Αναλυτικά όλες οι αλλαγές
Πανελλαδικές 2020: Τι αλλάζει στην εξέταση των μαθημάτων
Πανελλαδικές 2020: Τι αλλάζει στην εξέταση των μαθημάτων - Αναλυτικά όλες οι αλλαγές

Αλλαγές θα υπάρξουν στην εξέταση των Πανελλαδικών εξετάσεων το 2020, που αφορούν στην ουσία στο σύστημα που έχει ανακοινωθεί από την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως υπέγραψε την υπουργική απόφαση με τις οδηγίες για τον τρόπο που θα διέπει την εξέταση των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, τα θέματα των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων θα λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις και περιλαμβάνουν ποικιλία ερωτήσεων (π.χ. σύντομης απάντησης, ελεύθερης ανάπτυξης).


Οι ερωτήσεις θα είναι ανάλογες με εκείνες που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και στις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), διατρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης, ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων και είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας. Οι υποψήφιοι θα απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.

Ο νέος τρόπος εξέτασης των μαθημάτων θα εφαρμόζεται για τους/τις υποψηφίους/ες πανελλαδικών εξετάσεων ημερήσιων Γενικών Λυκείων καθώς και για τους/τις υποψηφίους/ες εσπερινών Γενικών Λυκείων.

Η διάρκεια της γραπτής εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων θα είναι τρίωρη εκτός αν, σε ειδικές περιπτώσεις, ορίζεται διαφορετικά από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

Ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων

Αρχαία Ελληνικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Αρχαία Ελληνικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

  • Δίνονται στους υποψηφίους/ες αποσπάσματα διδαγμένου κειμένου 12 - 20 στίχων με νοηματική συνοχή και τους ζητείται να απαντήσουν σε:
  • Μία (1) ερώτηση κατανόησης με την οποία ζητείται να αποκωδικοποιήσουν σημεία του κειμένου και να αντλήσουν βασικές πληροφορίες που εντοπίζονται στο κείμενο. Η ερώτηση μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα με τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου (σωστού ή λάθους, πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενών κλπ) ή ανοικτού τύπου.
  • Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες/αξίες/προβλήματα, σε στάσεις/ήθος/ χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό/κοινωνικό/ πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή/ σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά/αισθητικά θέματα, με βάση το απόσπασμα.
  • Μία (1) ερώτηση κλειστού τύπου που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος στο οποίο ανήκει το κείμενο, στον συγγραφέα ή στο έργο του.
  • Μία (1) ερώτηση λεξιλογική-σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα).
  • Δίνεται αδίδακτο παράλληλο κείμενο στη νέα ελληνική από την αρχαία ή νεότερη γραμματεία, ελληνική και παγκόσμια, και καλούνται να απαντήσουν σε μία (1) ερώτηση ερμηνευτική, με την οποία ζητείται να συγκρίνουν το παράλληλο κείμενο με το κείμενο αναφοράς.
  • Δίνεται, επίσης, αδίδακτο πεζό κείμενο αττικής διαλέκτου 12 - 20 στίχων στερεότυπης έκδοσης με νοηματική συνοχή. Στο αδίδακτο κείμενο προτάσσεται σύντομο σχετικό εισαγωγικό σημείωμα, μέσω του οποίου δίνονται εξωκειμενικές πληροφορίες απαραίτητες για την κατανόηση του κειμένου.

Οι υποψήφιοι/ες καλούνται:

  • Να μεταφράσουν στα νέα ελληνικά μέρος του κειμένου από τέσσερις έως έξι στίχους.
  • Να απαντήσουν σε μια ερώτηση κατανόησης που αναφέρεται στον νοηματικό άξονα του κειμένου.
  • Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση γραμματικής, η οποία μπορεί να αναλύεται σε δύο υποερωτήματα.
  • Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση συντακτικού (π.χ. αναγνώριση λέξεων/φράσεων/προτάσεων/άλλων δομικών στοιχείων του κειμένου, μετασχηματισμός μέρους του κειμένου ως προς τη δομολειτουργική του διάσταση), η οποία μπορεί να επιμερίζεται σε δύο υπο-ερωτήματα.
  • Κάθε ζητούμενη ερώτηση-δραστηριότητα που τίθεται για το διδαγμένο ή το παράλληλο ή το αδίδακτο κείμενο βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.

Για την εξέταση των παραπάνω θεμάτων, τόσο στο διδαγμένο όσο και στο αδίδακτο κείμενο, κρίνεται σκόπιμο να αξιοποιείται ποικιλία τύπων ασκήσεων/ερωτήσεων.

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Για την εξέταση του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» Γενικής Παιδείας, οι υποψήφιοι/ες αξιολογούνται σε ενιαία τρίωρη εξέταση στην κατανόηση και παραγωγή λόγου.

Δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες δύο ή τρία μη διδαγμένα κείμενα, συνολικής έκτασης έως τρεις σελίδες, ένα εκ των οποίων είναι λογοτεχνικό, σε ολοκληρωμένη ή αποσπασματική μορφή, (ποίημα, διήγημα, μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο)· τα υπόλοιπα κείμενα μπορεί να είναι σε ολοκληρωμένη, ελαφρώς διασκευασμένη ή αποσπασματική μορφή: δημοσιογραφικά άρθρα, συνεντεύξεις, κριτικές, δοκίμια, επιστημονικά κείμενα, αφίσες με λεζάντα, πληροφοριακά κείμενα με εικόνες, σκίτσα, πίνακες ή διαγράμματα κ.ά.), διαφορετικά μεταξύ τους ως προς το κειμενικό είδος, ώστε να αποτιμάται η αναγνωστική ικανότητα των υποψηφίων σε ποικιλία κειμενικών ειδών. Τα κείμενα μπορούν να συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια.

Για τα κείμενα αυτά τίθενται τέσσερα συνολικά θέματα μέσω των οποίων αποτιμάται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το περιεχόμενο των κειμένων, να ερμηνεύουν και να αξιολογούν στάσεις, αξίες, ιδέες κ.ά. βασιζόμενοι/ες σε στοιχεία των κειμένων, καθώς επίσης να παράγουν ερμηνευτικό και κριτικό λόγο. Τα θέματα προτείνεται να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να τίθενται περιορισμοί στην έκταση των απαντήσεων (όπου χρειάζεται). Το νοηματικό περιεχόμενο των μη λογοτεχνικών κειμένων πρέπει να είναι συναφές με κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες που προσδιορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Τα κείμενα συνοδεύονται από τα εξής θέματα:

Το πρώτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη συνοπτική νοηματική απόδοση από τους/τις υποψηφίους/ες μέρους ενός κειμένου ή τη συνοπτική απόδοση των απόψεων που διατυπώνονται σε ένα κείμενο για κάποιο ζήτημα.

Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.

Το δεύτερο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αναλύεται σε τρία ερωτήματα, διαφορετικά μεταξύ τους, με δυνατότητα κάποιο/κάποια από αυτά να είναι κλειστού τύπου και με ενδεχόμενη αιτιολόγηση της απάντησης. Ένα από αυτά μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα.

Τα ερωτήματα σχετίζονται με:

α) την αξιοποίηση του πλαισίου των κειμένων (κοινωνικού, ιστορικού, πολιτιστικού, του χώρου και του χρόνου) με σκοπό την κατανόηση των λόγων και των ενεργειών των υποκειμένων (ατομικών και συλλογικών) που αναφέρονται στα κείμενα, και των σχέσεων μεταξύ τους,

β) τον εντοπισμό και την ερμηνευτική προσέγγιση σκοπών, στάσεων, βασικών θέσεων και προθέσεων του συντάκτη / συντακτών των κειμένων, καθώς και την τεκμηρίωση της βασικής ιδέας του κειμένου,

γ) την αξιολόγηση της συνάφειας ιδεών, επιχειρημάτων, τίτλων, υπότιτλων, εικόνων κ.ά. με μια θέση, άποψη ή ζήτημα που θέτει το κείμενο και της αποδεικτικής τους αξίας,

δ) τον εντοπισμό και τη συσχέτιση συγκεκριμένων κειμενικών δεικτών που οργανώνουν το κείμενο ως σημασιοδοτημένη κατασκευή −δηλαδή, οι υποψήφιοι/ες να εντοπίζουν μέσα στο κείμενο δείκτες (π.χ. λεξιλόγιο, ρηματικά πρόσωπα, στίξη, εκφραστικά μέσα, τρόπους σύνταξης, κ.ά.) και να αναγνωρίζουν τη λειτουργία τους στο κείμενο,

ε) την αναγνώριση και την ερμηνευτική προσέγγιση του τρόπου σύνδεσης και οργάνωσης ιδεών, προτάσεων, παραγράφων ή διαφόρων σημειωτικών τρόπων σε ένα κείμενο, αφού λάβουν οι υποψήφιοι/ες υπόψη το επικοινωνιακό πλαίσιο και τα κοινωνικά συμφραζόμενα,

στ) τη σύγκριση των μη λογοτεχνικών κειμένων ως προς τις θέσεις, τον τρόπο πραγμάτευσης του θέματος, την πειστικότητα, την αποτελεσματική μετάδοση του νοήματος κ.α.

Το δεύτερο θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες, που επιμερίζονται σε κάθε ερώτημα ανάλογα με τη βαρύτητά τους (15+15+10). Τα υποερωτήματα, επίσης, βαθμολογούνται ανάλογα με τη βαρύτητά τους.

Το τρίτο θέμα σχετίζεται με το λογοτεχνικό κείμενο και αφορά στην παραγωγή ερμηνευτικού σχολίου, με το οποίο επιδιώκεται οι υποψήφιοι/ες, αφενός να αναπτύσσουν κρίσιμα θέματα/ερωτήματα που πραγματεύεται το λογοτεχνικό κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες ή και στοιχεία συγκειμένου, αφετέρου να τοποθετούνται/ανταποκρίνονται στα θέματα/ερωτήματα αυτά, τεκμηριώνοντας τις προσωπικές τους θέσεις. Η προβλεπόμενη έκταση της απάντησης μπορεί να κυμαίνεται από 100 έως 200 λέξεις.

Το τρίτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.

Στα παραπάνω θέματα χρειάζεται να είναι σαφής και προσεκτική η διατύπωση των ερωτημάτων, ώστε να αποφεύγονται επικαλύψεις στις απαντήσεις των υποψηφίων.

Το τέταρτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη γραπτή παραγωγή κριτικού λόγου, 300 έως 400 λέξεις (ανάλογα με τη βαρύτητα του θέματος), το οποίο

ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο (σκοπό, πομπό, αποδέκτες, κειμενικό είδος) και ζητεί από τους/τις υποψηφίους/ες την ανάπτυξη τεκμηριωμένης προσωπικής γνώμης, τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους με προβλήματα, θέσεις, στάσεις, στερεότυπα, προκαταλήψεις κ.ά. που θέτει το κείμενο/θέτουν τα κείμενα αναφοράς.

Το τέταρτο θέμα βαθμολογείται με 30 μονάδες.

Ιστορία

Για την εξέταση του μαθήματος «Ιστορία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

Η Ιστορία ως μάθημα Προσανατολισμού, εξετάζεται με συνδυασμό ερωτήσεων, οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες.

α) Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται δύο θέματα που μπορούν να αναλύονται σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχονται οι ιστορικές γνώσεις των υποψηφίων (ιστορικές έννοιες, ιστορικά γεγονότα, χρονολογίες, δράση ιστορικών προσώπων, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά και πολιτιστικά φαινόμενα, κ.τ.λ.) και η κατανόησή τους.

β) Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται δύο (2) τουλάχιστον θέματα που απαιτούν σύνθεση ιστορικών γνώσεων και κριτική ικανότητα (αξιολογήσεις ιστορικών γεγονότων ή ιστορικών προσώπων, ανάλυση αιτιών ή συνθηκών που συντέλεσαν στη διαμόρφωση και εξέλιξη σημαντικών ιστορικών φαινομένων κ.τ.λ.). Στην περίπτωση αυτή μπορούν να χρησιμοποιούνται και ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικού υλικού, το οποίο δίνεται στους υποψηφίους σε φωτοτυπία. Το υλικό αυτό αφορά γραπτές ιστορικές πηγές, εικαστικά έργα, χάρτες, διαγράμματα κ.τ.λ. που χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία ή ως μέσα άντλησης στοιχείων για την εξαγωγή ιστορικών συμπερασμάτων.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους υποψηφίους γραπτώς.

Κοινωνιολογία

Η εξέταση του μαθήματος «Κοινωνιολογία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:

α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις διαφορετικών τύπων, με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει τρεις (3) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Ειδικότερα, περιλαμβάνει: μία ερώτηση με πέντε (5) υποερωτήματα Σωστού-Λάθους (5Χ3=15 Μονάδες) και δύο ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, που κάθε μία βαθμολογείται με πέντε (5) Μονάδες (2Χ5 =10 Μονάδες).

Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο (2) ερωτήσεις σύντομης απάντησης και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες και η δεύτερη με δεκαπέντε (15) μονάδες.

β) Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα ευρείας ανάπτυξης μέσω των οποίων, ελέγχονται οι ικανότητες συνθετικής ανάλυσης αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών, τις οποίες απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

Το καθένα από τα δύο θέματα μπορεί να περιλαμβάνει από 2-4 ερωτήσεις και βαθμολογείται με εικοσιπέντε (25) Μονάδες (2Χ25 =50).Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις κάθε θέματος, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας κάθε ερώτησης.

Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις και των δύο ομάδων θεμάτων προσδιορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Μαθηματικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Μαθηματικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες του μαθήματος δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορούν να αναλύονται σε υποερωτήματα, με τα οποία ελέγχεται η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η γνώση εννοιών και ορολογίας και η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του/της υποψήφιου/ας να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου.
Τα τέσσερα θέματα που δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες διαρθρώνονται ως εξής:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα. Με το θέμα αυτό ελέγχεται η κατανόηση των βασικών εννοιών, των σπουδαιότερων συμπερασμάτων, καθώς και η σημασία τους στην οργάνωση μιας λογικής δομής.

β) Το δεύτερο και το τρίτο θέμα αποτελείται το καθένα από μία άσκηση που απαιτεί από τον/την υποψήφιο/α ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών. Η κάθε άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον/την υποψήφιο/α ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του. Το θέμα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα, τα οποία βοηθούν τον/την υποψήφιο/α στη λύση.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.

Φυσική, Χημεία

Για την εξέταση των μαθημάτων «Φυσική» και «Χημεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν την παρακάτω μορφή:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.

β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και η κριτική ικανότητα των υποψηφίων και συγχρόνως οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.

γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, θεωριών, τύπων, νόμων και αρχών. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση, που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για τη διαδικασία επίλυσής του. Το πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Ζ. Βιολογία

Για την εξέταση του μαθήματος «Βιολογία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψηφίους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν ως εξής:

α) Το πρώτο και δεύτερο θέμα αποτελούνται από ανεξάρτητες ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της απόκτησης γνώσεων και της δυνατότητας παρουσίασης και τεκμηρίωσης θεμάτων

σχετικών με την εξεταστέα ύλη και της κατανόησης από τον/την υποψήφιο/α βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων.

β) Το τρίτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες (ανάλυση, σύνθεση κ.τ.λ.) για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα και στοχεύει στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25 μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Η. Οικονομία

Η εξέταση του μαθήματος «Οικονομία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, περιλαμβάνει τέσσερις (4) ομάδες ερωτήσεων:

α) Η πρώτη αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

β) Η δεύτερη αποτελείται από μία ερώτηση με την οποία ελέγχεται η ικανότητα σύνθεσης και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής στην καθημερινή πράξη των γνώσεων που απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

γ) Η τρίτη αποτελείται από μία άσκηση, η οποία απαιτεί την εφαρμογή τύπων, νόμων ή αρχών για την εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Η τέταρτη αποτελείται από ένα πρόβλημα, το οποίο απαιτεί την ικανότητα συνδυασμού γνώσεων για τον υπολογισμό, τη συσχέτιση και αξιολόγηση οικονομικών μεγεθών. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Πληροφορική

Για την εξέταση του μαθήματος «Πληροφορική» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Η εξέταση στο μάθημα Πληροφορική, περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.

α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.

β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η εξέταση στο ανωτέρω μάθημα περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα, σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του.

Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3x20%) από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα.

Η ισχύς της απόφασης αυτής ισχύει από τις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2020.

Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/5734170/panelladikes-2020-ti-allazei-stin-exetasi-ton-mathimaton
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Θεσσαλονίκη: Βίντεο από τη στιγμή της έκρηξης σε τράπεζα στον Εύοσμο, έχει αναλάβει το «χτύπημα» το ελληνικό FBI

Θεσσαλονίκη: Βίντεο από τη στιγμή της έκρηξης σε τράπεζα στον Εύοσμο, έχει αναλάβει το «χτύπημα» το ελληνικό FBI

Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες της Αστυνομίας 

Ανάλυση New York Times: Γιατί η Ρωσία θα απορρίψει και το νέο σχέδιο των 20 σημείων που ετοίμασαν ΗΠΑ και Ουκρανία

Ανάλυση New York Times: Γιατί η Ρωσία θα απορρίψει και το νέο σχέδιο των 20 σημείων που ετοίμασαν ΗΠΑ και Ουκρανία

Σύμφωνα με τους NYT το Κρεμλίνο εμφανίζεται ενισχυμένο από τις εξελίξεις στο πεδίο και περιορισμένο από τη δυσκολία να «πουλήσει» στο εσωτερικό μια συμφωνία που δεν θα εκλαμβάνεται ως νίκη 

Εκνευρίστηκε ξανά η Καλλιμάνη στη σκηνή, έβρισε πελάτη που της πέταξε λουλούδια και νερό στο πρόσωπο

Εκνευρίστηκε ξανά η Καλλιμάνη στη σκηνή, έβρισε πελάτη που της πέταξε λουλούδια και νερό στο πρόσωπο

Η τραγουδίστρια φανερά εκνευρισμένη ζήτησε εξηγήσεις από το συγκεκριμένο άτομο 

Εορταστικό τραπέζι στα μπλόκα έστησαν οι αγρότες το βράδυ των Χριστουγέννων – Φαγητό, μουσική και μήνυμα συνέχισης του αγώνα

Εορταστικό τραπέζι στα μπλόκα έστησαν οι αγρότες το βράδυ των Χριστουγέννων – Φαγητό, μουσική και μήνυμα συνέχισης του αγώνα

Χωρίς να εμποδίζουν την μετακίνηση των εκδρομέων αλλά με τα τρακτέρ παραταγμένα, γιόρτασαν οι αγρότες το βράδυ των Χριστουγέννων 

Αλιμος: Κατέρρευσε μάντρα πολυκατοικίας από την έντονη κακοκαιρία, παρασύρθηκαν και αυτοκίνητα

Αλιμος: Κατέρρευσε μάντρα πολυκατοικίας από την έντονη κακοκαιρία, παρασύρθηκαν και αυτοκίνητα

Κάτοικοι της περιοχής ανέφεραν ότι χθες το απόγευμα το ύψος του νερού είχε φτάσει μέχρι και το 1,5 μέτρο και μέσα σε 5 λεπτά παρέσυρε τη μάντρα 

Γιατί έχουν σκοτωθεί εκατοντάδες Παλαιστίνιοι ενώ ισχύει εκεχειρία στη Γάζα;

Γιατί έχουν σκοτωθεί εκατοντάδες Παλαιστίνιοι ενώ ισχύει εκεχειρία στη Γάζα;

Ρεπορτάζ των New York Times για την κατάσταση στο έδαφος στη Γάζα και τις απώλειες εκατοντάδων αμάχων 

Υπουργείο Παιδείας: Τα 8 νέα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία που θα λειτουργήσουν από το 2026-2027

Υπουργείο Παιδείας: Τα 8 νέα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία που θα λειτουργήσουν από το 2026-2027

Τα σχολεία θα λειτουργήσουν ως συνδεδεμένα Γυμνάσια και Λύκεια σε τέσσερις περιφέρειες της χώρας 

Τουρκία: Σενάρια δολιοφθοράς – Βάζουν στο κάδρο Ελλάδα και Ισραήλ για την πτώση του Falcon 50

Τουρκία: Σενάρια δολιοφθοράς – Βάζουν στο κάδρο Ελλάδα και Ισραήλ για την πτώση του Falcon 50

H τουρκική πλευρά εξετάζει το ενδεχόμενο οργανωμένης επίθεσης πίσω από τη συντριβή του λιβυκού αεροσκάφους 

Χριστούγεννα 2025: Τα δρομολόγια των ΜΜΜ στην Αθήνα

Χριστούγεννα 2025: Τα δρομολόγια των ΜΜΜ στην Αθήνα

Πώς θα κινηθούν μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ και λεωφορεία 

Τραγωδία στη Βραζιλία: Κοριτσάκι 2 χρονών έπεσε σε λίμνη και το κατασπάραξαν τα πιράνχας

Τραγωδία στη Βραζιλία: Κοριτσάκι 2 χρονών έπεσε σε λίμνη και το κατασπάραξαν τα πιράνχας

Στο σημείο όπου συνέβη το τραγικό συμβάν δεν υπήρχαν προστατευτικά κιγκλιδώματα 

«Τα λόγια τους είναι σαν ήχος από κούφιο ντενεκέ»: «Πυρά» Ερντογάν κατά Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ

«Τα λόγια τους είναι σαν ήχος από κούφιο ντενεκέ»: «Πυρά» Ερντογάν κατά Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ

«Δεν παγιδευτήκαμε και δεν θα παγιδευτούμε. Δεν υποκύψαμε στις προκλήσεις και δεν θα υποκύψουμε» 

Πάτρα: Παιδιά είπαν τα κάλαντα και πληρώθηκαν με IRIS

Πάτρα: Παιδιά είπαν τα κάλαντα και πληρώθηκαν με IRIS

Παρά τις καιρικές συνθήκες 

Σοβαρά τραυματισμένη 14χρονη που βγήκε για να πει τα κάλαντα

Σοβαρά τραυματισμένη 14χρονη που βγήκε για να πει τα κάλαντα

Όπως περιέγραψε η ίδια έπεσε από πατίνι που εντόπισε ενεργοποιημένο σε πεζοδρόμιο 

Νέο έκτακτο δελτίο επιδείνωσης του καιρού από την ΕΜΥ: Οι 10 περιοχές που θα πλήξει η κακοκαιρία

Νέο έκτακτο δελτίο επιδείνωσης του καιρού από την ΕΜΥ: Οι 10 περιοχές που θα πλήξει η κακοκαιρία

Το μεσημέρι της Τετάρτης η ΕΜΥ εξέδωσε νέα ανακοίνωση με «πορτοκαλί προειδοποίηση» λόγω της κακοκαιρίας 

Μελόνι: Ηταν μια δύσκολη χρονιά, αλλά μην ανησυχείτε η επόμενη θα είναι χειρότερη

Μελόνι: Ηταν μια δύσκολη χρονιά, αλλά μην ανησυχείτε η επόμενη θα είναι χειρότερη

Η Ιταλίδα πρωθυπουργός αστειεύτηκε μιλώντας στους συνεργάτες της πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων 

87χρονη εργάζεται σε δύο δουλειές για 10 ευρώ την ώρα: «Δεν μπορώ ακόμη να συνταξιοδοτηθώ»

87χρονη εργάζεται σε δύο δουλειές για 10 ευρώ την ώρα: «Δεν μπορώ ακόμη να συνταξιοδοτηθώ»

Στα 87 της, η Ρεβέκκα συνεχίζει να εργάζεται σε δύο δουλειές στη Νέα Ορλεάνη για μόλις 10 ευρώ την ώρα, προσπαθώντας να αποπληρώσει χρέη και να καλύψει βασικά έξοδα 

Θεσσαλονίκη: Οβίδα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου εντοπίστηκε στο λιμάνι

Θεσσαλονίκη: Οβίδα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου εντοπίστηκε στο λιμάνι

Το πυρομαχικό εντοπίστηκε στον 6ο προβλήτα κατά τη διάρκεια εργασιών στον βυθό 

Πορτογαλία: 13χρονος μαχαιρώθηκε μέχρι θανάτου - Δράστης ο πρώην σύντροφος της μητέρας του

Πορτογαλία: 13χρονος μαχαιρώθηκε μέχρι θανάτου - Δράστης ο πρώην σύντροφος της μητέρας του

Ένας 13χρονος Βρετανός φέρεται να μαχαιρώθηκε μέχρι θανάτου στην Πορτογαλία . Βασικός ύποπτος ο πρώην σύντροφος της μητέρας του ο οποίος λίγο μετά έδωσε τέλος στη ζωή του 

Ιταλία: Η στιγμή της έκρηξης βυτιοφόρου με υγροποιημένο αέριο

Ιταλία: Η στιγμή της έκρηξης βυτιοφόρου με υγροποιημένο αέριο

Σκηνές που θυμίζουν κινηματογραφική ταινία εκτυλίχθηκαν στον οδικό άξονα Μιλάνου-Νάπολης 

Παραμονή Χριστουγέννων: Τι ώρες θα είναι ανοιχτά σήμερα τα σούπερ μάρκετ και τα εμπορικά καταστήματα

Παραμονή Χριστουγέννων: Τι ώρες θα είναι ανοιχτά σήμερα τα σούπερ μάρκετ και τα εμπορικά καταστήματα

Τόσο ανήμερα των Χριστουγέννων όσο και τη δεύτερη ημέρα των γιορτών τα σούπερ μάρκετ και τα εμπορικά καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά 

SOS για ηλεκτρική βλάβη εξέπεμψε το αεροσκάφος με τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου της Λιβύης που συνετρίβη στην Τουρκία -

SOS για ηλεκτρική βλάβη εξέπεμψε το αεροσκάφος με τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου της Λιβύης που συνετρίβη στην Τουρκία -

Νέα βίντεο 

Πέθανε η Σύλβα Ακρίτα, η πρώτη γυναίκα βουλευτής στην ιστορία του ΠΑΣΟΚ – Η ανάρτηση της κόρης της, Έλενας Ακρίτα

Πέθανε η Σύλβα Ακρίτα, η πρώτη γυναίκα βουλευτής στην ιστορία του ΠΑΣΟΚ – Η ανάρτηση της κόρης της, Έλενας Ακρίτα

Ήταν ιδρυτικό μέλος του ΠΑΣΟΚ και τον Οκτώβριο του 1986, ο Ανδρέας Παπανδρέου της ανέθεσε καθήκοντα υφυπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων 

Τι αλλάζει το 2026 για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες και συνταξιούχους το 2026

Τι αλλάζει το 2026 για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες και συνταξιούχους το 2026

Ποιοι κερδίζουν από μειώσεις φόρων, αυξήσεις μισθών και επιδόματα το 2026 

Γιατί και ποια λέξη αφαίρεσε η Ιταλία από τον εθνικό ύμνο της;

Γιατί και ποια λέξη αφαίρεσε η Ιταλία από τον εθνικό ύμνο της;

Πηγή της ιταλικής Προεδρίας διευκρίνισε ότι η τροποποίηση δεν υπαγορεύτηκε από πολιτικά κίνητρα 

Ποιοι κάθονται και ποιοι δουλεύουν τα Χριστούγεννα στην Ευρώπη

Ποιοι κάθονται και ποιοι δουλεύουν τα Χριστούγεννα στην Ευρώπη

Δείτε τη λίστα με όλες τις χώρες 

Ο Τραμπ πέταξε με τον Έπσταϊν σε ιδιωτικό τζετ μαζί με μια 20χρονη, σύμφωνα με νέα αρχεία

Ο Τραμπ πέταξε με τον Έπσταϊν σε ιδιωτικό τζετ μαζί με μια 20χρονη, σύμφωνα με νέα αρχεία

Μεταξύ των αρχείων περιλαμβάνεται και μια επιστολή που φαίνεται να έχει σταλεί από τον Έπσταϊν προς τον Λάρι Νάσαρ, τον γιατρό της εθνικής ομάδας ενόργανης γυμναστικής των ΗΠΑ, ο οποίος έχει καταδικαστεί για τη σeξουαλική κακοποίηση δεκάδων νεαρών αθλητριών 

Στη φυλακή η μητέρα του 3χρονου που πέθανε από ασιτία στην Αλεξανδρούπολη

Στη φυλακή η μητέρα του 3χρονου που πέθανε από ασιτία στην Αλεξανδρούπολη

Αγνωστοι επιτέθηκαν στο σπίτι της οικογένειας στην περιοχή Τέρμα Αβανος, προκαλώντας σοβαρές ζημιές 

SOS εκπέμπει το Τσέρνομπιλ: «Η σαρκοφάγος ίσως καταρρεύσει αν δεχθεί νέα επίθεση από πύραυλο ή drone»

SOS εκπέμπει το Τσέρνομπιλ: «Η σαρκοφάγος ίσως καταρρεύσει αν δεχθεί νέα επίθεση από πύραυλο ή drone»

«Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι το στέγαστρο θα παραμείνει όρθιο μετά από οποιοδήποτε πλήγμα» είπε ο διευθυντής του πυρηνικού σταθμού 

Επίθεση στο Σίδνεϊ: «Ένα θαύμα» - Αστυνομικός που δέχθηκε πυροβολισμό στο κεφάλι επέστρεψε σπίτι του

Επίθεση στο Σίδνεϊ: «Ένα θαύμα» - Αστυνομικός που δέχθηκε πυροβολισμό στο κεφάλι επέστρεψε σπίτι του

Ο αστυνομικός έχει χάσει την όραση στο ένα μάτι 

Greek Mafia: Συνελήφθη στα Καλύβια εκτελεστής του «Έντικ»

Greek Mafia: Συνελήφθη στα Καλύβια εκτελεστής του «Έντικ»

Πώς τον εντόπισαν 

Βρετανία: Χειροπέδες στη Γκρέτα Τούνμπεργκ για επίδειξη πλακάτ - Η στιγμή της σύλληψης

Βρετανία: Χειροπέδες στη Γκρέτα Τούνμπεργκ για επίδειξη πλακάτ - Η στιγμή της σύλληψης

Η επιγραφή που κρατούσε η Σουηδή ακτιβίστρια 

Χριστουγεννιάτικη φορολοταρία: 100.000 ευρώ σε 12 τυχερούς – Δείτε εάν κερδίσατε

Χριστουγεννιάτικη φορολοταρία: 100.000 ευρώ σε 12 τυχερούς – Δείτε εάν κερδίσατε

Ποιοι αποκλείονται από τη φορολοταρία 

Ζωγράφου: Τραυματίστηκε σοβαρά ένας άνδρας σε ασανσέρ σε σούπερ μάρκετ

Ζωγράφου: Τραυματίστηκε σοβαρά ένας άνδρας σε ασανσέρ σε σούπερ μάρκετ

Απεγκλωβίστηκε επίσης και μία γυναίκα από ασανσέρ στο δήμο Καλλιθέας και παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ 

Εισβολή μελών του Ρουβίκωνα στο δημαρχείο Ηλιούπολης - Βίντεο

Εισβολή μελών του Ρουβίκωνα στο δημαρχείο Ηλιούπολης - Βίντεο

Αφορμή για την επίθεση αποτέλεσαν οι κτιριακές υποδομές του Ειδικού Σχολείου Αθηνών 

Πολωνία: Δύο νεκροί από έκρηξη μεθανίου σε ανθρακωρυχείο - Δεύτερο περιστατικό εντός τριών ετών

Πολωνία: Δύο νεκροί από έκρηξη μεθανίου σε ανθρακωρυχείο - Δεύτερο περιστατικό εντός τριών ετών

Παρόμοια έκρηξη το 2022 στοίχισε τη ζωή σε 14 ανθρώπους 

Τραγωδία στις ΗΠΑ: Πέντε νεκροί από συντριβή αεροσκάφους που μετέφερε παιδί με εγκαύματα

Τραγωδία στις ΗΠΑ: Πέντε νεκροί από συντριβή αεροσκάφους που μετέφερε παιδί με εγκαύματα

Πέντε νεκροί από συντριβή αεροσκάφους που μετέφερε παιδί που υπέστη εγκαύματα στο Τέξας 

Τράπεζες: Ποιες ημέρες θα είναι κλειστές τις γιορτές - Τι ισχύει για τις διαδικτυακές συναλλαγές

Τράπεζες: Ποιες ημέρες θα είναι κλειστές τις γιορτές - Τι ισχύει για τις διαδικτυακές συναλλαγές

Αναλυτικά το πρόγραμμα λειτουργίας για Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά 

Νεκρός ο συνδημιουργός του Call of Duty, Βινς Ζαμπέλα, δείτε τη στιγμή του μοιραίου τροχαίου με τη Ferrari του

Νεκρός ο συνδημιουργός του Call of Duty, Βινς Ζαμπέλα, δείτε τη στιγμή του μοιραίου τροχαίου με τη Ferrari του

Επρόκειτο για μία από τις πλέον εμβληματικές μορφές της παγκόσμιας βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών - Πώς συνέβη το δυστύχημα 

Aποκάλυψη Reuters: Σε εξοπλιστικό πυρετό η Κίνα - Τοποθέτησε 100 διηπειρωτικούς πυραύλους σε σιλό

Aποκάλυψη Reuters: Σε εξοπλιστικό πυρετό η Κίνα - Τοποθέτησε 100 διηπειρωτικούς πυραύλους σε σιλό

Η Κίνα πιθανότατα φόρτωσε περισσότερους από 100 διηπειρωτικούς βαλλιστικούς πυραύλους σε σιλό, αναφέρει έκθεση του Πενταγώνου 

Ελληνίδα έπεσε θύμα ερωtικής απάτης στην Κωνσταντινούπολη: Εμπιστεύτηκε τον «Μουράτ από τον Λίβανο» και έχασε €60.000

Ελληνίδα έπεσε θύμα ερωtικής απάτης στην Κωνσταντινούπολη: Εμπιστεύτηκε τον «Μουράτ από τον Λίβανο» και έχασε €60.000

Όπως αποδείχθηκε ο απατεώνας λεγόταν Ισμαήλ και είχε καταγωγή από το Χατάι - Τι ανέφερε στην καταγγελία της η Ελένη Μ. που είχε συνάψει ερωtική σχέση με τον άνδρα 



© Copyright 2025 - All right reserved.
Made in Nextweb with E-Radio Services