Αναλυτικά όλες οι αλλαγές
Πανελλαδικές 2020: Τι αλλάζει στην εξέταση των μαθημάτων
Πανελλαδικές 2020: Τι αλλάζει στην εξέταση των μαθημάτων - Αναλυτικά όλες οι αλλαγές

Αλλαγές θα υπάρξουν στην εξέταση των Πανελλαδικών εξετάσεων το 2020, που αφορούν στην ουσία στο σύστημα που έχει ανακοινωθεί από την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως υπέγραψε την υπουργική απόφαση με τις οδηγίες για τον τρόπο που θα διέπει την εξέταση των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, τα θέματα των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων θα λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις και περιλαμβάνουν ποικιλία ερωτήσεων (π.χ. σύντομης απάντησης, ελεύθερης ανάπτυξης).


Οι ερωτήσεις θα είναι ανάλογες με εκείνες που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και στις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), διατρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης, ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων και είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας. Οι υποψήφιοι θα απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.

Ο νέος τρόπος εξέτασης των μαθημάτων θα εφαρμόζεται για τους/τις υποψηφίους/ες πανελλαδικών εξετάσεων ημερήσιων Γενικών Λυκείων καθώς και για τους/τις υποψηφίους/ες εσπερινών Γενικών Λυκείων.

Η διάρκεια της γραπτής εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων θα είναι τρίωρη εκτός αν, σε ειδικές περιπτώσεις, ορίζεται διαφορετικά από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

Ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων

Αρχαία Ελληνικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Αρχαία Ελληνικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

  • Δίνονται στους υποψηφίους/ες αποσπάσματα διδαγμένου κειμένου 12 - 20 στίχων με νοηματική συνοχή και τους ζητείται να απαντήσουν σε:
  • Μία (1) ερώτηση κατανόησης με την οποία ζητείται να αποκωδικοποιήσουν σημεία του κειμένου και να αντλήσουν βασικές πληροφορίες που εντοπίζονται στο κείμενο. Η ερώτηση μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα με τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου (σωστού ή λάθους, πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενών κλπ) ή ανοικτού τύπου.
  • Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες/αξίες/προβλήματα, σε στάσεις/ήθος/ χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό/κοινωνικό/ πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή/ σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά/αισθητικά θέματα, με βάση το απόσπασμα.
  • Μία (1) ερώτηση κλειστού τύπου που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος στο οποίο ανήκει το κείμενο, στον συγγραφέα ή στο έργο του.
  • Μία (1) ερώτηση λεξιλογική-σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα).
  • Δίνεται αδίδακτο παράλληλο κείμενο στη νέα ελληνική από την αρχαία ή νεότερη γραμματεία, ελληνική και παγκόσμια, και καλούνται να απαντήσουν σε μία (1) ερώτηση ερμηνευτική, με την οποία ζητείται να συγκρίνουν το παράλληλο κείμενο με το κείμενο αναφοράς.
  • Δίνεται, επίσης, αδίδακτο πεζό κείμενο αττικής διαλέκτου 12 - 20 στίχων στερεότυπης έκδοσης με νοηματική συνοχή. Στο αδίδακτο κείμενο προτάσσεται σύντομο σχετικό εισαγωγικό σημείωμα, μέσω του οποίου δίνονται εξωκειμενικές πληροφορίες απαραίτητες για την κατανόηση του κειμένου.

Οι υποψήφιοι/ες καλούνται:

  • Να μεταφράσουν στα νέα ελληνικά μέρος του κειμένου από τέσσερις έως έξι στίχους.
  • Να απαντήσουν σε μια ερώτηση κατανόησης που αναφέρεται στον νοηματικό άξονα του κειμένου.
  • Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση γραμματικής, η οποία μπορεί να αναλύεται σε δύο υποερωτήματα.
  • Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση συντακτικού (π.χ. αναγνώριση λέξεων/φράσεων/προτάσεων/άλλων δομικών στοιχείων του κειμένου, μετασχηματισμός μέρους του κειμένου ως προς τη δομολειτουργική του διάσταση), η οποία μπορεί να επιμερίζεται σε δύο υπο-ερωτήματα.
  • Κάθε ζητούμενη ερώτηση-δραστηριότητα που τίθεται για το διδαγμένο ή το παράλληλο ή το αδίδακτο κείμενο βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.

Για την εξέταση των παραπάνω θεμάτων, τόσο στο διδαγμένο όσο και στο αδίδακτο κείμενο, κρίνεται σκόπιμο να αξιοποιείται ποικιλία τύπων ασκήσεων/ερωτήσεων.

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Για την εξέταση του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» Γενικής Παιδείας, οι υποψήφιοι/ες αξιολογούνται σε ενιαία τρίωρη εξέταση στην κατανόηση και παραγωγή λόγου.

Δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες δύο ή τρία μη διδαγμένα κείμενα, συνολικής έκτασης έως τρεις σελίδες, ένα εκ των οποίων είναι λογοτεχνικό, σε ολοκληρωμένη ή αποσπασματική μορφή, (ποίημα, διήγημα, μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο)· τα υπόλοιπα κείμενα μπορεί να είναι σε ολοκληρωμένη, ελαφρώς διασκευασμένη ή αποσπασματική μορφή: δημοσιογραφικά άρθρα, συνεντεύξεις, κριτικές, δοκίμια, επιστημονικά κείμενα, αφίσες με λεζάντα, πληροφοριακά κείμενα με εικόνες, σκίτσα, πίνακες ή διαγράμματα κ.ά.), διαφορετικά μεταξύ τους ως προς το κειμενικό είδος, ώστε να αποτιμάται η αναγνωστική ικανότητα των υποψηφίων σε ποικιλία κειμενικών ειδών. Τα κείμενα μπορούν να συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια.

Για τα κείμενα αυτά τίθενται τέσσερα συνολικά θέματα μέσω των οποίων αποτιμάται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το περιεχόμενο των κειμένων, να ερμηνεύουν και να αξιολογούν στάσεις, αξίες, ιδέες κ.ά. βασιζόμενοι/ες σε στοιχεία των κειμένων, καθώς επίσης να παράγουν ερμηνευτικό και κριτικό λόγο. Τα θέματα προτείνεται να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να τίθενται περιορισμοί στην έκταση των απαντήσεων (όπου χρειάζεται). Το νοηματικό περιεχόμενο των μη λογοτεχνικών κειμένων πρέπει να είναι συναφές με κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες που προσδιορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Τα κείμενα συνοδεύονται από τα εξής θέματα:

Το πρώτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη συνοπτική νοηματική απόδοση από τους/τις υποψηφίους/ες μέρους ενός κειμένου ή τη συνοπτική απόδοση των απόψεων που διατυπώνονται σε ένα κείμενο για κάποιο ζήτημα.

Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.

Το δεύτερο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αναλύεται σε τρία ερωτήματα, διαφορετικά μεταξύ τους, με δυνατότητα κάποιο/κάποια από αυτά να είναι κλειστού τύπου και με ενδεχόμενη αιτιολόγηση της απάντησης. Ένα από αυτά μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα.

Τα ερωτήματα σχετίζονται με:

α) την αξιοποίηση του πλαισίου των κειμένων (κοινωνικού, ιστορικού, πολιτιστικού, του χώρου και του χρόνου) με σκοπό την κατανόηση των λόγων και των ενεργειών των υποκειμένων (ατομικών και συλλογικών) που αναφέρονται στα κείμενα, και των σχέσεων μεταξύ τους,

β) τον εντοπισμό και την ερμηνευτική προσέγγιση σκοπών, στάσεων, βασικών θέσεων και προθέσεων του συντάκτη / συντακτών των κειμένων, καθώς και την τεκμηρίωση της βασικής ιδέας του κειμένου,

γ) την αξιολόγηση της συνάφειας ιδεών, επιχειρημάτων, τίτλων, υπότιτλων, εικόνων κ.ά. με μια θέση, άποψη ή ζήτημα που θέτει το κείμενο και της αποδεικτικής τους αξίας,

δ) τον εντοπισμό και τη συσχέτιση συγκεκριμένων κειμενικών δεικτών που οργανώνουν το κείμενο ως σημασιοδοτημένη κατασκευή −δηλαδή, οι υποψήφιοι/ες να εντοπίζουν μέσα στο κείμενο δείκτες (π.χ. λεξιλόγιο, ρηματικά πρόσωπα, στίξη, εκφραστικά μέσα, τρόπους σύνταξης, κ.ά.) και να αναγνωρίζουν τη λειτουργία τους στο κείμενο,

ε) την αναγνώριση και την ερμηνευτική προσέγγιση του τρόπου σύνδεσης και οργάνωσης ιδεών, προτάσεων, παραγράφων ή διαφόρων σημειωτικών τρόπων σε ένα κείμενο, αφού λάβουν οι υποψήφιοι/ες υπόψη το επικοινωνιακό πλαίσιο και τα κοινωνικά συμφραζόμενα,

στ) τη σύγκριση των μη λογοτεχνικών κειμένων ως προς τις θέσεις, τον τρόπο πραγμάτευσης του θέματος, την πειστικότητα, την αποτελεσματική μετάδοση του νοήματος κ.α.

Το δεύτερο θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες, που επιμερίζονται σε κάθε ερώτημα ανάλογα με τη βαρύτητά τους (15+15+10). Τα υποερωτήματα, επίσης, βαθμολογούνται ανάλογα με τη βαρύτητά τους.

Το τρίτο θέμα σχετίζεται με το λογοτεχνικό κείμενο και αφορά στην παραγωγή ερμηνευτικού σχολίου, με το οποίο επιδιώκεται οι υποψήφιοι/ες, αφενός να αναπτύσσουν κρίσιμα θέματα/ερωτήματα που πραγματεύεται το λογοτεχνικό κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες ή και στοιχεία συγκειμένου, αφετέρου να τοποθετούνται/ανταποκρίνονται στα θέματα/ερωτήματα αυτά, τεκμηριώνοντας τις προσωπικές τους θέσεις. Η προβλεπόμενη έκταση της απάντησης μπορεί να κυμαίνεται από 100 έως 200 λέξεις.

Το τρίτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.

Στα παραπάνω θέματα χρειάζεται να είναι σαφής και προσεκτική η διατύπωση των ερωτημάτων, ώστε να αποφεύγονται επικαλύψεις στις απαντήσεις των υποψηφίων.

Το τέταρτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη γραπτή παραγωγή κριτικού λόγου, 300 έως 400 λέξεις (ανάλογα με τη βαρύτητα του θέματος), το οποίο

ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο (σκοπό, πομπό, αποδέκτες, κειμενικό είδος) και ζητεί από τους/τις υποψηφίους/ες την ανάπτυξη τεκμηριωμένης προσωπικής γνώμης, τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους με προβλήματα, θέσεις, στάσεις, στερεότυπα, προκαταλήψεις κ.ά. που θέτει το κείμενο/θέτουν τα κείμενα αναφοράς.

Το τέταρτο θέμα βαθμολογείται με 30 μονάδες.

Ιστορία

Για την εξέταση του μαθήματος «Ιστορία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

Η Ιστορία ως μάθημα Προσανατολισμού, εξετάζεται με συνδυασμό ερωτήσεων, οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες.

α) Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται δύο θέματα που μπορούν να αναλύονται σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχονται οι ιστορικές γνώσεις των υποψηφίων (ιστορικές έννοιες, ιστορικά γεγονότα, χρονολογίες, δράση ιστορικών προσώπων, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά και πολιτιστικά φαινόμενα, κ.τ.λ.) και η κατανόησή τους.

β) Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται δύο (2) τουλάχιστον θέματα που απαιτούν σύνθεση ιστορικών γνώσεων και κριτική ικανότητα (αξιολογήσεις ιστορικών γεγονότων ή ιστορικών προσώπων, ανάλυση αιτιών ή συνθηκών που συντέλεσαν στη διαμόρφωση και εξέλιξη σημαντικών ιστορικών φαινομένων κ.τ.λ.). Στην περίπτωση αυτή μπορούν να χρησιμοποιούνται και ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικού υλικού, το οποίο δίνεται στους υποψηφίους σε φωτοτυπία. Το υλικό αυτό αφορά γραπτές ιστορικές πηγές, εικαστικά έργα, χάρτες, διαγράμματα κ.τ.λ. που χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία ή ως μέσα άντλησης στοιχείων για την εξαγωγή ιστορικών συμπερασμάτων.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους υποψηφίους γραπτώς.

Κοινωνιολογία

Η εξέταση του μαθήματος «Κοινωνιολογία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:

α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις διαφορετικών τύπων, με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει τρεις (3) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Ειδικότερα, περιλαμβάνει: μία ερώτηση με πέντε (5) υποερωτήματα Σωστού-Λάθους (5Χ3=15 Μονάδες) και δύο ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, που κάθε μία βαθμολογείται με πέντε (5) Μονάδες (2Χ5 =10 Μονάδες).

Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο (2) ερωτήσεις σύντομης απάντησης και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες και η δεύτερη με δεκαπέντε (15) μονάδες.

β) Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα ευρείας ανάπτυξης μέσω των οποίων, ελέγχονται οι ικανότητες συνθετικής ανάλυσης αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών, τις οποίες απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

Το καθένα από τα δύο θέματα μπορεί να περιλαμβάνει από 2-4 ερωτήσεις και βαθμολογείται με εικοσιπέντε (25) Μονάδες (2Χ25 =50).Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις κάθε θέματος, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας κάθε ερώτησης.

Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις και των δύο ομάδων θεμάτων προσδιορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Μαθηματικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Μαθηματικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες του μαθήματος δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορούν να αναλύονται σε υποερωτήματα, με τα οποία ελέγχεται η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η γνώση εννοιών και ορολογίας και η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του/της υποψήφιου/ας να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου.
Τα τέσσερα θέματα που δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες διαρθρώνονται ως εξής:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα. Με το θέμα αυτό ελέγχεται η κατανόηση των βασικών εννοιών, των σπουδαιότερων συμπερασμάτων, καθώς και η σημασία τους στην οργάνωση μιας λογικής δομής.

β) Το δεύτερο και το τρίτο θέμα αποτελείται το καθένα από μία άσκηση που απαιτεί από τον/την υποψήφιο/α ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών. Η κάθε άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον/την υποψήφιο/α ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του. Το θέμα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα, τα οποία βοηθούν τον/την υποψήφιο/α στη λύση.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.

Φυσική, Χημεία

Για την εξέταση των μαθημάτων «Φυσική» και «Χημεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν την παρακάτω μορφή:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.

β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και η κριτική ικανότητα των υποψηφίων και συγχρόνως οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.

γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, θεωριών, τύπων, νόμων και αρχών. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση, που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για τη διαδικασία επίλυσής του. Το πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Ζ. Βιολογία

Για την εξέταση του μαθήματος «Βιολογία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψηφίους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν ως εξής:

α) Το πρώτο και δεύτερο θέμα αποτελούνται από ανεξάρτητες ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της απόκτησης γνώσεων και της δυνατότητας παρουσίασης και τεκμηρίωσης θεμάτων

σχετικών με την εξεταστέα ύλη και της κατανόησης από τον/την υποψήφιο/α βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων.

β) Το τρίτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες (ανάλυση, σύνθεση κ.τ.λ.) για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα και στοχεύει στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25 μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Η. Οικονομία

Η εξέταση του μαθήματος «Οικονομία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, περιλαμβάνει τέσσερις (4) ομάδες ερωτήσεων:

α) Η πρώτη αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

β) Η δεύτερη αποτελείται από μία ερώτηση με την οποία ελέγχεται η ικανότητα σύνθεσης και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής στην καθημερινή πράξη των γνώσεων που απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

γ) Η τρίτη αποτελείται από μία άσκηση, η οποία απαιτεί την εφαρμογή τύπων, νόμων ή αρχών για την εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Η τέταρτη αποτελείται από ένα πρόβλημα, το οποίο απαιτεί την ικανότητα συνδυασμού γνώσεων για τον υπολογισμό, τη συσχέτιση και αξιολόγηση οικονομικών μεγεθών. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Πληροφορική

Για την εξέταση του μαθήματος «Πληροφορική» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Η εξέταση στο μάθημα Πληροφορική, περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.

α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.

β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η εξέταση στο ανωτέρω μάθημα περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα, σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του.

Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3x20%) από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα.

Η ισχύς της απόφασης αυτής ισχύει από τις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2020.

Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/5734170/panelladikes-2020-ti-allazei-stin-exetasi-ton-mathimaton
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Οπαδός στην Κολομβία πέταξε μαχαίρι σε ποδοσφαιριστή την ώρα εκτέλεσης του κόρνερ

Οπαδός στην Κολομβία πέταξε μαχαίρι σε ποδοσφαιριστή την ώρα εκτέλεσης του κόρνερ

Δείτε το βίντεο 

Θύμωσε στον «αέρα» ο Γιάννης Καλλιάνος: «Λυπάμαι αλλά οφείλω να σεβαστώ την Επιστήμη που υπηρετώ»

Θύμωσε στον «αέρα» ο Γιάννης Καλλιάνος: «Λυπάμαι αλλά οφείλω να σεβαστώ την Επιστήμη που υπηρετώ»

Σχολίασε συναδέλφους του που επιχειρούν να κάνουν μακροπρόθεσμες προγνώσεις 

Απελευθερώθηκε... κατά λάθος ναρκέμπορος που σχεδίαζε να δολοφονήσει τη διάδοχο του ολλανδικού θρόνου

Απελευθερώθηκε... κατά λάθος ναρκέμπορος που σχεδίαζε να δολοφονήσει τη διάδοχο του ολλανδικού θρόνου

Στα πλάνα του και η δολοφονία του Μαρκ Ρούτε 

Βίντεο-σοκ: Φλεγόμενο τρένο περνάει μέσα από πόλη στον Καναδά

Βίντεο-σοκ: Φλεγόμενο τρένο περνάει μέσα από πόλη στον Καναδά

Δεν υπήρξε τραυματισμός 

Χαμός στον αέρα: Επεισοδιακή πτήση με οπαδό της Σέλτικ να γρονθοκοπεί αστυνομικό και πλήρωμα - Δείτε βίντεο

Χαμός στον αέρα: Επεισοδιακή πτήση με οπαδό της Σέλτικ να γρονθοκοπεί αστυνομικό και πλήρωμα - Δείτε βίντεο

Το προηγούμενο Σάββατο σημειώθηκε το επεισόδιο, κατά την προσγείωση του αεροσκάφους στο αεροδρόμιο της Αττάλειας 

Κακοκαιρία Daniel: Σήμερα η πληρωμή αποζημιώσεων 38,5 εκατ. ευρώ στην Πελοπόννησο

Κακοκαιρία Daniel: Σήμερα η πληρωμή αποζημιώσεων 38,5 εκατ. ευρώ στην Πελοπόννησο

Το υψηλότερο ποσό αποζημιώσεων για τις ζημιές που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel καταβάλλεται στην Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας 

Καλλιακμάνης για δολοφονία Λυγγερίδη στου Ρέντη: «Ακούγονται στα τηλέφωνα να λένε «τα καταφέραμε, σκοτώθηκε ένας αστυνομικός»

Καλλιακμάνης για δολοφονία Λυγγερίδη στου Ρέντη: «Ακούγονται στα τηλέφωνα να λένε «τα καταφέραμε, σκοτώθηκε ένας αστυνομικός»

Αίσθηση προκαλούν τα στοιχεία που έρχονται συνεχώς στο φως της δημοσιότητας, αναφορικά με τις 67 συλλήψεις που σχετίζονται με την υπόθεση της δολοφονίας του αστυνομικού Γιώργου Λυγγερίδη στου Ρέντη 

Ροζ πανσέληνος του Απριλίου: Πότε θα τη δούμε στην Ελλάδα

Ροζ πανσέληνος του Απριλίου: Πότε θα τη δούμε στην Ελλάδα

Η πανσέληνος του Απριλίου ή αλλιώς ροζ πανσέληνος ή Πασχαλινό φεγγάρι έχει πολλές ακόμα ονομασίες 

Καιρός: Μέχρι πότε θα παραμείνει η χώρα σε κλοιό αφρικανικής σκόνης

Καιρός: Μέχρι πότε θα παραμείνει η χώρα σε κλοιό αφρικανικής σκόνης

Η στροφή των ανέμων σε δυτικούς θα έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό της σκόνης στα Δωδεκάνησα και την προοδευτική απομάκρυνσή της προς τα ανατολικά 

Χαλκιδική: Η στιγμή της επίθεσης με φτυάρι σε δημοτικό υπάλληλο

Χαλκιδική: Η στιγμή της επίθεσης με φτυάρι σε δημοτικό υπάλληλο

Ένας δημοτικός υπάλληλος στη Χαλκιδική δέχθηκε επίθεση με φτυάρι από καταστηματάρχες στα Νέα Μουδανιά 

Στέφανος Κασσελάκης: «Καλά έκανα που διέγραψα τον Δημήτρη Παπανώτα»

Στέφανος Κασσελάκης: «Καλά έκανα που διέγραψα τον Δημήτρη Παπανώτα»

Σαφές μήνυμα του Στέφανου Κασσελάκη για την αποπομπή του Δημήτρη Παπανώτα από το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ. 

Η Ρωσία προειδοποιεί την Ευρώπη: Αν πάρετε τα περιουσιακά στοιχεία μας, έχουμε απάντηση που θα πονέσει

Η Ρωσία προειδοποιεί την Ευρώπη: Αν πάρετε τα περιουσιακά στοιχεία μας, έχουμε απάντηση που θα πονέσει

Ανοιχτή απειλή προς την Ε.Ε 

«Το δόλωμα στη δολοφονία ήταν μια γυναίκα» - Καταπέλτης η εισαγγελέας για τον φόνο εργάτη στη Μεσσηνία

«Το δόλωμα στη δολοφονία ήταν μια γυναίκα» - Καταπέλτης η εισαγγελέας για τον φόνο εργάτη στη Μεσσηνία

Ενώπιον της δικαιοσύνης οι κατηγορούμενοι για το έγκλημα στη Μεσσηνία 

Φωτιά στον Ναύσταθμο Κρήτης: Οι φλόγες πλησιάζουν στα σπίτια - Μήνυμα από το 112 για εκκένωση

Φωτιά στον Ναύσταθμο Κρήτης: Οι φλόγες πλησιάζουν στα σπίτια - Μήνυμα από το 112 για εκκένωση

Μήνυμα του 112 για εκκένωση του οικισμού Ναύσταθμου στη Σούδα Χανίων μετά τη μεγάλη φωτιά που ξέσπασε και απειλή σπίτια 

Αλεκ Μπάλντουιν: Έσπασε το κινητό γυναίκας που του ζητούσε επίμονα να πει «ελευθερώστε την Παλαιστίνη»

Αλεκ Μπάλντουιν: Έσπασε το κινητό γυναίκας που του ζητούσε επίμονα να πει «ελευθερώστε την Παλαιστίνη»

«Ελευθερώστε την Παλαιστίνη, Αλεκ, μόνο μια φορά και μετά σε αφήνω. Θα σε αφήσω, το ορκίζομαι» είπε η γυναίκα στον 66χρονο ηθοποιό 

Ελικόπτερα συγκρούστηκαν στον αέρα σε στρατιωτική πρόβα - Νεκροί και οι 10 επιβαίνοντες

Ελικόπτερα συγκρούστηκαν στον αέρα σε στρατιωτική πρόβα - Νεκροί και οι 10 επιβαίνοντες

Το ένα από τα ελικόπτερα κατέπεσε σε γήπεδο και το δεύτερο σε πισίνα 

Ιρανός αθλητής του ΜΜΑ κλώτσησε ring girl, έχασε τον αγώνα και μετά τον λίντσαραν οι θεατές

Ιρανός αθλητής του ΜΜΑ κλώτσησε ring girl, έχασε τον αγώνα και μετά τον λίντσαραν οι θεατές

«Πεδίο μάχης» έγινε ο αγωνιστικός χώρος μετά τον αγώνα 

Στη κορυφή της Ευρώπης ο Ολυμπιακός

Στη κορυφή της Ευρώπης ο Ολυμπιακός

Πρωταθλητής Ευρώπης με το σπαθί του 

Κωνσταντοπούλου σε Μπέο: «Γεια σου κούκλε, τι κάνεις;» - Η αντίδραση του δήμαρχου Βόλου

Κωνσταντοπούλου σε Μπέο: «Γεια σου κούκλε, τι κάνεις;» - Η αντίδραση του δήμαρχου Βόλου

«Σeξουαλική παρενόχληση» καταγγέλλει ότι δέχθηκε ο Αχιλλέας Μπέος από τη Ζωή Κωνσταντοπουλου 

«Οι πιστοί χριστιανοί άρχισαν να μοιράζουν σφαλιάρες στις εκκλησίες» – Σάλος στη Βουλή από τη δήλωση βουλευτή της Νίκης

«Οι πιστοί χριστιανοί άρχισαν να μοιράζουν σφαλιάρες στις εκκλησίες» – Σάλος στη Βουλή από τη δήλωση βουλευτή της Νίκης

Αναφερόταν στη χειροδικία εις βάρος της βουλευτού, Αγγελικής Δεληκάρη 

Μεγάλη φωτιά στην Πάρο – Απομακρύνονται οι κάτοικοι

Μεγάλη φωτιά στην Πάρο – Απομακρύνονται οι κάτοικοι

Στην περιοχή πνέουν άνεμοι με ριπές σχεδόν 10 μποφόρ - Ενεργοποιήθηκε το 112 

Οι πρώτες εκτιμήσεις και στοιχεία για τον άνδρα που έπεσε από τον Λευκό Πύργο

Οι πρώτες εκτιμήσεις και στοιχεία για τον άνδρα που έπεσε από τον Λευκό Πύργο

Ταυτοποιήθηκε η σορός του άντρα 

Τραγικό τέλος για 31χρονη που έβγαζε φωτογραφίες κι έπεσε σε κρατήρα ηφαιστείου

Τραγικό τέλος για 31χρονη που έβγαζε φωτογραφίες κι έπεσε σε κρατήρα ηφαιστείου

Σκοτώθηκε μπροστά στα μάτια του συζύγου της 

Θεσσαλονίκη: Ελεύθεροι οι κατηγορούμενοι για διαρρήξεις σε ΑΤΜ λόγω αναρμοδιότητας δικαστηρίου

Θεσσαλονίκη: Ελεύθεροι οι κατηγορούμενοι για διαρρήξεις σε ΑΤΜ λόγω αναρμοδιότητας δικαστηρίου

Εκτός φυλακής τέσσερα άτομα 

Αφαντος ακόμη ο μπασκετμπολίστας που ξυλοκόπησε και δάγκωσε την σύντροφο του

Αφαντος ακόμη ο μπασκετμπολίστας που ξυλοκόπησε και δάγκωσε την σύντροφο του

Τον κατήγγειλε η σύντροφός του στις αρχές για κακοποίηση. 

Θεσσαλονίκη: Κρατείται ο παρουσιαστής που συνελήφθη για εκβίαση μέσω δημοσιευμάτων

Θεσσαλονίκη: Κρατείται ο παρουσιαστής που συνελήφθη για εκβίαση μέσω δημοσιευμάτων

Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζει 

Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί ψάρι που περιέχει listeria

Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί ψάρι που περιέχει listeria

Δείτε την ανακοίνωση του ΕΦΕΤ 

Πίτμπουλ άρπαξαν μωρό 15 μηνών από την αγκαλιά του θείου του και το κατασπάραξαν

Πίτμπουλ άρπαξαν μωρό 15 μηνών από την αγκαλιά του θείου του και το κατασπάραξαν

Τα δύο πιτμπουλ ζούσαν με την οικογένεια στον ίδιο χώρο και το περιστατικό συνέβη εντελώς ξαφνικά, λένε οι μαρτυρίες 

Ανδρας έπεσε από τον Λευκό Πύργο και σκοτώθηκε

Ανδρας έπεσε από τον Λευκό Πύργο και σκοτώθηκε

Στο σημείο έχει σπεύσει Αστυνομία και ΕΚΑΒ 

Λυρίδες: Σήμερα η κορύφωση των πρώτων πεφταστεριών της άνοιξης

Λυρίδες: Σήμερα η κορύφωση των πρώτων πεφταστεριών της άνοιξης

Οι Λυρίδες είναι μία «βροχή» από πεφταστέρια που συνήθως διαρκεί από τις 16 έως τις 25 Απριλίου 

Ποιους αφορά η εξαήμερη εργασία: Οι προϋποθέσεις και οι αμοιβές

Ποιους αφορά η εξαήμερη εργασία: Οι προϋποθέσεις και οι αμοιβές

Ισχύει ούτως ή άλλως με έναν παράτυπο τρόπο, αναφέρει ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος 

Οδηγός ΚΤΕΛ «παίζει» με το κινητό του ενώ οδηγεί λεωφορείο γεμάτο με κόσμο

Οδηγός ΚΤΕΛ «παίζει» με το κινητό του ενώ οδηγεί λεωφορείο γεμάτο με κόσμο

Το βίντεο που τράβηξαν οι πειβάτες 

Ευρώπη μια ήπειρος σε «βρασμό»: Απογοητευτικά στοιχεία για το κλίμα το 2023

Ευρώπη μια ήπειρος σε «βρασμό»: Απογοητευτικά στοιχεία για το κλίμα το 2023

2,6 βαθμούς πάνω η θερμοκρασία με όριο το 1,5 

Δολοφονία αστυνομικού στου Ρέντη: Ραγδαίες εξελίξεις - Συλλήψεις για τον θάνατο Λυγγερίδη

Δολοφονία αστυνομικού στου Ρέντη: Ραγδαίες εξελίξεις - Συλλήψεις για τον θάνατο Λυγγερίδη

Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση με δεκάδες προσαγωγές 

Κως: Αποκαλύψεις για τον θάνατο του βρέφους - Βρέθηκαν ίχνη αναζήτησης παιδικής ποpνογραφίας

Κως: Αποκαλύψεις για τον θάνατο του βρέφους - Βρέθηκαν ίχνη αναζήτησης παιδικής ποpνογραφίας

Στο στόχαστρο οι γονείς του βρέφους που πέθανε στην Κω 

Ισραηλινός κλωτσάει παγιδευμένη με εκρηκτικά σημαία της Παλαιστίνης και τραυματίζεται

Ισραηλινός κλωτσάει παγιδευμένη με εκρηκτικά σημαία της Παλαιστίνης και τραυματίζεται

Η στιγμή της έκρηξης 

Ωρωπός: Αιματηρή συμπλοκή 15χρονων για ένα μπουφάν

Ωρωπός: Αιματηρή συμπλοκή 15χρονων για ένα μπουφάν

Συνελήφθη ο δράστης και ο πατέρας του 

Από τηγανιτές πατάτες πνίγηκε το βρέφος στην Κω – Οι γονείς αντιμέτωποι με κατηγορία θανατηφόρας έκθεσης ανηλίκου

Από τηγανιτές πατάτες πνίγηκε το βρέφος στην Κω – Οι γονείς αντιμέτωποι με κατηγορία θανατηφόρας έκθεσης ανηλίκου

Φως στα αίτια θανάτου του ενός έτους κοριτσιού έριξε η νεκροψία-νεκροτομή 

Ισχυρή χαλαζόπτωση έπληξε τη Χαλκιδική – Ανήσυχοι οι αγρότες για τις ζημιές

Ισχυρή χαλαζόπτωση έπληξε τη Χαλκιδική – Ανήσυχοι οι αγρότες για τις ζημιές

Δημιουργήθηκε ξαφνικά μικροδιαταραχή μέσα στο Θερμαϊκό, η οποία ήταν υπεύθυνη για τη χθεσινή χαλαζόπτωση 

Πράσινος οδοστρωτήρας ισοπέδωσε τη Λαμία με «τανκ» τον Ιωαννίδη

Πράσινος οδοστρωτήρας ισοπέδωσε τη Λαμία με «τανκ» τον Ιωαννίδη

Ο Φώτης Ιωαννίδης βρίσκεται εδώ και καιρό σε beast mode και δεν επηρεάζεται από τίποτα 



© Copyright 2024 - All right reserved.
Made in Nextweb with E-Radio Services