Αναλυτικά όλες οι αλλαγές
Πανελλαδικές 2020: Τι αλλάζει στην εξέταση των μαθημάτων
Πανελλαδικές 2020: Τι αλλάζει στην εξέταση των μαθημάτων - Αναλυτικά όλες οι αλλαγές

Αλλαγές θα υπάρξουν στην εξέταση των Πανελλαδικών εξετάσεων το 2020, που αφορούν στην ουσία στο σύστημα που έχει ανακοινωθεί από την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως υπέγραψε την υπουργική απόφαση με τις οδηγίες για τον τρόπο που θα διέπει την εξέταση των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, τα θέματα των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων θα λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις και περιλαμβάνουν ποικιλία ερωτήσεων (π.χ. σύντομης απάντησης, ελεύθερης ανάπτυξης).


Οι ερωτήσεις θα είναι ανάλογες με εκείνες που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και στις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), διατρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης, ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων και είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας. Οι υποψήφιοι θα απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.

Ο νέος τρόπος εξέτασης των μαθημάτων θα εφαρμόζεται για τους/τις υποψηφίους/ες πανελλαδικών εξετάσεων ημερήσιων Γενικών Λυκείων καθώς και για τους/τις υποψηφίους/ες εσπερινών Γενικών Λυκείων.

Η διάρκεια της γραπτής εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων θα είναι τρίωρη εκτός αν, σε ειδικές περιπτώσεις, ορίζεται διαφορετικά από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

Ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων

Αρχαία Ελληνικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Αρχαία Ελληνικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

  • Δίνονται στους υποψηφίους/ες αποσπάσματα διδαγμένου κειμένου 12 - 20 στίχων με νοηματική συνοχή και τους ζητείται να απαντήσουν σε:
  • Μία (1) ερώτηση κατανόησης με την οποία ζητείται να αποκωδικοποιήσουν σημεία του κειμένου και να αντλήσουν βασικές πληροφορίες που εντοπίζονται στο κείμενο. Η ερώτηση μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα με τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου (σωστού ή λάθους, πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενών κλπ) ή ανοικτού τύπου.
  • Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες/αξίες/προβλήματα, σε στάσεις/ήθος/ χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό/κοινωνικό/ πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή/ σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά/αισθητικά θέματα, με βάση το απόσπασμα.
  • Μία (1) ερώτηση κλειστού τύπου που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος στο οποίο ανήκει το κείμενο, στον συγγραφέα ή στο έργο του.
  • Μία (1) ερώτηση λεξιλογική-σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα).
  • Δίνεται αδίδακτο παράλληλο κείμενο στη νέα ελληνική από την αρχαία ή νεότερη γραμματεία, ελληνική και παγκόσμια, και καλούνται να απαντήσουν σε μία (1) ερώτηση ερμηνευτική, με την οποία ζητείται να συγκρίνουν το παράλληλο κείμενο με το κείμενο αναφοράς.
  • Δίνεται, επίσης, αδίδακτο πεζό κείμενο αττικής διαλέκτου 12 - 20 στίχων στερεότυπης έκδοσης με νοηματική συνοχή. Στο αδίδακτο κείμενο προτάσσεται σύντομο σχετικό εισαγωγικό σημείωμα, μέσω του οποίου δίνονται εξωκειμενικές πληροφορίες απαραίτητες για την κατανόηση του κειμένου.

Οι υποψήφιοι/ες καλούνται:

  • Να μεταφράσουν στα νέα ελληνικά μέρος του κειμένου από τέσσερις έως έξι στίχους.
  • Να απαντήσουν σε μια ερώτηση κατανόησης που αναφέρεται στον νοηματικό άξονα του κειμένου.
  • Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση γραμματικής, η οποία μπορεί να αναλύεται σε δύο υποερωτήματα.
  • Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση συντακτικού (π.χ. αναγνώριση λέξεων/φράσεων/προτάσεων/άλλων δομικών στοιχείων του κειμένου, μετασχηματισμός μέρους του κειμένου ως προς τη δομολειτουργική του διάσταση), η οποία μπορεί να επιμερίζεται σε δύο υπο-ερωτήματα.
  • Κάθε ζητούμενη ερώτηση-δραστηριότητα που τίθεται για το διδαγμένο ή το παράλληλο ή το αδίδακτο κείμενο βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.

Για την εξέταση των παραπάνω θεμάτων, τόσο στο διδαγμένο όσο και στο αδίδακτο κείμενο, κρίνεται σκόπιμο να αξιοποιείται ποικιλία τύπων ασκήσεων/ερωτήσεων.

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Για την εξέταση του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» Γενικής Παιδείας, οι υποψήφιοι/ες αξιολογούνται σε ενιαία τρίωρη εξέταση στην κατανόηση και παραγωγή λόγου.

Δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες δύο ή τρία μη διδαγμένα κείμενα, συνολικής έκτασης έως τρεις σελίδες, ένα εκ των οποίων είναι λογοτεχνικό, σε ολοκληρωμένη ή αποσπασματική μορφή, (ποίημα, διήγημα, μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο)· τα υπόλοιπα κείμενα μπορεί να είναι σε ολοκληρωμένη, ελαφρώς διασκευασμένη ή αποσπασματική μορφή: δημοσιογραφικά άρθρα, συνεντεύξεις, κριτικές, δοκίμια, επιστημονικά κείμενα, αφίσες με λεζάντα, πληροφοριακά κείμενα με εικόνες, σκίτσα, πίνακες ή διαγράμματα κ.ά.), διαφορετικά μεταξύ τους ως προς το κειμενικό είδος, ώστε να αποτιμάται η αναγνωστική ικανότητα των υποψηφίων σε ποικιλία κειμενικών ειδών. Τα κείμενα μπορούν να συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια.

Για τα κείμενα αυτά τίθενται τέσσερα συνολικά θέματα μέσω των οποίων αποτιμάται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το περιεχόμενο των κειμένων, να ερμηνεύουν και να αξιολογούν στάσεις, αξίες, ιδέες κ.ά. βασιζόμενοι/ες σε στοιχεία των κειμένων, καθώς επίσης να παράγουν ερμηνευτικό και κριτικό λόγο. Τα θέματα προτείνεται να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να τίθενται περιορισμοί στην έκταση των απαντήσεων (όπου χρειάζεται). Το νοηματικό περιεχόμενο των μη λογοτεχνικών κειμένων πρέπει να είναι συναφές με κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες που προσδιορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Τα κείμενα συνοδεύονται από τα εξής θέματα:

Το πρώτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη συνοπτική νοηματική απόδοση από τους/τις υποψηφίους/ες μέρους ενός κειμένου ή τη συνοπτική απόδοση των απόψεων που διατυπώνονται σε ένα κείμενο για κάποιο ζήτημα.

Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.

Το δεύτερο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αναλύεται σε τρία ερωτήματα, διαφορετικά μεταξύ τους, με δυνατότητα κάποιο/κάποια από αυτά να είναι κλειστού τύπου και με ενδεχόμενη αιτιολόγηση της απάντησης. Ένα από αυτά μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα.

Τα ερωτήματα σχετίζονται με:

α) την αξιοποίηση του πλαισίου των κειμένων (κοινωνικού, ιστορικού, πολιτιστικού, του χώρου και του χρόνου) με σκοπό την κατανόηση των λόγων και των ενεργειών των υποκειμένων (ατομικών και συλλογικών) που αναφέρονται στα κείμενα, και των σχέσεων μεταξύ τους,

β) τον εντοπισμό και την ερμηνευτική προσέγγιση σκοπών, στάσεων, βασικών θέσεων και προθέσεων του συντάκτη / συντακτών των κειμένων, καθώς και την τεκμηρίωση της βασικής ιδέας του κειμένου,

γ) την αξιολόγηση της συνάφειας ιδεών, επιχειρημάτων, τίτλων, υπότιτλων, εικόνων κ.ά. με μια θέση, άποψη ή ζήτημα που θέτει το κείμενο και της αποδεικτικής τους αξίας,

δ) τον εντοπισμό και τη συσχέτιση συγκεκριμένων κειμενικών δεικτών που οργανώνουν το κείμενο ως σημασιοδοτημένη κατασκευή −δηλαδή, οι υποψήφιοι/ες να εντοπίζουν μέσα στο κείμενο δείκτες (π.χ. λεξιλόγιο, ρηματικά πρόσωπα, στίξη, εκφραστικά μέσα, τρόπους σύνταξης, κ.ά.) και να αναγνωρίζουν τη λειτουργία τους στο κείμενο,

ε) την αναγνώριση και την ερμηνευτική προσέγγιση του τρόπου σύνδεσης και οργάνωσης ιδεών, προτάσεων, παραγράφων ή διαφόρων σημειωτικών τρόπων σε ένα κείμενο, αφού λάβουν οι υποψήφιοι/ες υπόψη το επικοινωνιακό πλαίσιο και τα κοινωνικά συμφραζόμενα,

στ) τη σύγκριση των μη λογοτεχνικών κειμένων ως προς τις θέσεις, τον τρόπο πραγμάτευσης του θέματος, την πειστικότητα, την αποτελεσματική μετάδοση του νοήματος κ.α.

Το δεύτερο θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες, που επιμερίζονται σε κάθε ερώτημα ανάλογα με τη βαρύτητά τους (15+15+10). Τα υποερωτήματα, επίσης, βαθμολογούνται ανάλογα με τη βαρύτητά τους.

Το τρίτο θέμα σχετίζεται με το λογοτεχνικό κείμενο και αφορά στην παραγωγή ερμηνευτικού σχολίου, με το οποίο επιδιώκεται οι υποψήφιοι/ες, αφενός να αναπτύσσουν κρίσιμα θέματα/ερωτήματα που πραγματεύεται το λογοτεχνικό κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες ή και στοιχεία συγκειμένου, αφετέρου να τοποθετούνται/ανταποκρίνονται στα θέματα/ερωτήματα αυτά, τεκμηριώνοντας τις προσωπικές τους θέσεις. Η προβλεπόμενη έκταση της απάντησης μπορεί να κυμαίνεται από 100 έως 200 λέξεις.

Το τρίτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.

Στα παραπάνω θέματα χρειάζεται να είναι σαφής και προσεκτική η διατύπωση των ερωτημάτων, ώστε να αποφεύγονται επικαλύψεις στις απαντήσεις των υποψηφίων.

Το τέταρτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη γραπτή παραγωγή κριτικού λόγου, 300 έως 400 λέξεις (ανάλογα με τη βαρύτητα του θέματος), το οποίο

ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο (σκοπό, πομπό, αποδέκτες, κειμενικό είδος) και ζητεί από τους/τις υποψηφίους/ες την ανάπτυξη τεκμηριωμένης προσωπικής γνώμης, τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους με προβλήματα, θέσεις, στάσεις, στερεότυπα, προκαταλήψεις κ.ά. που θέτει το κείμενο/θέτουν τα κείμενα αναφοράς.

Το τέταρτο θέμα βαθμολογείται με 30 μονάδες.

Ιστορία

Για την εξέταση του μαθήματος «Ιστορία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

Η Ιστορία ως μάθημα Προσανατολισμού, εξετάζεται με συνδυασμό ερωτήσεων, οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες.

α) Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται δύο θέματα που μπορούν να αναλύονται σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχονται οι ιστορικές γνώσεις των υποψηφίων (ιστορικές έννοιες, ιστορικά γεγονότα, χρονολογίες, δράση ιστορικών προσώπων, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά και πολιτιστικά φαινόμενα, κ.τ.λ.) και η κατανόησή τους.

β) Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται δύο (2) τουλάχιστον θέματα που απαιτούν σύνθεση ιστορικών γνώσεων και κριτική ικανότητα (αξιολογήσεις ιστορικών γεγονότων ή ιστορικών προσώπων, ανάλυση αιτιών ή συνθηκών που συντέλεσαν στη διαμόρφωση και εξέλιξη σημαντικών ιστορικών φαινομένων κ.τ.λ.). Στην περίπτωση αυτή μπορούν να χρησιμοποιούνται και ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικού υλικού, το οποίο δίνεται στους υποψηφίους σε φωτοτυπία. Το υλικό αυτό αφορά γραπτές ιστορικές πηγές, εικαστικά έργα, χάρτες, διαγράμματα κ.τ.λ. που χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία ή ως μέσα άντλησης στοιχείων για την εξαγωγή ιστορικών συμπερασμάτων.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους υποψηφίους γραπτώς.

Κοινωνιολογία

Η εξέταση του μαθήματος «Κοινωνιολογία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:

α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις διαφορετικών τύπων, με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει τρεις (3) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Ειδικότερα, περιλαμβάνει: μία ερώτηση με πέντε (5) υποερωτήματα Σωστού-Λάθους (5Χ3=15 Μονάδες) και δύο ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, που κάθε μία βαθμολογείται με πέντε (5) Μονάδες (2Χ5 =10 Μονάδες).

Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο (2) ερωτήσεις σύντομης απάντησης και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες και η δεύτερη με δεκαπέντε (15) μονάδες.

β) Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα ευρείας ανάπτυξης μέσω των οποίων, ελέγχονται οι ικανότητες συνθετικής ανάλυσης αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών, τις οποίες απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

Το καθένα από τα δύο θέματα μπορεί να περιλαμβάνει από 2-4 ερωτήσεις και βαθμολογείται με εικοσιπέντε (25) Μονάδες (2Χ25 =50).Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις κάθε θέματος, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας κάθε ερώτησης.

Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις και των δύο ομάδων θεμάτων προσδιορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Μαθηματικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Μαθηματικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες του μαθήματος δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορούν να αναλύονται σε υποερωτήματα, με τα οποία ελέγχεται η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η γνώση εννοιών και ορολογίας και η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του/της υποψήφιου/ας να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου.
Τα τέσσερα θέματα που δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες διαρθρώνονται ως εξής:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα. Με το θέμα αυτό ελέγχεται η κατανόηση των βασικών εννοιών, των σπουδαιότερων συμπερασμάτων, καθώς και η σημασία τους στην οργάνωση μιας λογικής δομής.

β) Το δεύτερο και το τρίτο θέμα αποτελείται το καθένα από μία άσκηση που απαιτεί από τον/την υποψήφιο/α ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών. Η κάθε άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον/την υποψήφιο/α ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του. Το θέμα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα, τα οποία βοηθούν τον/την υποψήφιο/α στη λύση.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.

Φυσική, Χημεία

Για την εξέταση των μαθημάτων «Φυσική» και «Χημεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν την παρακάτω μορφή:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.

β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και η κριτική ικανότητα των υποψηφίων και συγχρόνως οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.

γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, θεωριών, τύπων, νόμων και αρχών. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση, που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για τη διαδικασία επίλυσής του. Το πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Ζ. Βιολογία

Για την εξέταση του μαθήματος «Βιολογία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψηφίους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν ως εξής:

α) Το πρώτο και δεύτερο θέμα αποτελούνται από ανεξάρτητες ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της απόκτησης γνώσεων και της δυνατότητας παρουσίασης και τεκμηρίωσης θεμάτων

σχετικών με την εξεταστέα ύλη και της κατανόησης από τον/την υποψήφιο/α βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων.

β) Το τρίτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες (ανάλυση, σύνθεση κ.τ.λ.) για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα και στοχεύει στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25 μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Η. Οικονομία

Η εξέταση του μαθήματος «Οικονομία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, περιλαμβάνει τέσσερις (4) ομάδες ερωτήσεων:

α) Η πρώτη αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

β) Η δεύτερη αποτελείται από μία ερώτηση με την οποία ελέγχεται η ικανότητα σύνθεσης και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής στην καθημερινή πράξη των γνώσεων που απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

γ) Η τρίτη αποτελείται από μία άσκηση, η οποία απαιτεί την εφαρμογή τύπων, νόμων ή αρχών για την εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Η τέταρτη αποτελείται από ένα πρόβλημα, το οποίο απαιτεί την ικανότητα συνδυασμού γνώσεων για τον υπολογισμό, τη συσχέτιση και αξιολόγηση οικονομικών μεγεθών. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Πληροφορική

Για την εξέταση του μαθήματος «Πληροφορική» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Η εξέταση στο μάθημα Πληροφορική, περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.

α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.

β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η εξέταση στο ανωτέρω μάθημα περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα, σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του.

Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3x20%) από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα.

Η ισχύς της απόφασης αυτής ισχύει από τις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2020.

Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/5734170/panelladikes-2020-ti-allazei-stin-exetasi-ton-mathimaton
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πρόκληση από συνεργάτη του Ερντογάν: Ζητάει προσάρτηση της Κύπρου στην Τουρκία

Πρόκληση από συνεργάτη του Ερντογάν: Ζητάει προσάρτηση της Κύπρου στην Τουρκία

Ακραία ανάρτηση στα social media από τον Ισμαήλ Οζντεμίρ, αναπληρωτή πρόεδρο του MHP και κυβερνητικό εταίρο του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν 

Πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος στον Διαμαντή Καραναστάση: Οδηγούσε έχοντας καταναλώσει αλκοόλ πάνω από το όριο

Πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος στον Διαμαντή Καραναστάση: Οδηγούσε έχοντας καταναλώσει αλκοόλ πάνω από το όριο

Θα πληρώσει και πρόστιμο 350 ευρώ 

12χρονος πληρωμένος δολοφόνος στη Σουηδία πήρε αμοιβή 20.000 ευρώ και σκότωσε λάθος άτομο

12χρονος πληρωμένος δολοφόνος στη Σουηδία πήρε αμοιβή 20.000 ευρώ και σκότωσε λάθος άτομο

Ο 12χρονος φαίνεται να στόχευε το άλλο άτομο που ήταν μέσα στο αυτοκίνητο αλλά να σκότωσε καταλάθος τον 21χρονο 

Δημοσκόπηση Metron Analysis: Η έκπληξη με τον Αλέξη Τσίπρα

Δημοσκόπηση Metron Analysis: Η έκπληξη με τον Αλέξη Τσίπρα

Στις 12,9 μονάδες η διαφορά ΝΔ-ΠΑΣΟΚ 

Μπλόκα αγροτών στις Βρυξέλλες: Επεισόδια με συγκρούσεις και χημικά - Έκαψαν χριστουγεννιάτικο δέντρο

Μπλόκα αγροτών στις Βρυξέλλες: Επεισόδια με συγκρούσεις και χημικά - Έκαψαν χριστουγεννιάτικο δέντρο

Σοβαρά επεισόδια στις Βρυξέλλες ανάμεσα σε αγρότες και αστυνομία - Οι παραγωγοί έστειλαν μήνυμα αγανάκτησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση 

Νίκος Παππάς: «Δεν κρύβομαι» - Βρίσκεται στην Ελλάδα σύμφωνα με το περιβάλλον του

Νίκος Παππάς: «Δεν κρύβομαι» - Βρίσκεται στην Ελλάδα σύμφωνα με το περιβάλλον του

Ο Νίκος Παππάς παραμένει ασύλληπτος μετά την επίθεση στον δημοσιογράφο - Αγνωστες οι επόμενες κινήσεις του 

Συντριβή αεροσκάφους στη Βόρεια Καρολίνα: Aναφορές για νεκρούς

Συντριβή αεροσκάφους στη Βόρεια Καρολίνα: Aναφορές για νεκρούς

Συναγερμός έχει σημάνει στις αμερικανικές αρχές 

Τέλος στην υπόθεση της δολοφονίας Ούλοφ Πάλμε: Δεν υπάρχουν στοιχεία, δεν θα ανοίξει ξανά η έρευνα, λέει η εισαγγελία

Τέλος στην υπόθεση της δολοφονίας Ούλοφ Πάλμε: Δεν υπάρχουν στοιχεία, δεν θα ανοίξει ξανά η έρευνα, λέει η εισαγγελία

Ανεξιχνίαστο παραμένει εδώ και 40 χρόνια το έγκλημα που σόκαρε τη χώρα 

Στέφανος Τσιτσιπάς: Δεν αποδεικνύεται ότι οδηγούσε ο πατέρας του

Στέφανος Τσιτσιπάς: Δεν αποδεικνύεται ότι οδηγούσε ο πατέρας του

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς φαίνεται πως δεν παρουσίασε στοιχείο που να αποδείκνυε πως ήταν στο εξωτερικό το βράδυ της παράβασης 

Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι αγρότες - Κλείσιμο και των παρακαμπτήριων οδών αύριο

Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι αγρότες - Κλείσιμο και των παρακαμπτήριων οδών αύριο

Ανοιχτοί οι δρόμοι τις γιορτές 

Σοβαρό εργατικό ατύχημα στην Πάτρα - Εργάτης έπεσε από στέγη

Σοβαρό εργατικό ατύχημα στην Πάτρα - Εργάτης έπεσε από στέγη

Το περιστατικό σημειώθηκε την ώρα που εκτελούσε εργασίες σε κτίριο 

Οσβάλντο Νέτο: Αγριος τσακωμός του ποδοσφαιριστή έξω από μπαρ της Ταϊλάνδης

Οσβάλντο Νέτο: Αγριος τσακωμός του ποδοσφαιριστή έξω από μπαρ της Ταϊλάνδης

Τον πήραν στο κυνήγι οι υπάλληλοι ζητώντας τον λογαριασμό - Επιτέθηκε σε ηλικιωμένο τουρίστα 

Μηχανοκίνητη πορεία αγροτών στο Ρέθυμνο – Πέταξαν συμβολικά άχυρα και άφησαν φέρετρα έξω από γραφεία

Μηχανοκίνητη πορεία αγροτών στο Ρέθυμνο – Πέταξαν συμβολικά άχυρα και άφησαν φέρετρα έξω από γραφεία

«Θέλουν να θάψουν τον αγροτικό τομέα» 

ΟΠΕΚΕΠΕ: Προφυλακιστέος ο 54χρονος λογιστής από τα Γιαννιτσά

ΟΠΕΚΕΠΕ: Προφυλακιστέος ο 54χρονος λογιστής από τα Γιαννιτσά

Στη φυλακή οδηγείται ο λογιστής για την υπόθεση με τις παράνομες αγροτικές επιδοτήσεις 

Φρεγάτα Belharra «Κίμων»: Παραδίδεται στο Πολεμικό Ναυτικό η πρώτη ελληνική φρεγάτα FDI

Φρεγάτα Belharra «Κίμων»: Παραδίδεται στο Πολεμικό Ναυτικό η πρώτη ελληνική φρεγάτα FDI

Δείτε ζωντανή εικόνα από την τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας 

Φωκίδα: «Θα πάω στους αγγέλους» τα ανατριχιαστικά τελευταία λόγια του 73χρονου που κάηκε μέσα στο αυτοκίνητό του

Φωκίδα: «Θα πάω στους αγγέλους» τα ανατριχιαστικά τελευταία λόγια του 73χρονου που κάηκε μέσα στο αυτοκίνητό του

Φέρεται να είχε αφήσει και μήνυμα στο διαδίκτυο 

Μπανγκλαντές: Κυλιόμενη σκάλα… τρελάθηκε και επιτάχυνε απότομα – Δείτε το viral βίντεο

Μπανγκλαντές: Κυλιόμενη σκάλα… τρελάθηκε και επιτάχυνε απότομα – Δείτε το viral βίντεο

Σκηνές πανικού σε πανεπιστήμιο του Μπανγκλαντές, με την κυλιόμενη σκάλα να επιταχύνει απότομα και να… πετά φοιτητές στον αέρα 

Η θάλασσα έγινε κόκκινη σε νησί του Ιράν

Η θάλασσα έγινε κόκκινη σε νησί του Ιράν

Ηεξήγηση Κολυδά για το φαινόμενο 

Θεσσαλονίκη: Αυτοκίνητο παρέσυρε 57χρονη στον Εύοσμο – Υπέκυψε στα τραύματά της το θύμα

Θεσσαλονίκη: Αυτοκίνητο παρέσυρε 57χρονη στον Εύοσμο – Υπέκυψε στα τραύματά της το θύμα

Ο 43χρονος οδηγός συνελήφθη και αφέθηκε ελεύθερος με προφορική εντολή εισαγγελέα 

Ανακαίνιση κατοικίας: Ποιοι δικαιούνται επιδότηση έως 36.000 ευρώ – Οι προϋποθέσεις και τα «μυστικά»

Ανακαίνιση κατοικίας: Ποιοι δικαιούνται επιδότηση έως 36.000 ευρώ – Οι προϋποθέσεις και τα «μυστικά»

Στόχος της κυβέρνησης είναι η ανακαίνιση 15.000 έως 20.000 κατοικιών που παραμένουν εκτός αγοράς εδώ και χρόνια 

Παραδόθηκε 30χρονος στην Καλαμάτα για το διπλό φονικό στη Φοινικούντα

Παραδόθηκε 30χρονος στην Καλαμάτα για το διπλό φονικό στη Φοινικούντα

Είχε διεθνές ένταλμα σύλληψης - Πρόκειται για την πέμπτη σύλληψη στην υπόθεση 

Εκτός ευρωομάδας και προς διαγραφή από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Νίκος Παππάς μετά την άγρια επίθεση στον Νίκο Γιαννόπουλο

Εκτός ευρωομάδας και προς διαγραφή από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Νίκος Παππάς μετά την άγρια επίθεση στον Νίκο Γιαννόπουλο

Η απόφαση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Φάμελλου, μετά το επεισόδιο στο Στρασβούργο του ευρωβουλευτή με τον δημοσιογράφο 

Αγριο επεισόδιο στο Στρασβούργο, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς χτύπησε τον δημοσιογράφο

Αγριο επεισόδιο στο Στρασβούργο, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς χτύπησε τον δημοσιογράφο

Ο δημοσιογράφος μετέβη μαζί με μάρτυρες στο αστυνομικό τμήμα και υπέβαλε έγκληση σε βάρος του ευρωβουλευτή - Κινήθηκε η ποινική διαδικασία από την αστυνομία 

Κυψέλη: Στη φυλακή η 16χρονη που επιτέθηκε με μαχαίρι σε συμμαθήτριά της

Κυψέλη: Στη φυλακή η 16χρονη που επιτέθηκε με μαχαίρι σε συμμαθήτριά της

Για τους γονείς της έχει σχηματιστεί δικογραφία και διεξάγεται προκαταρτική εξέταση για τυχόν διάπραξη παραμέλησης εποπτείας ανηλίκου 

Επίθεση Πούτιν κατά Ευρώπης: «Γουρουνάκια που ήλπιζαν να καταρρεύσει η Ρωσία» οι ηγέτες τους

Επίθεση Πούτιν κατά Ευρώπης: «Γουρουνάκια που ήλπιζαν να καταρρεύσει η Ρωσία» οι ηγέτες τους

«Αν δεν θέλουν ουσιαστική συζήτηση», είπε ο Ρώσος πρόεδρος, «τότε η Ρωσία θα απελευθερώσει τα ιστορικά της εδάφη στο πεδίο της μάχης» 

Αλεξανδρούπολη: Νεκρό 3χρονο αγόρι μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, ήταν υποσιτισμένο

Αλεξανδρούπολη: Νεκρό 3χρονο αγόρι μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, ήταν υποσιτισμένο

Το παιδί ζούσε με τη μητέρα του και τα δύο ανήλικα αδέλφια του σε περιοχή της Αλεξανδρούπολης, ενώ ο πατέρας της οικογένειας εργάζεται στο εξωτερικό 

Απατεώνας ζήτησε από τους γονείς τρίχες του γιατρού στην Κρήτη που αγνοείται, για να τον εντοπίσει μέσω «κβαντικής τεχνολογίας»

Απατεώνας ζήτησε από τους γονείς τρίχες του γιατρού στην Κρήτη που αγνοείται, για να τον εντοπίσει μέσω «κβαντικής τεχνολογίας»

Συνελήφθη ο επιτήδειος 

Κλοπή δεδομένων και ιστορικού αναζητήσεων για 200 εκατ. χρήστες της Pornhub

Κλοπή δεδομένων και ιστορικού αναζητήσεων για 200 εκατ. χρήστες της Pornhub

«Πρόσφατα μάθαμε ότι ένας μη εξουσιοδοτημένος φορέας απέκτησε πρόσβαση σε δεδομένα αναλύσεων» 

Μεγάλη διάκριση για τη Θεσσαλονίκη: Εντάχθηκε στον Γαστρονομικό Οδηγό Michelin

Μεγάλη διάκριση για τη Θεσσαλονίκη: Εντάχθηκε στον Γαστρονομικό Οδηγό Michelin

«Η Θεσσαλονίκη μπαίνει σε μια νέα εποχή», σχολίασε σχετικά ο δήμαρχος 

Αυτό είναι το μυστικό όπλο της Ευρώπης κατά του Τραμπ και θα μπορούσε να σκάσει τη φούσκα της τεχνητής νοημοσύνης του

Αυτό είναι το μυστικό όπλο της Ευρώπης κατά του Τραμπ και θα μπορούσε να σκάσει τη φούσκα της τεχνητής νοημοσύνης του

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν κρατά στα χέρια της την αμερικανική οικονομία και την ίδια την προεδρία του Τραμπ, γράφει ο Guardian 

Galaxy 92 Christmas Edition: Το ρεσιτάλ «Rays of Love» μάγεψε τον ναό του Αγ. Γεωργίου Καρύτση

Galaxy 92 Christmas Edition: Το ρεσιτάλ «Rays of Love» μάγεψε τον ναό του Αγ. Γεωργίου Καρύτση

Περισσότεροι από 400 θεατές κατέκλυσαν τον ναό για ένα ξεχωριστό χριστουγεννιάτικο ρεσιτάλ πιάνου 

H στιγμή της σύλληψης του Νικ Ράινερ από την αστυνομία μετά τη δολοφονία των γονιών του

H στιγμή της σύλληψης του Νικ Ράινερ από την αστυνομία μετά τη δολοφονία των γονιών του

Αντιμετωπίζει ακόμη και τη θανατική ποινή 

Τι σημαίνει ο «απόλυτος αποκλεισμός» που αποφάσισε ο Τραμπ για τα πετρελαιοφόρα στη Βενεζουέλα

Τι σημαίνει ο «απόλυτος αποκλεισμός» που αποφάσισε ο Τραμπ για τα πετρελαιοφόρα στη Βενεζουέλα

«Η Βενεζουέλα είναι πλήρως περικυκλωμένη από τη μεγαλύτερη αρμάδα που έχει συγκροτηθεί ποτέ στην ιστορία της Νότιας Αμερικής», έγραψε ο Τραμπ στο Truth Social 

Ο «Βασιλιάς των Αποδράσεων»: Αλβανός κατάφερε να το «σκάσει» από φυλακή για 4η φορά σε 16 χρόνια

Ο «Βασιλιάς των Αποδράσεων»: Αλβανός κατάφερε να το «σκάσει» από φυλακή για 4η φορά σε 16 χρόνια

Ένας 41χρονος κατάφερε να αποδράσει ξανά από φυλακή υψίστης ασφαλείας, επιβεβαιώνοντας τη φήμη του ως «ειδικού» στις αποδράσεις 

Κυψέλη: Μαθητές κλείδωσαν μέσα στο κτίριο τους διευθυντές του σχολείου που έγινε το περιστατικό με την 16χρονη

Κυψέλη: Μαθητές κλείδωσαν μέσα στο κτίριο τους διευθυντές του σχολείου που έγινε το περιστατικό με την 16χρονη

Οι διευθυντές αντιλήφθηκαν ότι οι πόρτες ήταν κλειδωμένες απ’ έξω και κάλεσαν την αστυνομία, προκειμένου να ανοίξει την πόρτα και να αποκατασταθεί η ομαλότητα 

Πρωτοφανές φαινόμενο: Αμμος πάγωσε λόγω του ακραίου ψύχους στο Μίσιγκαν - Βίντεο

Πρωτοφανές φαινόμενο: Αμμος πάγωσε λόγω του ακραίου ψύχους στο Μίσιγκαν - Βίντεο

Ένα φαινόμενο που φαίνεται να αψηφά τη βαρύτητα. 

Ανδρας κατάπιε ναρκωτικά για να αποφύγει αστυνομικό έλεγχο και πνίγηκε

Ανδρας κατάπιε ναρκωτικά για να αποφύγει αστυνομικό έλεγχο και πνίγηκε

Τραγική κατάληξη είχε περιστατικό αστυνομικού ελέγχου στη Λευκάδα 

Παιδιά με καρκίνο θύματα απάτης - Έχασαν τα εκατομμύρια που συγκεντρώθηκαν για τη θεραπεία τους

Παιδιά με καρκίνο θύματα απάτης - Έχασαν τα εκατομμύρια που συγκεντρώθηκαν για τη θεραπεία τους

Έρευνα του βρετανικού μέσου αποκαλύπτει ένα τεράστιο δίκτυο που εξαπατά γονείς και παιδιά εκμεταλλευόμενοι τον πόνο και την απελπισία τους 

Κέρκυρα: Επίθεση γιατρού σε 20χρονη για μία θέση πάρκινγκ - Βίντεο ντοκουμέντο

Κέρκυρα: Επίθεση γιατρού σε 20χρονη για μία θέση πάρκινγκ - Βίντεο ντοκουμέντο

Χυδαίες εκφράσεις στη μέση του δρόμου 

Στεγαστική κρίση: Αυτό είναι το πρώτο σχέδιο της Κομισιόν για την αντιμετώπισή της

Στεγαστική κρίση: Αυτό είναι το πρώτο σχέδιο της Κομισιόν για την αντιμετώπισή της

Αυξήσεις 60% στις τιμές κατοικιών, 30% στα ενοίκια και 1,3 εκατ. άστεγοι - Το ευρωπαϊκό σχέδιο για 650.000 νέες κατοικίες ετησίως και μέτρα για τον περιορισμό των βραχυχρόνιων μισθώσεων 



© Copyright 2025 - All right reserved.
Made in Nextweb with E-Radio Services