Αναλυτικά όλες οι αλλαγές
Πανελλαδικές 2020: Τι αλλάζει στην εξέταση των μαθημάτων
Πανελλαδικές 2020: Τι αλλάζει στην εξέταση των μαθημάτων - Αναλυτικά όλες οι αλλαγές

Αλλαγές θα υπάρξουν στην εξέταση των Πανελλαδικών εξετάσεων το 2020, που αφορούν στην ουσία στο σύστημα που έχει ανακοινωθεί από την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως υπέγραψε την υπουργική απόφαση με τις οδηγίες για τον τρόπο που θα διέπει την εξέταση των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, τα θέματα των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων θα λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις και περιλαμβάνουν ποικιλία ερωτήσεων (π.χ. σύντομης απάντησης, ελεύθερης ανάπτυξης).


Οι ερωτήσεις θα είναι ανάλογες με εκείνες που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και στις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), διατρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης, ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων και είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας. Οι υποψήφιοι θα απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.

Ο νέος τρόπος εξέτασης των μαθημάτων θα εφαρμόζεται για τους/τις υποψηφίους/ες πανελλαδικών εξετάσεων ημερήσιων Γενικών Λυκείων καθώς και για τους/τις υποψηφίους/ες εσπερινών Γενικών Λυκείων.

Η διάρκεια της γραπτής εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων θα είναι τρίωρη εκτός αν, σε ειδικές περιπτώσεις, ορίζεται διαφορετικά από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

Ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων

Αρχαία Ελληνικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Αρχαία Ελληνικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

  • Δίνονται στους υποψηφίους/ες αποσπάσματα διδαγμένου κειμένου 12 - 20 στίχων με νοηματική συνοχή και τους ζητείται να απαντήσουν σε:
  • Μία (1) ερώτηση κατανόησης με την οποία ζητείται να αποκωδικοποιήσουν σημεία του κειμένου και να αντλήσουν βασικές πληροφορίες που εντοπίζονται στο κείμενο. Η ερώτηση μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα με τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου (σωστού ή λάθους, πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενών κλπ) ή ανοικτού τύπου.
  • Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες/αξίες/προβλήματα, σε στάσεις/ήθος/ χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό/κοινωνικό/ πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή/ σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά/αισθητικά θέματα, με βάση το απόσπασμα.
  • Μία (1) ερώτηση κλειστού τύπου που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος στο οποίο ανήκει το κείμενο, στον συγγραφέα ή στο έργο του.
  • Μία (1) ερώτηση λεξιλογική-σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα).
  • Δίνεται αδίδακτο παράλληλο κείμενο στη νέα ελληνική από την αρχαία ή νεότερη γραμματεία, ελληνική και παγκόσμια, και καλούνται να απαντήσουν σε μία (1) ερώτηση ερμηνευτική, με την οποία ζητείται να συγκρίνουν το παράλληλο κείμενο με το κείμενο αναφοράς.
  • Δίνεται, επίσης, αδίδακτο πεζό κείμενο αττικής διαλέκτου 12 - 20 στίχων στερεότυπης έκδοσης με νοηματική συνοχή. Στο αδίδακτο κείμενο προτάσσεται σύντομο σχετικό εισαγωγικό σημείωμα, μέσω του οποίου δίνονται εξωκειμενικές πληροφορίες απαραίτητες για την κατανόηση του κειμένου.

Οι υποψήφιοι/ες καλούνται:

  • Να μεταφράσουν στα νέα ελληνικά μέρος του κειμένου από τέσσερις έως έξι στίχους.
  • Να απαντήσουν σε μια ερώτηση κατανόησης που αναφέρεται στον νοηματικό άξονα του κειμένου.
  • Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση γραμματικής, η οποία μπορεί να αναλύεται σε δύο υποερωτήματα.
  • Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση συντακτικού (π.χ. αναγνώριση λέξεων/φράσεων/προτάσεων/άλλων δομικών στοιχείων του κειμένου, μετασχηματισμός μέρους του κειμένου ως προς τη δομολειτουργική του διάσταση), η οποία μπορεί να επιμερίζεται σε δύο υπο-ερωτήματα.
  • Κάθε ζητούμενη ερώτηση-δραστηριότητα που τίθεται για το διδαγμένο ή το παράλληλο ή το αδίδακτο κείμενο βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.

Για την εξέταση των παραπάνω θεμάτων, τόσο στο διδαγμένο όσο και στο αδίδακτο κείμενο, κρίνεται σκόπιμο να αξιοποιείται ποικιλία τύπων ασκήσεων/ερωτήσεων.

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Για την εξέταση του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» Γενικής Παιδείας, οι υποψήφιοι/ες αξιολογούνται σε ενιαία τρίωρη εξέταση στην κατανόηση και παραγωγή λόγου.

Δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες δύο ή τρία μη διδαγμένα κείμενα, συνολικής έκτασης έως τρεις σελίδες, ένα εκ των οποίων είναι λογοτεχνικό, σε ολοκληρωμένη ή αποσπασματική μορφή, (ποίημα, διήγημα, μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο)· τα υπόλοιπα κείμενα μπορεί να είναι σε ολοκληρωμένη, ελαφρώς διασκευασμένη ή αποσπασματική μορφή: δημοσιογραφικά άρθρα, συνεντεύξεις, κριτικές, δοκίμια, επιστημονικά κείμενα, αφίσες με λεζάντα, πληροφοριακά κείμενα με εικόνες, σκίτσα, πίνακες ή διαγράμματα κ.ά.), διαφορετικά μεταξύ τους ως προς το κειμενικό είδος, ώστε να αποτιμάται η αναγνωστική ικανότητα των υποψηφίων σε ποικιλία κειμενικών ειδών. Τα κείμενα μπορούν να συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια.

Για τα κείμενα αυτά τίθενται τέσσερα συνολικά θέματα μέσω των οποίων αποτιμάται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το περιεχόμενο των κειμένων, να ερμηνεύουν και να αξιολογούν στάσεις, αξίες, ιδέες κ.ά. βασιζόμενοι/ες σε στοιχεία των κειμένων, καθώς επίσης να παράγουν ερμηνευτικό και κριτικό λόγο. Τα θέματα προτείνεται να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να τίθενται περιορισμοί στην έκταση των απαντήσεων (όπου χρειάζεται). Το νοηματικό περιεχόμενο των μη λογοτεχνικών κειμένων πρέπει να είναι συναφές με κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες που προσδιορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Τα κείμενα συνοδεύονται από τα εξής θέματα:

Το πρώτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη συνοπτική νοηματική απόδοση από τους/τις υποψηφίους/ες μέρους ενός κειμένου ή τη συνοπτική απόδοση των απόψεων που διατυπώνονται σε ένα κείμενο για κάποιο ζήτημα.

Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.

Το δεύτερο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αναλύεται σε τρία ερωτήματα, διαφορετικά μεταξύ τους, με δυνατότητα κάποιο/κάποια από αυτά να είναι κλειστού τύπου και με ενδεχόμενη αιτιολόγηση της απάντησης. Ένα από αυτά μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα.

Τα ερωτήματα σχετίζονται με:

α) την αξιοποίηση του πλαισίου των κειμένων (κοινωνικού, ιστορικού, πολιτιστικού, του χώρου και του χρόνου) με σκοπό την κατανόηση των λόγων και των ενεργειών των υποκειμένων (ατομικών και συλλογικών) που αναφέρονται στα κείμενα, και των σχέσεων μεταξύ τους,

β) τον εντοπισμό και την ερμηνευτική προσέγγιση σκοπών, στάσεων, βασικών θέσεων και προθέσεων του συντάκτη / συντακτών των κειμένων, καθώς και την τεκμηρίωση της βασικής ιδέας του κειμένου,

γ) την αξιολόγηση της συνάφειας ιδεών, επιχειρημάτων, τίτλων, υπότιτλων, εικόνων κ.ά. με μια θέση, άποψη ή ζήτημα που θέτει το κείμενο και της αποδεικτικής τους αξίας,

δ) τον εντοπισμό και τη συσχέτιση συγκεκριμένων κειμενικών δεικτών που οργανώνουν το κείμενο ως σημασιοδοτημένη κατασκευή −δηλαδή, οι υποψήφιοι/ες να εντοπίζουν μέσα στο κείμενο δείκτες (π.χ. λεξιλόγιο, ρηματικά πρόσωπα, στίξη, εκφραστικά μέσα, τρόπους σύνταξης, κ.ά.) και να αναγνωρίζουν τη λειτουργία τους στο κείμενο,

ε) την αναγνώριση και την ερμηνευτική προσέγγιση του τρόπου σύνδεσης και οργάνωσης ιδεών, προτάσεων, παραγράφων ή διαφόρων σημειωτικών τρόπων σε ένα κείμενο, αφού λάβουν οι υποψήφιοι/ες υπόψη το επικοινωνιακό πλαίσιο και τα κοινωνικά συμφραζόμενα,

στ) τη σύγκριση των μη λογοτεχνικών κειμένων ως προς τις θέσεις, τον τρόπο πραγμάτευσης του θέματος, την πειστικότητα, την αποτελεσματική μετάδοση του νοήματος κ.α.

Το δεύτερο θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες, που επιμερίζονται σε κάθε ερώτημα ανάλογα με τη βαρύτητά τους (15+15+10). Τα υποερωτήματα, επίσης, βαθμολογούνται ανάλογα με τη βαρύτητά τους.

Το τρίτο θέμα σχετίζεται με το λογοτεχνικό κείμενο και αφορά στην παραγωγή ερμηνευτικού σχολίου, με το οποίο επιδιώκεται οι υποψήφιοι/ες, αφενός να αναπτύσσουν κρίσιμα θέματα/ερωτήματα που πραγματεύεται το λογοτεχνικό κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες ή και στοιχεία συγκειμένου, αφετέρου να τοποθετούνται/ανταποκρίνονται στα θέματα/ερωτήματα αυτά, τεκμηριώνοντας τις προσωπικές τους θέσεις. Η προβλεπόμενη έκταση της απάντησης μπορεί να κυμαίνεται από 100 έως 200 λέξεις.

Το τρίτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.

Στα παραπάνω θέματα χρειάζεται να είναι σαφής και προσεκτική η διατύπωση των ερωτημάτων, ώστε να αποφεύγονται επικαλύψεις στις απαντήσεις των υποψηφίων.

Το τέταρτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη γραπτή παραγωγή κριτικού λόγου, 300 έως 400 λέξεις (ανάλογα με τη βαρύτητα του θέματος), το οποίο

ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο (σκοπό, πομπό, αποδέκτες, κειμενικό είδος) και ζητεί από τους/τις υποψηφίους/ες την ανάπτυξη τεκμηριωμένης προσωπικής γνώμης, τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους με προβλήματα, θέσεις, στάσεις, στερεότυπα, προκαταλήψεις κ.ά. που θέτει το κείμενο/θέτουν τα κείμενα αναφοράς.

Το τέταρτο θέμα βαθμολογείται με 30 μονάδες.

Ιστορία

Για την εξέταση του μαθήματος «Ιστορία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

Η Ιστορία ως μάθημα Προσανατολισμού, εξετάζεται με συνδυασμό ερωτήσεων, οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες.

α) Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται δύο θέματα που μπορούν να αναλύονται σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχονται οι ιστορικές γνώσεις των υποψηφίων (ιστορικές έννοιες, ιστορικά γεγονότα, χρονολογίες, δράση ιστορικών προσώπων, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά και πολιτιστικά φαινόμενα, κ.τ.λ.) και η κατανόησή τους.

β) Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται δύο (2) τουλάχιστον θέματα που απαιτούν σύνθεση ιστορικών γνώσεων και κριτική ικανότητα (αξιολογήσεις ιστορικών γεγονότων ή ιστορικών προσώπων, ανάλυση αιτιών ή συνθηκών που συντέλεσαν στη διαμόρφωση και εξέλιξη σημαντικών ιστορικών φαινομένων κ.τ.λ.). Στην περίπτωση αυτή μπορούν να χρησιμοποιούνται και ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικού υλικού, το οποίο δίνεται στους υποψηφίους σε φωτοτυπία. Το υλικό αυτό αφορά γραπτές ιστορικές πηγές, εικαστικά έργα, χάρτες, διαγράμματα κ.τ.λ. που χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία ή ως μέσα άντλησης στοιχείων για την εξαγωγή ιστορικών συμπερασμάτων.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους υποψηφίους γραπτώς.

Κοινωνιολογία

Η εξέταση του μαθήματος «Κοινωνιολογία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:

α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις διαφορετικών τύπων, με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει τρεις (3) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Ειδικότερα, περιλαμβάνει: μία ερώτηση με πέντε (5) υποερωτήματα Σωστού-Λάθους (5Χ3=15 Μονάδες) και δύο ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, που κάθε μία βαθμολογείται με πέντε (5) Μονάδες (2Χ5 =10 Μονάδες).

Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο (2) ερωτήσεις σύντομης απάντησης και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες και η δεύτερη με δεκαπέντε (15) μονάδες.

β) Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα ευρείας ανάπτυξης μέσω των οποίων, ελέγχονται οι ικανότητες συνθετικής ανάλυσης αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών, τις οποίες απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

Το καθένα από τα δύο θέματα μπορεί να περιλαμβάνει από 2-4 ερωτήσεις και βαθμολογείται με εικοσιπέντε (25) Μονάδες (2Χ25 =50).Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις κάθε θέματος, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας κάθε ερώτησης.

Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις και των δύο ομάδων θεμάτων προσδιορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Μαθηματικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Μαθηματικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες του μαθήματος δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορούν να αναλύονται σε υποερωτήματα, με τα οποία ελέγχεται η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η γνώση εννοιών και ορολογίας και η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του/της υποψήφιου/ας να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου.
Τα τέσσερα θέματα που δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες διαρθρώνονται ως εξής:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα. Με το θέμα αυτό ελέγχεται η κατανόηση των βασικών εννοιών, των σπουδαιότερων συμπερασμάτων, καθώς και η σημασία τους στην οργάνωση μιας λογικής δομής.

β) Το δεύτερο και το τρίτο θέμα αποτελείται το καθένα από μία άσκηση που απαιτεί από τον/την υποψήφιο/α ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών. Η κάθε άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον/την υποψήφιο/α ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του. Το θέμα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα, τα οποία βοηθούν τον/την υποψήφιο/α στη λύση.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.

Φυσική, Χημεία

Για την εξέταση των μαθημάτων «Φυσική» και «Χημεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν την παρακάτω μορφή:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.

β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και η κριτική ικανότητα των υποψηφίων και συγχρόνως οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.

γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, θεωριών, τύπων, νόμων και αρχών. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση, που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για τη διαδικασία επίλυσής του. Το πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Ζ. Βιολογία

Για την εξέταση του μαθήματος «Βιολογία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψηφίους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν ως εξής:

α) Το πρώτο και δεύτερο θέμα αποτελούνται από ανεξάρτητες ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της απόκτησης γνώσεων και της δυνατότητας παρουσίασης και τεκμηρίωσης θεμάτων

σχετικών με την εξεταστέα ύλη και της κατανόησης από τον/την υποψήφιο/α βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων.

β) Το τρίτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες (ανάλυση, σύνθεση κ.τ.λ.) για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα και στοχεύει στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25 μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Η. Οικονομία

Η εξέταση του μαθήματος «Οικονομία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, περιλαμβάνει τέσσερις (4) ομάδες ερωτήσεων:

α) Η πρώτη αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

β) Η δεύτερη αποτελείται από μία ερώτηση με την οποία ελέγχεται η ικανότητα σύνθεσης και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής στην καθημερινή πράξη των γνώσεων που απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

γ) Η τρίτη αποτελείται από μία άσκηση, η οποία απαιτεί την εφαρμογή τύπων, νόμων ή αρχών για την εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Η τέταρτη αποτελείται από ένα πρόβλημα, το οποίο απαιτεί την ικανότητα συνδυασμού γνώσεων για τον υπολογισμό, τη συσχέτιση και αξιολόγηση οικονομικών μεγεθών. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Πληροφορική

Για την εξέταση του μαθήματος «Πληροφορική» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Η εξέταση στο μάθημα Πληροφορική, περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.

α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.

β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η εξέταση στο ανωτέρω μάθημα περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα, σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του.

Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3x20%) από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα.

Η ισχύς της απόφασης αυτής ισχύει από τις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2020.

Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/5734170/panelladikes-2020-ti-allazei-stin-exetasi-ton-mathimaton
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σοκ στην Αυστρία: Μητέρα και κόρη βρέθηκαν νεκρές σε καταψύκτες - Αγνοούνταν από τον Ιούλιο του 2024

Σοκ στην Αυστρία: Μητέρα και κόρη βρέθηκαν νεκρές σε καταψύκτες - Αγνοούνταν από τον Ιούλιο του 2024

Δύο άνδρες, ένας 55χρονος Αυστριακός και ο 53χρονος αδελφός του, συνελήφθησαν για την υπόθεση τον Ιούνιο 

Πέθανε και ο πατέρας της οικογένειας που δηλητηριάστηκε στην Κωνσταντινούπολη – Βίντεο από το ταξί που τους πήγε στο νοσοκομείο

Πέθανε και ο πατέρας της οικογένειας που δηλητηριάστηκε στην Κωνσταντινούπολη – Βίντεο από το ταξί που τους πήγε στο νοσοκομείο

Πού στρέφονται οι έρευνες 

Τραγωδία στην Αχαΐα: Ανδρας βρέθηκε κρεμασμένος σε ελιά - Εντοπίστηκε σημείωμα

Τραγωδία στην Αχαΐα: Ανδρας βρέθηκε κρεμασμένος σε ελιά - Εντοπίστηκε σημείωμα

Τον 75χρονο εντόπισαν οικείοι του 

Ανησυχία στη Θεσσαλονίκη: Αγέλη λύκων εμφανίστηκε στην Πυλαία - Δείτε βίντεο

Ανησυχία στη Θεσσαλονίκη: Αγέλη λύκων εμφανίστηκε στην Πυλαία - Δείτε βίντεο

«Θα πρέπει να λάβουμε μέτρα και να εκφοβιστούν από συγκεκριμένη ομάδα άμεσης επέμβασης», τόνισε ο Σπύρος Ψαρούδας, Γενικός Συντονιστής της περιβαλλοντικής οργάνωσης «Καλλιστώ» 

Ηράκλειο: 16χρονος ξυλοκοπήθηκε από παρέα ανηλίκων

Ηράκλειο: 16χρονος ξυλοκοπήθηκε από παρέα ανηλίκων

Για το περιστατικό έχουν γίνει συνολικά εννέα συλλήψεις 

Τον σκότωσε στο ξύλο επειδή του έκλεισε τον δρόμο στον Νέο Κόσμο

Τον σκότωσε στο ξύλο επειδή του έκλεισε τον δρόμο στον Νέο Κόσμο

Ομολόγησε ο 29χρονος τη δολοφονία του 58χρονου 

Βρετανία: Μωρό 13 μηνών υπέστη καρδιακή προσβολή και έχασε τη μισή του γλώσσα

Βρετανία: Μωρό 13 μηνών υπέστη καρδιακή προσβολή και έχασε τη μισή του γλώσσα

Μπέρδεψε αποφρακτικό υγρό με γάλα 

Δίδυμες Κέσλερ: Οι θρυλικές αδελφές που εμφανίστηκαν με τον Σινάτρα έβαλαν μαζί τέλος στη ζωή τους

Δίδυμες Κέσλερ: Οι θρυλικές αδελφές που εμφανίστηκαν με τον Σινάτρα έβαλαν μαζί τέλος στη ζωή τους

«Δεν θέλαμε να ζήσουμε χώρια» 

Στάθης Παναγιωτόπουλος: Ένοχος και για τη δεύτερη υπόθεση revenge ρorn

Στάθης Παναγιωτόπουλος: Ένοχος και για τη δεύτερη υπόθεση revenge ρorn

Στον παρουσιαστή επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης τριών ετών με αναστολή 

Πέθανε η Μανουέλα Βαρδινογιάννη, σύζυγος του Νίκου Βαρδινογιάννη, ιδρυτή του επιχειρηματικού ομίλου

Πέθανε η Μανουέλα Βαρδινογιάννη, σύζυγος του Νίκου Βαρδινογιάννη, ιδρυτή του επιχειρηματικού ομίλου

Ο Νίκος Βαρδινογιάννης είχε ιδρύσει τον επιχειρηματικό όμιλο της οικογένειάς του, πριν φύγει από τη ζωή πρόωρα και αναπάντεχα 

Νεκρός άνδρας στον Νέο Κόσμο: Δύο προσαγωγές για τον μυστήριο θάνατο του 58χρονου

Νεκρός άνδρας στον Νέο Κόσμο: Δύο προσαγωγές για τον μυστήριο θάνατο του 58χρονου

Τι απαντούν για τη μηχανή 

Η Ελλάδα γερνάει: Το 34% του πληθυσμού θα είναι άνω των 65 μέχρι το 2060

Η Ελλάδα γερνάει: Το 34% του πληθυσμού θα είναι άνω των 65 μέχρι το 2060

SOS για το δημογραφικό 

Πολυτεχνείο: Πάνω από 15 χιλιάδες τίμησαν την επέτειο εξέγερσης με την πορεία στην αμερικάνικη πρεσβεία

Πολυτεχνείο: Πάνω από 15 χιλιάδες τίμησαν την επέτειο εξέγερσης με την πορεία στην αμερικάνικη πρεσβεία

Πορείες μνήμης για το Πολυτεχνείο πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα 

Δολοφονία Λάλα στην Αράχωβα: Φίλος στη φυλακή με τον Μπάμπη Αναγνωστόπουλο ο εκτελεστής

Δολοφονία Λάλα στην Αράχωβα: Φίλος στη φυλακή με τον Μπάμπη Αναγνωστόπουλο ο εκτελεστής

Ο βασικός κατηγορούμενος για τη δολοφονία του Γιάννη Λάλα στην Αράχωβα, επικοινωνούσε καθημερινά με τον Μπάμπη Αναγνωστόπουλο 

Θρίλερ με νεκρό σε τροχαίο στον Νέο Κόσμο: Βρέθηκε με χτυπήματα στο πρόσωπο

Θρίλερ με νεκρό σε τροχαίο στον Νέο Κόσμο: Βρέθηκε με χτυπήματα στο πρόσωπο

Οι Αρχές ερευνούν το ενδεχόμενο να δέχθηκε μπουνιές στο κεφάλι και στο πρόσωπο από επιβάτες μηχανής που πιθανόν να εμπλέκονται στο εν λόγω τροχαίο 

Ολλανδία: Μυστήριο με 49 θανάτους από παράνομη online «φαρμακαποθήκη»

Ολλανδία: Μυστήριο με 49 θανάτους από παράνομη online «φαρμακαποθήκη»

Νομικό «παραθυράκι» και δεκάδες θύματα 

Ξεκίνησε η δικαστική μάχη Εμπαπέ-Παρί Σεν Ζερμέν: 240 εκατ. ευρώ ζητά ο Γάλλος επιθετικός, η ομάδα διεκδικεί 180 εκατ.

Ξεκίνησε η δικαστική μάχη Εμπαπέ-Παρί Σεν Ζερμέν: 240 εκατ. ευρώ ζητά ο Γάλλος επιθετικός, η ομάδα διεκδικεί 180 εκατ.

Οι δύο πλευρές αλληλομηνύονται για εξωπραγματικά ποσά 

ΛΔ Κονγκό: Ξέφυγε του διαδρόμου προσγείωσης το αεροπλάνο του υπουργού Ορυχείων - Δείτε βίντεο

ΛΔ Κονγκό: Ξέφυγε του διαδρόμου προσγείωσης το αεροπλάνο του υπουργού Ορυχείων - Δείτε βίντεο

Δύο ημέρες μετά την τραγωδία σε εξόρυξη κοβαλτίου 

Συναγερμός στην Οδησσό: Ρώσοι χτύπησαν τουρκικό τάνκερ που πήγαινε αέριο στην Ουκρανία

Συναγερμός στην Οδησσό: Ρώσοι χτύπησαν τουρκικό τάνκερ που πήγαινε αέριο στην Ουκρανία

Τυλίχθηκε στις φλόγες από την επίθεση ρωσικού drone ένα πλοίο με τουρκική σημεία που μετέφερε υγραέριο - Ασφαλές το πλήρωμα 

Ιστορική συμφωνία: Μακρόν και Ζελένσκι υπέγραψαν για την προμήθεια περίπου 100 Rafale στην Ουκρανία

Ιστορική συμφωνία: Μακρόν και Ζελένσκι υπέγραψαν για την προμήθεια περίπου 100 Rafale στην Ουκρανία

Η Ουκρανία θέλει να δημιουργήσει στόλο 250 μαχητικών 

«Η Ευρώπη ίσως έζησε το τελευταίο ειρηνικό καλοκαίρι» προειδοποίησε ο Γερμανός υπουργός Αμυνας

«Η Ευρώπη ίσως έζησε το τελευταίο ειρηνικό καλοκαίρι» προειδοποίησε ο Γερμανός υπουργός Αμυνας

Η αντίδραση της Μόσχας 

Επική ατάκα Χάαλαντ για Ιταλό αμυντικό που του έπιανε τον κ@@@ - «Τώρα θα δεις και έβαλα δύο γκολ»

Επική ατάκα Χάαλαντ για Ιταλό αμυντικό που του έπιανε τον κ@@@ - «Τώρα θα δεις και έβαλα δύο γκολ»

Η Νορβηγία πέτυχε θρίαμβο στο «Σαν Σίρο» επικρατώντας 4-1 της Ιταλίας και σφραγίζοντας την επιστροφή της σε τελική φάση Παγκοσμίου Κυπέλλου για πρώτη φορά μετά το 1998 

Εκπυρσοκρότησε όπλο φρουρού κατά την αλλαγή βάρδιας στο νοσοκομείο Χανίων

Εκπυρσοκρότησε όπλο φρουρού κατά την αλλαγή βάρδιας στο νοσοκομείο Χανίων

Η σφαίρα κατέληξε σε γυψοσανίδα και δεν τραυματίστηκε κανείς 

Κτηνωδία στη Δράμα: Σκότωσαν και αποκεφάλισαν αρκούδα

Κτηνωδία στη Δράμα: Σκότωσαν και αποκεφάλισαν αρκούδα

Για το περιστατικό έχει ήδη σχηματιστεί δικογραφία και έχει ξεκινήσει προανάκριση από τις Αρχές, για τον εντοπισμό των δραστών 

Βρετανία: Καθηγητής του Marlborough College αυτοκτόνησε μετά την απόλυσή του για απρεπή συμπεριφορά

Βρετανία: Καθηγητής του Marlborough College αυτοκτόνησε μετά την απόλυσή του για απρεπή συμπεριφορά

Ο καθηγητής, Τζον Ράιτ είχε διδάξει επί χρόνια στο ιστορικό κολέγιο όπου φοίτησε η Κέιτ Μίντλετον και πιθανόν να φοιτήσει ο πρίγκιπας Γεώργιος - Η αυστηροποίηση των μέτρων προκαλεί αντιδράσεις, καθώς τα ασαφή αίτια της απόλυσής του συνδέονται με την αυτοκτονία του 

Πολυτεχνείο: Έντεκα προσαγωγές στην Αθήνα πριν από τη μεγάλη πορεία προς την αμερικανική πρεσβεία

Πολυτεχνείο: Έντεκα προσαγωγές στην Αθήνα πριν από τη μεγάλη πορεία προς την αμερικανική πρεσβεία

Οι αστυνομικές δυνάμεις προχώρησαν σε 11 προσαγωγές λίγο πριν από την έναρξη της πορείας στην αμερικανική πρεσβεία, ανήμερα της 52ης επετείου εξέγερσης του Πολυτεχνείου 

Εικόνες ντροπής στην Αργεντινή: Αγριο ξύλο στον αγωνιστικό χώρο και χρήση χημικών από την αστυνομία

Εικόνες ντροπής στην Αργεντινή: Αγριο ξύλο στον αγωνιστικό χώρο και χρήση χημικών από την αστυνομία

Εικόνες ντροπής στην Αργεντινή: Αγριο ξύλο στον αγωνιστικό χώρο και χρήση χημικών από την αστυνομία 

Ράνια Καρατζαφέρη: «Ήταν η κακιά στιγμή» - Τι είπε η δημοσιογράφος για το επεισόδιο με αστυνομικούς

Ράνια Καρατζαφέρη: «Ήταν η κακιά στιγμή» - Τι είπε η δημοσιογράφος για το επεισόδιο με αστυνομικούς

Η Ράνια Καρατζαφέρη εξήγησε ότι το περιστατικό σημειώθηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου, όταν επέβαινε σε αυτοκίνητο με έναν οικογενειακό της φίλο 

Πότε θα γίνει η πρώτη πληρωμή για το επίδομα θέρμανσης 2025-2026 - Πλήθος αιτήσεων

Πότε θα γίνει η πρώτη πληρωμή για το επίδομα θέρμανσης 2025-2026 - Πλήθος αιτήσεων

Πότε θα καταβληθεί η πρώτη δόση από το επίδομα θέρμανσης 2025-2026. Πώς γίνεται η αίτηση στο myΘέρμανση όταν πρόκειται για πολυκατοικίες 

Καιρός: Καμπανάκι από τον Σάκη Αρναούτογλου - «Προσοχή σε 2 περιοχές τις επόμενες ημέρες»

Καιρός: Καμπανάκι από τον Σάκη Αρναούτογλου - «Προσοχή σε 2 περιοχές τις επόμενες ημέρες»

Για «εμμονική» κακοκαιρία κάνει λόγο ο έμπειρος προγνώστης 

Επίσκεψη Ζελένσκι υπό άκρα μυστικότητα: Τι θα ζητήσει ο Ουκρανός πρόεδρος από την Αθήνα;

Επίσκεψη Ζελένσκι υπό άκρα μυστικότητα: Τι θα ζητήσει ο Ουκρανός πρόεδρος από την Αθήνα;

Κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφαλείας και άκρα μυστικότητα επισκέπτεται αύριο Κυριακή την Αθήνα ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι. 

Προκλητικός ο Ερντογάν: Δεν θα εγκαταλείψουμε ποτέ την «εθνική υπόθεση» της Κύπρου

Προκλητικός ο Ερντογάν: Δεν θα εγκαταλείψουμε ποτέ την «εθνική υπόθεση» της Κύπρου

Θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε την αλληλεγγύη μας με τον τουρκοκυπριακό λαό σε κάθε τομέα, γράφει ο Τούρκος πρόεδρος με αφορμή τη 42η επέτειο ανακήρυξης του ψευδοκράτους 

Διαίρεση της Γάζας με Πράσινη και Κόκκινη ζώνη σχεδιάζουν οι ΗΠΑ - Διεθνής ειρηνευτική δύναμη μαζί με τους IDF

Διαίρεση της Γάζας με Πράσινη και Κόκκινη ζώνη σχεδιάζουν οι ΗΠΑ - Διεθνής ειρηνευτική δύναμη μαζί με τους IDF

Τα αμερικανικά στρατιωτικά σχέδια, που επικαλείται ο Guardian, προβλέπουν μακροχρόνια διαίρεση της Γάζας, με διεθνείς δυνάμεις στα ανατολικά και περιορισμένη ανοικοδόμηση - Επισημαίνεται ωστόσο ότι το πλάνο αλλάζει συνεχώς 

Εκτροπή λεωφορείου με 40 επιβάτες έξω από τον Ριζόμυλο του Βόλου

Εκτροπή λεωφορείου με 40 επιβάτες έξω από τον Ριζόμυλο του Βόλου

Στο νοσοκομείο 14 ελαφρά τραυματίες, δείτε φωτογραφίες 

Καλά τα νέα για το βρέφος που κάηκε από λάδι - «Σήμερα βλέπουμε ξανά το χαμόγελο του», λένε οι γονείς

Καλά τα νέα για το βρέφος που κάηκε από λάδι - «Σήμερα βλέπουμε ξανά το χαμόγελο του», λένε οι γονείς

Το 15 μηνών αγοράκι νοσηλευόταν σε κρίσιμη κατάσταση για μέρες στο νοσοκομείο της Λάρισας - Η ευχαριστήρια επιστολή της οικογένειας προς τους γιατρούς 

Ξύλο στο φινάλε του ντέρμπι του ποδοσφαίρου γυναικών - Η ΑΕΚ 2-1 με ανατροπή τον Παναθηναϊκό, δείτε βίντεο

Ξύλο στο φινάλε του ντέρμπι του ποδοσφαίρου γυναικών - Η ΑΕΚ 2-1 με ανατροπή τον Παναθηναϊκό, δείτε βίντεο

Η ΑΕΚ ήταν η μεγάλη νικήτρια του ντέρμπι της 8ης αγωνιστικής αλλά το φινάλε του είχε ξύλο μεταξύ Χατζηνικολάου και Σαμπανάσιτς 

Νέοι δικαιούχοι στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2025»

Νέοι δικαιούχοι στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2025»

Οι νέοι δικαιούχοι θα προκύψουν από τον πίνακα μη κληρωθέντων δικαιούχων της χαμηλής περιόδου βάσει της σειράς κατάταξή τους στην κλήρωση που διενεργήθηκε τον περασμένο Μάρτιο 

Ιταλός πολιτικός έπεσε με το κεφάλι πάνω σε πολύτιμο βιτρό και το έσπασε - Δείτε βίντεο

Ιταλός πολιτικός έπεσε με το κεφάλι πάνω σε πολύτιμο βιτρό και το έσπασε - Δείτε βίντεο

Ο ίδιος δεν τραυματίστηκε, αλλά το έργο υπέστη ανυπολόγιστη ζημιά 

Αγριος ξυλοδαρμός 13χρονης στο Περιστέρι για ένα αγόρι - Σκληρό βίντεο

Αγριος ξυλοδαρμός 13χρονης στο Περιστέρι για ένα αγόρι - Σκληρό βίντεο

Η 13χρονη δέχθηκε επίθεση από συνομήλική της, την ώρα που άλλες ανήλικες παρακολουθούσαν γελώντας και καταγράφοντας τα πάντα με τα κινητά τους 

Συνέλαβαν τέσσερα άτομα για τη δολοφονία του Γιάννη Λάλα

Συνέλαβαν τέσσερα άτομα για τη δολοφονία του Γιάννη Λάλα

Ο Γιάννης Λάλας δολοφονήθηκε στην Αράχωβα την 1η Νοεμβρίου ενώ ήταν στο μπαλκόνι της βίλας όπου διέμενε - Είχε κατηγορηθεί για τη δολοφονία του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ, ωστόσο είχε αθωωθεί 



© Copyright 2025 - All right reserved.
Made in Nextweb with E-Radio Services