομία

Η εξέταση του μαθήματος «Οικονομία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, περιλαμβάνει τέσσερις (4) ομάδες ερωτήσεων:

α) Η πρώτη αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

β) Η δεύτερη αποτελείται από μία ερώτηση με την οποία ελέγχεται η ικανότητα σύνθεσης και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής στην καθημερινή πράξη των γνώσεων που απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

γ) Η τρίτη αποτελείται από μία άσκηση, η οποία απαιτεί την εφαρμογή τύπων, νόμων ή αρχών για την εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Η τέταρτη αποτελείται από ένα πρόβλημα, το οποίο απαιτεί την ικανότητα συνδυασμού γνώσεων για τον υπολογισμό, τη συσχέτιση και αξιολόγηση οικονομικών μεγεθών. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Πληροφορική

Για την εξέταση του μαθήματος «Πληροφορική» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Η εξέταση στο μάθημα Πληροφορική, περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.

α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.

β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η εξέταση στο ανωτέρω μάθημα περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα, σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του.

Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3x20%) από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα.

Η ισχύς της απόφασης αυτής ισχύει από τις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2020.

Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/5734170/panelladikes-2020-ti-allazei-stin-exetasi-ton-mathimaton
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κακοκαιρία Byron: Σε ποια περιοχή έριξε το απόγευμα την περισσότερη βροχή στην Αθήνα

Κακοκαιρία Byron: Σε ποια περιοχή έριξε το απόγευμα την περισσότερη βροχή στην Αθήνα

Το Meteo δημοσίευσε χάρτη με τις περιοχές που δέχθηκαν την περισσότερη βροχή λόγω κακοκαιρίας Byron 

Με τηλεκπαίδευση τα μαθήματα για τα σχολεία που θα παραμείνουν κλειστά λόγω της κακοκαιρίας

Με τηλεκπαίδευση τα μαθήματα για τα σχολεία που θα παραμείνουν κλειστά λόγω της κακοκαιρίας

Ποια σχολεία θα παραμείνουν κλειστά λόγω των καιρικών συνθηκών 

Μαγειρίας για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Τη Ferrari την πήραμε από αναγκαστική απαλλοτρίωση οικοπέδου»

Μαγειρίας για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Τη Ferrari την πήραμε από αναγκαστική απαλλοτρίωση οικοπέδου»

Ο Χρήστος Μαγειρίας στάθηκε και στα τυχερά δελτία που κέρδισε - Έκανε λόγο πως πήρε το «πολύ 25 χιλιάρικα» 

Eurovision 2026: Το Ισραήλ παραμένει στον διαγωνισμό τραγουδιού

Eurovision 2026: Το Ισραήλ παραμένει στον διαγωνισμό τραγουδιού

Αρκετές χώρες θα μποϊκοτάρουν 

Αναβλήθηκε το παιχνίδι του Ολυμπιακού με τη Φενέρμπαχτσε λόγω της κακοκαιρίας

Αναβλήθηκε το παιχνίδι του Ολυμπιακού με τη Φενέρμπαχτσε λόγω της κακοκαιρίας

Η ανακοίνωση 

Μήνυμα 112 για την κακοκαιρία στην Αττική: «Αποφύγετε άσκοπες μετακινήσεις»

Μήνυμα 112 για την κακοκαιρία στην Αττική: «Αποφύγετε άσκοπες μετακινήσεις»

Λόγω της κακοκαιρίας Byron 

Η στιγμή που πλημμυρίζει το Μοναστηράκι – Ποτάμια οι δρόμοι

Η στιγμή που πλημμυρίζει το Μοναστηράκι – Ποτάμια οι δρόμοι

Δείτε βίντεο 

«Έσκασαν» φρεάτια από τη βροχή στην Καλλιθέα - Βίντεο

«Έσκασαν» φρεάτια από τη βροχή στην Καλλιθέα - Βίντεο

Σημαντικά προβλήματα από την κακοκαιρία Byron στην Αττική 

Μαγειρίας στη Βουλή: Με λεφτά που μου δώρισε η μάνα μου αγόρασα τη Ferrari

Μαγειρίας στη Βουλή: Με λεφτά που μου δώρισε η μάνα μου αγόρασα τη Ferrari

Η μητέρα του, είπε, τού παραχώρησε το μερίδιό της από απαλλοτρίωση έκτασης - Εχω κερδίσει συνολικά από τζόκερ σε έξι χρόνια 25.000 ευρώ, είπε 

«Με βίαζαν, με βασάνιζαν και με κρέμασαν από το ταβάνι»

«Με βίαζαν, με βασάνιζαν και με κρέμασαν από το ταβάνι»

«Με βίαζαν, με βασάνιζαν και με κρέμασαν από το ταβάνι» - Ακαδημαϊκός περιγράφει τις 903 ημέρες αιχμαλωσίας στο Ιράκ 

Συγκλονιστικές εικόνες, η ΕΜΑΚ διέσωσε οικογένεια από πλημμυρισμένο δρόμο στη Λακωνία

Συγκλονιστικές εικόνες, η ΕΜΑΚ διέσωσε οικογένεια από πλημμυρισμένο δρόμο στη Λακωνία

Σε εξέλιξη επιχείρηση απεγκλωβισμών σε Λακωνία και Δήμο Ανατολικής Μάνης 

Ανήλικοι στη Θεσσαλονίκη παριστάνουν τις νεαρές κοπέλες στο Facebook και στήνουν ενέδρες σε άνδρες που πάνε στα ραντεβού

Ανήλικοι στη Θεσσαλονίκη παριστάνουν τις νεαρές κοπέλες στο Facebook και στήνουν ενέδρες σε άνδρες που πάνε στα ραντεβού

Οι Αρχές πιστεύουν ότι πρόκειται για συμμορία ανηλίκων - Ένα από τα σενάρια μιλά για άτομα που στήνουν ενέδρες σε άνδρες οι οποίοι κλείνουν ραντεβού μέσω διαδικτύου με υποτιθέμενες νεαρές, ακόμη και ανήλικες, κοπέλες, παίρνοντας έτσι τον νόμο στα χέρια τους 

Κλειστά όλα τα σχολεία της Αττικής την Παρασκευή λόγω της κακοκαιρίας Byron

Κλειστά όλα τα σχολεία της Αττικής την Παρασκευή λόγω της κακοκαιρίας Byron

«Η ασφάλεια των παιδιών μας είναι αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα» 

Πέθανε ο θρυλικός κιθαρίστας Steve Cropper

Πέθανε ο θρυλικός κιθαρίστας Steve Cropper

«Έφυγε» σε ηλικία 84 ετών 

Kακοκαιρία Byron: Κατέρρευσε μαντρότοιχος ανάμεσα σε σχολείο και παιδική χαρά στη Μάνη

Kακοκαιρία Byron: Κατέρρευσε μαντρότοιχος ανάμεσα σε σχολείο και παιδική χαρά στη Μάνη

Στο σημείο έχουν προκληθεί εκτεταμένες φθορές, ενώ οι κάτοικοι εκφράζουν την ανησυχία τους για την ασφάλεια μαθητών και διερχομένων 

Κλειστό επ`αόριστον από τους αγρότες το τελωνείο του Προμαχώνα

Κλειστό επ`αόριστον από τους αγρότες το τελωνείο του Προμαχώνα

Οι αγρότες έχουν αποκλείσει και το τελωνείο των Ευζώνων 

Η μεγαλύτερη απευθείας πτήση στον κόσμο - Ενώνει τρεις ηπείρους και καλύπτει 20.000 χλμ

Η μεγαλύτερη απευθείας πτήση στον κόσμο - Ενώνει τρεις ηπείρους και καλύπτει 20.000 χλμ

Η νέα πτήση της China Eastern Airlines θα διανύσει τη μισή περιφέρεια της Γης, από τη Σαγκάη μέχρι το Μπουένος Αιρες 

Απίστευτο ρεκόρ για Stranger Things 5 - Δείτε το νούμερο που τρελαίνει το Netflix!

Απίστευτο ρεκόρ για Stranger Things 5 - Δείτε το νούμερο που τρελαίνει το Netflix!

H νέα σεζόν σημειώνει τα μεγαλύτερα ρεκόρ αγγλόφωνης σειράς στην ιστορία του Netflix 

Αγρότες: Να μπλοκάρουν το αεροδρόμιο «Μακεδονία» εξετάζουν οι αγρότες στη Θεσσαλονίκη

Αγρότες: Να μπλοκάρουν το αεροδρόμιο «Μακεδονία» εξετάζουν οι αγρότες στη Θεσσαλονίκη

«Θέλουμε να κλείσουμε το αεροδρόμιο, αυτή είναι η απόφαση του κόσμου», επισημαίνουν αγροτοσυνδικαλιστές από τη Θεσσαλονίκη 

Ίλιον: 89χρονος θώπευσε ανήλικη σε παιδική χαρά και της πρότεινε να συνευρεθούν έναντι αμοιβής

Ίλιον: 89χρονος θώπευσε ανήλικη σε παιδική χαρά και της πρότεινε να συνευρεθούν έναντι αμοιβής

Συνελήφθη ο υπερήλικας που φέρεται να προσέγγισε την ανήλικη που καθόταν σε παγκάκι 

Συνεχίζεται και αύριο η απεργία των ταξί στην Αττική

Συνεχίζεται και αύριο η απεργία των ταξί στην Αττική

Παρατείνεται μέχρι την Παρασκευή η απεργία των ταξί στην Αττική 

Γαλλία: Δηλητηρίασε τις κόρες της και αποπειράθηκε να δολοφονήσει τον άνδρα της

Γαλλία: Δηλητηρίασε τις κόρες της και αποπειράθηκε να δολοφονήσει τον άνδρα της

Η 18χρονη κόρη της Μεϊλίς Ντομπόν πέθανε έπειτα από τη λήψη δεκαπλάσιας δόσης υπνωτικού 

Σοκ στην Πάτρα: Αγρια επίθεση Ρομά κατά διανομέα - Αποπειράθηκαν να τον ληστέψουν

Σοκ στην Πάτρα: Αγρια επίθεση Ρομά κατά διανομέα - Αποπειράθηκαν να τον ληστέψουν

Τουλάχιστον τέσσερα άτομα επιτέθηκαν στον διανομέα ενώ οδηγούσε στην οδό Ιωνίας και Σμύρνης 

Αγγλία: Η στιγμή που βρετανίδα δημοσιογράφος λιποθύμησε σε ζωντανή μετάδοση

Αγγλία: Η στιγμή που βρετανίδα δημοσιογράφος λιποθύμησε σε ζωντανή μετάδοση

Η ίδια λίγο αργότερα με ανάρτηση της στο Instagram ανέφερε πως είναι «μια χαρά» 

Σοκαριστική γυναικοκτονία στην Ιταλία: Γυναίκα ξυλοκοπήθηκε θανάσιμα από τον σύζυγό της

Σοκαριστική γυναικοκτονία στην Ιταλία: Γυναίκα ξυλοκοπήθηκε θανάσιμα από τον σύζυγό της

Τον περασμένο Απρίλιο ο 50χρονος είχε επιτεθεί στη γυναίκα του με τσεκούρι σπάζοντας την πόρτα του υπνοδωματίου 

Θανατηφόρο τροχαίο στην Κέρκυρα: Αυτοκίνητο με μητέρα και κόρη έπεσε σε ποτάμι - Νεκρή 75χρονη

Θανατηφόρο τροχαίο στην Κέρκυρα: Αυτοκίνητο με μητέρα και κόρη έπεσε σε ποτάμι - Νεκρή 75χρονη

Το αυτοκίνητο έπεσε από ύψος περίπου 7 μέτρων 

Τελωνείο Προμαχώνα υπό «πολιορκία»: Οι Σερραίοι αγρότες στην πρώτη γραμμή – Βίντεο ντοκουμέντο

Τελωνείο Προμαχώνα υπό «πολιορκία»: Οι Σερραίοι αγρότες στην πρώτη γραμμή – Βίντεο ντοκουμέντο

Οι αγρότες, αδυνατώντας να περάσουν από το μπλόκο στο 4ο χιλιόμετρο της οδόυ Σιδηροκάστρου-Προμαχώνα, στράφηκαν στην αναζήτηση εναλλακτικών περασμάτων μέσα από το βουνό 

Πειραιάς: Ένας 16χρονος πίσω από τη σeξουαλική παρενόχληση σε πεζή

Πειραιάς: Ένας 16χρονος πίσω από τη σeξουαλική παρενόχληση σε πεζή

Πρόκειται για αλλοδαπό που διαμένει σε δομή φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων - Σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος του 

Διακοπή κυκλοφορίας σε τμήμα της μπλε γραμμής του Μετρό λόγω προβλήματος στην ηλεκτροδότηση

Διακοπή κυκλοφορίας σε τμήμα της μπλε γραμμής του Μετρό λόγω προβλήματος στην ηλεκτροδότηση

H κυκλοφορία διεξάγεται προσωρινά στο τμήμα Δημοτικό Θέατρο - Εθνική Αμυνα 

Αδιανόητη τραγωδία: Τρεις νεαροί πνίγηκαν όταν το αυτοκίνητό τους βγήκε από τον δρόμο και έπεσε ανάποδα σε πισίνα

Αδιανόητη τραγωδία: Τρεις νεαροί πνίγηκαν όταν το αυτοκίνητό τους βγήκε από τον δρόμο και έπεσε ανάποδα σε πισίνα

Το δυστύχημα ήταν αποτέλεσμα μιας απίστευτης σειράς περιστάσεων λένε οι Αρχές 

Συνελήφθη γνωστός TikToker στην Τρίπολη - Χτυπούσε και έκλεβε ηλικιωμένους

Συνελήφθη γνωστός TikToker στην Τρίπολη - Χτυπούσε και έκλεβε ηλικιωμένους

Ο 22χρονος «διαφήμιζε» μέσα από τα social media το σώμα του και τις μαχητικές ικανότητές του 

Η Βρετανία απαντά στον Πούτιν: «Σταμάτα την αιματοχυσία και τους λεονταρισμούς – Αν κηρύξεις πόλεμο είμαστε έτοιμοι»

Η Βρετανία απαντά στον Πούτιν: «Σταμάτα την αιματοχυσία και τους λεονταρισμούς – Αν κηρύξεις πόλεμο είμαστε έτοιμοι»

«Ειρωνεία του να μιλάει ο Ρώσος πρόεδρος για πολεμοχαρή συμπεριφορά από την πλευρά των Ευρωπαίων ηγετών» τονίζει το Λονδίνο 

Όλες οι προβλέψεις του νέου νόμου για βεντέτες και οπλοκατοχή: Υπεύθυνος και ο καταστηματάρχης όταν πέφτουν μπαλοθιές

Όλες οι προβλέψεις του νέου νόμου για βεντέτες και οπλοκατοχή: Υπεύθυνος και ο καταστηματάρχης όταν πέφτουν μπαλοθιές

Κακούργημα η παράνομη κατοχή όπλου σύμφωνα με τις διατάξεις που επεψήφισε η Ολομέλεια της Βουλής 

Έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ για τη νέα κακοκαιρία: Κόκκινη προειδοποίηση και για την Αττική

Έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ για τη νέα κακοκαιρία: Κόκκινη προειδοποίηση και για την Αττική

Ισχυρές βροχές και καταιγίδες από την Πέμπτη και μέχρι τις πρωινές ώρες του Σαββάτου 

Οι αγρότες πέρασαν τον αστυνομικό φραγμό και ετοιμάζονται για μπλόκο στο τελωνείο Προμαχώνα

Οι αγρότες πέρασαν τον αστυνομικό φραγμό και ετοιμάζονται για μπλόκο στο τελωνείο Προμαχώνα

Παρά τις τρεις κλούβες κάθετα στο οδόστρωμα στο ύψος του κόμβου Λευκώνα, οι αγρότες κατάφεραν να περάσουν με τα τρακτέρ τους από τα χωράφια και να βρεθούν στον δρόμο 

Θρήνος στην Κορινθία: Έφυγε από τη ζωή 28χρονος συνοριακός φύλακας

Θρήνος στην Κορινθία: Έφυγε από τη ζωή 28χρονος συνοριακός φύλακας

Ο άτυχος άνδρας είχε καταγωγή από την Αρκαδία και υπηρετούσε στο Προαναχωρητικό Κέντρο Κράτησης Αλλοδαπών Κορίνθου 

Πτήση MH370: Στις 30 Δεκεμβρίου αρχίζουν ξανά οι έρευνες για το αεροσκάφος που αγνοείται από το 2014

Πτήση MH370: Στις 30 Δεκεμβρίου αρχίζουν ξανά οι έρευνες για το αεροσκάφος που αγνοείται από το 2014

Το Boeing 777 της Malaysia Airlines με 239 επιβαίνοντες εξαφανίστηκε από τα ραντάρ το 2014 και έκτοτε παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της αεροπορίας 

Ο Ανδρέας Λοβέρδος απαντά για πρώτη φορά για τη σύλληψη του γιου του: «Ο νόμος είναι ίδιος για όλους»

Ο Ανδρέας Λοβέρδος απαντά για πρώτη φορά για τη σύλληψη του γιου του: «Ο νόμος είναι ίδιος για όλους»

Ο γιος του συνελήφθη πριν από λίγες ημέρες στη Νέα Ερυθραία 

Τραγωδία στο Βόλο: Υπάλληλος του ΕΦΚΑ βρέθηκε νεκρός στο γραφείο του

Τραγωδία στο Βόλο: Υπάλληλος του ΕΦΚΑ βρέθηκε νεκρός στο γραφείο του

Στην υπηρεσία επικράτησε πανικός 

Και χρήση κοκαΐνης εκτός από αλκοόλ είχε κάνει ο 29χρονος που σκότωσε τον 24χρονο Σωτήρη στη Λούτσα

Και χρήση κοκαΐνης εκτός από αλκοόλ είχε κάνει ο 29χρονος που σκότωσε τον 24χρονο Σωτήρη στη Λούτσα

Οι τοξικολογικές εξετάσεις στις οποίες υποβλήθηκε έδειξαν ότι είχε κάνει χρήση ναρκωτικών το μοιραίο βράδυ 



© Copyright 2025 - All right reserved.
Made in Nextweb with E-Radio Services