Αναλυτικά όλες οι αλλαγές
Πανελλαδικές 2020: Τι αλλάζει στην εξέταση των μαθημάτων
Πανελλαδικές 2020: Τι αλλάζει στην εξέταση των μαθημάτων - Αναλυτικά όλες οι αλλαγές

Αλλαγές θα υπάρξουν στην εξέταση των Πανελλαδικών εξετάσεων το 2020, που αφορούν στην ουσία στο σύστημα που έχει ανακοινωθεί από την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως υπέγραψε την υπουργική απόφαση με τις οδηγίες για τον τρόπο που θα διέπει την εξέταση των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, τα θέματα των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων θα λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις και περιλαμβάνουν ποικιλία ερωτήσεων (π.χ. σύντομης απάντησης, ελεύθερης ανάπτυξης).


Οι ερωτήσεις θα είναι ανάλογες με εκείνες που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και στις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), διατρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης, ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων και είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας. Οι υποψήφιοι θα απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.

Ο νέος τρόπος εξέτασης των μαθημάτων θα εφαρμόζεται για τους/τις υποψηφίους/ες πανελλαδικών εξετάσεων ημερήσιων Γενικών Λυκείων καθώς και για τους/τις υποψηφίους/ες εσπερινών Γενικών Λυκείων.

Η διάρκεια της γραπτής εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων θα είναι τρίωρη εκτός αν, σε ειδικές περιπτώσεις, ορίζεται διαφορετικά από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

Ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων

Αρχαία Ελληνικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Αρχαία Ελληνικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

  • Δίνονται στους υποψηφίους/ες αποσπάσματα διδαγμένου κειμένου 12 - 20 στίχων με νοηματική συνοχή και τους ζητείται να απαντήσουν σε:
  • Μία (1) ερώτηση κατανόησης με την οποία ζητείται να αποκωδικοποιήσουν σημεία του κειμένου και να αντλήσουν βασικές πληροφορίες που εντοπίζονται στο κείμενο. Η ερώτηση μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα με τη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου (σωστού ή λάθους, πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενών κλπ) ή ανοικτού τύπου.
  • Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες/αξίες/προβλήματα, σε στάσεις/ήθος/ χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό/κοινωνικό/ πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή/ σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά/αισθητικά θέματα, με βάση το απόσπασμα.
  • Μία (1) ερώτηση κλειστού τύπου που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος στο οποίο ανήκει το κείμενο, στον συγγραφέα ή στο έργο του.
  • Μία (1) ερώτηση λεξιλογική-σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα).
  • Δίνεται αδίδακτο παράλληλο κείμενο στη νέα ελληνική από την αρχαία ή νεότερη γραμματεία, ελληνική και παγκόσμια, και καλούνται να απαντήσουν σε μία (1) ερώτηση ερμηνευτική, με την οποία ζητείται να συγκρίνουν το παράλληλο κείμενο με το κείμενο αναφοράς.
  • Δίνεται, επίσης, αδίδακτο πεζό κείμενο αττικής διαλέκτου 12 - 20 στίχων στερεότυπης έκδοσης με νοηματική συνοχή. Στο αδίδακτο κείμενο προτάσσεται σύντομο σχετικό εισαγωγικό σημείωμα, μέσω του οποίου δίνονται εξωκειμενικές πληροφορίες απαραίτητες για την κατανόηση του κειμένου.

Οι υποψήφιοι/ες καλούνται:

  • Να μεταφράσουν στα νέα ελληνικά μέρος του κειμένου από τέσσερις έως έξι στίχους.
  • Να απαντήσουν σε μια ερώτηση κατανόησης που αναφέρεται στον νοηματικό άξονα του κειμένου.
  • Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση γραμματικής, η οποία μπορεί να αναλύεται σε δύο υποερωτήματα.
  • Να απαντήσουν σε μια (1) ερώτηση συντακτικού (π.χ. αναγνώριση λέξεων/φράσεων/προτάσεων/άλλων δομικών στοιχείων του κειμένου, μετασχηματισμός μέρους του κειμένου ως προς τη δομολειτουργική του διάσταση), η οποία μπορεί να επιμερίζεται σε δύο υπο-ερωτήματα.
  • Κάθε ζητούμενη ερώτηση-δραστηριότητα που τίθεται για το διδαγμένο ή το παράλληλο ή το αδίδακτο κείμενο βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.

Για την εξέταση των παραπάνω θεμάτων, τόσο στο διδαγμένο όσο και στο αδίδακτο κείμενο, κρίνεται σκόπιμο να αξιοποιείται ποικιλία τύπων ασκήσεων/ερωτήσεων.

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Για την εξέταση του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» Γενικής Παιδείας, οι υποψήφιοι/ες αξιολογούνται σε ενιαία τρίωρη εξέταση στην κατανόηση και παραγωγή λόγου.

Δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες δύο ή τρία μη διδαγμένα κείμενα, συνολικής έκτασης έως τρεις σελίδες, ένα εκ των οποίων είναι λογοτεχνικό, σε ολοκληρωμένη ή αποσπασματική μορφή, (ποίημα, διήγημα, μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο)· τα υπόλοιπα κείμενα μπορεί να είναι σε ολοκληρωμένη, ελαφρώς διασκευασμένη ή αποσπασματική μορφή: δημοσιογραφικά άρθρα, συνεντεύξεις, κριτικές, δοκίμια, επιστημονικά κείμενα, αφίσες με λεζάντα, πληροφοριακά κείμενα με εικόνες, σκίτσα, πίνακες ή διαγράμματα κ.ά.), διαφορετικά μεταξύ τους ως προς το κειμενικό είδος, ώστε να αποτιμάται η αναγνωστική ικανότητα των υποψηφίων σε ποικιλία κειμενικών ειδών. Τα κείμενα μπορούν να συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια.

Για τα κείμενα αυτά τίθενται τέσσερα συνολικά θέματα μέσω των οποίων αποτιμάται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το περιεχόμενο των κειμένων, να ερμηνεύουν και να αξιολογούν στάσεις, αξίες, ιδέες κ.ά. βασιζόμενοι/ες σε στοιχεία των κειμένων, καθώς επίσης να παράγουν ερμηνευτικό και κριτικό λόγο. Τα θέματα προτείνεται να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να τίθενται περιορισμοί στην έκταση των απαντήσεων (όπου χρειάζεται). Το νοηματικό περιεχόμενο των μη λογοτεχνικών κειμένων πρέπει να είναι συναφές με κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες που προσδιορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Τα κείμενα συνοδεύονται από τα εξής θέματα:

Το πρώτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη συνοπτική νοηματική απόδοση από τους/τις υποψηφίους/ες μέρους ενός κειμένου ή τη συνοπτική απόδοση των απόψεων που διατυπώνονται σε ένα κείμενο για κάποιο ζήτημα.

Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.

Το δεύτερο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αναλύεται σε τρία ερωτήματα, διαφορετικά μεταξύ τους, με δυνατότητα κάποιο/κάποια από αυτά να είναι κλειστού τύπου και με ενδεχόμενη αιτιολόγηση της απάντησης. Ένα από αυτά μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα.

Τα ερωτήματα σχετίζονται με:

α) την αξιοποίηση του πλαισίου των κειμένων (κοινωνικού, ιστορικού, πολιτιστικού, του χώρου και του χρόνου) με σκοπό την κατανόηση των λόγων και των ενεργειών των υποκειμένων (ατομικών και συλλογικών) που αναφέρονται στα κείμενα, και των σχέσεων μεταξύ τους,

β) τον εντοπισμό και την ερμηνευτική προσέγγιση σκοπών, στάσεων, βασικών θέσεων και προθέσεων του συντάκτη / συντακτών των κειμένων, καθώς και την τεκμηρίωση της βασικής ιδέας του κειμένου,

γ) την αξιολόγηση της συνάφειας ιδεών, επιχειρημάτων, τίτλων, υπότιτλων, εικόνων κ.ά. με μια θέση, άποψη ή ζήτημα που θέτει το κείμενο και της αποδεικτικής τους αξίας,

δ) τον εντοπισμό και τη συσχέτιση συγκεκριμένων κειμενικών δεικτών που οργανώνουν το κείμενο ως σημασιοδοτημένη κατασκευή −δηλαδή, οι υποψήφιοι/ες να εντοπίζουν μέσα στο κείμενο δείκτες (π.χ. λεξιλόγιο, ρηματικά πρόσωπα, στίξη, εκφραστικά μέσα, τρόπους σύνταξης, κ.ά.) και να αναγνωρίζουν τη λειτουργία τους στο κείμενο,

ε) την αναγνώριση και την ερμηνευτική προσέγγιση του τρόπου σύνδεσης και οργάνωσης ιδεών, προτάσεων, παραγράφων ή διαφόρων σημειωτικών τρόπων σε ένα κείμενο, αφού λάβουν οι υποψήφιοι/ες υπόψη το επικοινωνιακό πλαίσιο και τα κοινωνικά συμφραζόμενα,

στ) τη σύγκριση των μη λογοτεχνικών κειμένων ως προς τις θέσεις, τον τρόπο πραγμάτευσης του θέματος, την πειστικότητα, την αποτελεσματική μετάδοση του νοήματος κ.α.

Το δεύτερο θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες, που επιμερίζονται σε κάθε ερώτημα ανάλογα με τη βαρύτητά τους (15+15+10). Τα υποερωτήματα, επίσης, βαθμολογούνται ανάλογα με τη βαρύτητά τους.

Το τρίτο θέμα σχετίζεται με το λογοτεχνικό κείμενο και αφορά στην παραγωγή ερμηνευτικού σχολίου, με το οποίο επιδιώκεται οι υποψήφιοι/ες, αφενός να αναπτύσσουν κρίσιμα θέματα/ερωτήματα που πραγματεύεται το λογοτεχνικό κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες ή και στοιχεία συγκειμένου, αφετέρου να τοποθετούνται/ανταποκρίνονται στα θέματα/ερωτήματα αυτά, τεκμηριώνοντας τις προσωπικές τους θέσεις. Η προβλεπόμενη έκταση της απάντησης μπορεί να κυμαίνεται από 100 έως 200 λέξεις.

Το τρίτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.

Στα παραπάνω θέματα χρειάζεται να είναι σαφής και προσεκτική η διατύπωση των ερωτημάτων, ώστε να αποφεύγονται επικαλύψεις στις απαντήσεις των υποψηφίων.

Το τέταρτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη γραπτή παραγωγή κριτικού λόγου, 300 έως 400 λέξεις (ανάλογα με τη βαρύτητα του θέματος), το οποίο

ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο (σκοπό, πομπό, αποδέκτες, κειμενικό είδος) και ζητεί από τους/τις υποψηφίους/ες την ανάπτυξη τεκμηριωμένης προσωπικής γνώμης, τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους με προβλήματα, θέσεις, στάσεις, στερεότυπα, προκαταλήψεις κ.ά. που θέτει το κείμενο/θέτουν τα κείμενα αναφοράς.

Το τέταρτο θέμα βαθμολογείται με 30 μονάδες.

Ιστορία

Για την εξέταση του μαθήματος «Ιστορία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

Η Ιστορία ως μάθημα Προσανατολισμού, εξετάζεται με συνδυασμό ερωτήσεων, οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες.

α) Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται δύο θέματα που μπορούν να αναλύονται σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχονται οι ιστορικές γνώσεις των υποψηφίων (ιστορικές έννοιες, ιστορικά γεγονότα, χρονολογίες, δράση ιστορικών προσώπων, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά και πολιτιστικά φαινόμενα, κ.τ.λ.) και η κατανόησή τους.

β) Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται δύο (2) τουλάχιστον θέματα που απαιτούν σύνθεση ιστορικών γνώσεων και κριτική ικανότητα (αξιολογήσεις ιστορικών γεγονότων ή ιστορικών προσώπων, ανάλυση αιτιών ή συνθηκών που συντέλεσαν στη διαμόρφωση και εξέλιξη σημαντικών ιστορικών φαινομένων κ.τ.λ.). Στην περίπτωση αυτή μπορούν να χρησιμοποιούνται και ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικού υλικού, το οποίο δίνεται στους υποψηφίους σε φωτοτυπία. Το υλικό αυτό αφορά γραπτές ιστορικές πηγές, εικαστικά έργα, χάρτες, διαγράμματα κ.τ.λ. που χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία ή ως μέσα άντλησης στοιχείων για την εξαγωγή ιστορικών συμπερασμάτων.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους υποψηφίους γραπτώς.

Κοινωνιολογία

Η εξέταση του μαθήματος «Κοινωνιολογία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:

α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις διαφορετικών τύπων, με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει τρεις (3) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Ειδικότερα, περιλαμβάνει: μία ερώτηση με πέντε (5) υποερωτήματα Σωστού-Λάθους (5Χ3=15 Μονάδες) και δύο ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, που κάθε μία βαθμολογείται με πέντε (5) Μονάδες (2Χ5 =10 Μονάδες).

Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο (2) ερωτήσεις σύντομης απάντησης και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες και η δεύτερη με δεκαπέντε (15) μονάδες.

β) Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα ευρείας ανάπτυξης μέσω των οποίων, ελέγχονται οι ικανότητες συνθετικής ανάλυσης αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών, τις οποίες απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

Το καθένα από τα δύο θέματα μπορεί να περιλαμβάνει από 2-4 ερωτήσεις και βαθμολογείται με εικοσιπέντε (25) Μονάδες (2Χ25 =50).Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις κάθε θέματος, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας κάθε ερώτησης.

Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις και των δύο ομάδων θεμάτων προσδιορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Μαθηματικά

Για την εξέταση του μαθήματος «Μαθηματικά» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες του μαθήματος δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορούν να αναλύονται σε υποερωτήματα, με τα οποία ελέγχεται η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η γνώση εννοιών και ορολογίας και η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του/της υποψήφιου/ας να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου.
Τα τέσσερα θέματα που δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες διαρθρώνονται ως εξής:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα. Με το θέμα αυτό ελέγχεται η κατανόηση των βασικών εννοιών, των σπουδαιότερων συμπερασμάτων, καθώς και η σημασία τους στην οργάνωση μιας λογικής δομής.

β) Το δεύτερο και το τρίτο θέμα αποτελείται το καθένα από μία άσκηση που απαιτεί από τον/την υποψήφιο/α ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών. Η κάθε άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον/την υποψήφιο/α ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του. Το θέμα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα, τα οποία βοηθούν τον/την υποψήφιο/α στη λύση.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.

Φυσική, Χημεία

Για την εξέταση των μαθημάτων «Φυσική» και «Χημεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν την παρακάτω μορφή:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.

β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και η κριτική ικανότητα των υποψηφίων και συγχρόνως οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.

γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, θεωριών, τύπων, νόμων και αρχών. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση, που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για τη διαδικασία επίλυσής του. Το πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Ζ. Βιολογία

Για την εξέταση του μαθήματος «Βιολογία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψηφίους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν ως εξής:

α) Το πρώτο και δεύτερο θέμα αποτελούνται από ανεξάρτητες ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της απόκτησης γνώσεων και της δυνατότητας παρουσίασης και τεκμηρίωσης θεμάτων

σχετικών με την εξεταστέα ύλη και της κατανόησης από τον/την υποψήφιο/α βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων.

β) Το τρίτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες (ανάλυση, σύνθεση κ.τ.λ.) για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων.

γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα και στοχεύει στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25 μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.
Η. Οικονομία

Η εξέταση του μαθήματος «Οικονομία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, περιλαμβάνει τέσσερις (4) ομάδες ερωτήσεων:

α) Η πρώτη αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

β) Η δεύτερη αποτελείται από μία ερώτηση με την οποία ελέγχεται η ικανότητα σύνθεσης και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής στην καθημερινή πράξη των γνώσεων που απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

γ) Η τρίτη αποτελείται από μία άσκηση, η οποία απαιτεί την εφαρμογή τύπων, νόμων ή αρχών για την εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Η τέταρτη αποτελείται από ένα πρόβλημα, το οποίο απαιτεί την ικανότητα συνδυασμού γνώσεων για τον υπολογισμό, τη συσχέτιση και αξιολόγηση οικονομικών μεγεθών. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

Πληροφορική

Για την εξέταση του μαθήματος «Πληροφορική» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Η εξέταση στο μάθημα Πληροφορική, περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.

α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.

β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η εξέταση στο ανωτέρω μάθημα περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα, σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του.

Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3x20%) από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα.

Η ισχύς της απόφασης αυτής ισχύει από τις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2020.

Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/5734170/panelladikes-2020-ti-allazei-stin-exetasi-ton-mathimaton
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
5 ιστορικά γεγονότα που δεν πιστεύεις ότι συνέβησαν στα αλήθεια

5 ιστορικά γεγονότα που δεν πιστεύεις ότι συνέβησαν στα αλήθεια

Κάποια περιστατικά, όμως, είναι τόσο παράξενα, τόσο εκτός λογικής, που μοιάζουν επινοημένα 

Λέσβος: Εικόνες καταστροφής από τη σφοδρή κακοκαιρία - Δείτε φωτογραφίες

Λέσβος: Εικόνες καταστροφής από τη σφοδρή κακοκαιρία - Δείτε φωτογραφίες

Τα έντονα καιρικά φαινόμενα οδήγησαν σε υπερχείλιση των ποταμών της περιοχής - Δεκάδες σπίτια και επιχειρήσεις πλημμύρισαν - Στην περιοχή επιχειρούν 15 οχήματα της Πυροσβεστικής 

Αττική: Συνελήφθη 19χρονος για εκδικητική ποpνογραφία και απειλές σε ανήλικη

Αττική: Συνελήφθη 19χρονος για εκδικητική ποpνογραφία και απειλές σε ανήλικη

Η Δίωξη Κυβερνοεγκλήματος, μετά από ενδελεχή έρευνα και ψηφιακή ανάλυση, εντόπισε τον 19χρονο και προχώρησε στη σύλληψή του 

Αθήνα: Αγριος καβγάς υπό καταρρακτώδη βροχή στη μέση του δρόμου – Οδηγός ΙΧ χτύπησε ταξιτζή

Αθήνα: Αγριος καβγάς υπό καταρρακτώδη βροχή στη μέση του δρόμου – Οδηγός ΙΧ χτύπησε ταξιτζή

Το επεισόδιο έγινε μπροστά στα μάτια άλλων διερχόμενων οδηγών και πεζών 

Θεσσαλονίκη: Έστησε κάμερα σε τουαλέτα και βιντεοσκοπούσε πελάτισσα

Θεσσαλονίκη: Έστησε κάμερα σε τουαλέτα και βιντεοσκοπούσε πελάτισσα

Χειροπέδες σ` έναν 21χρονο 

Σάλος στην Ουκρανία: Φίλος του Ζελένσκι διέφυγε από τη χώρα, εμπλέκεται σε υπόθεση με μίζες 100 εκατ. δολαρίων

Σάλος στην Ουκρανία: Φίλος του Ζελένσκι διέφυγε από τη χώρα, εμπλέκεται σε υπόθεση με μίζες 100 εκατ. δολαρίων

Μεγάλη επιχείρηση της υπηρεσίας καταπολέμησης της διαφθοράς για τον ενεργειακό τομέα – Ακόμη και παραίτηση της κυβέρνησης ζητά η αντιπολίτευση 

Κατέρρευσε μέρος γέφυρας στη νοτιοδυτική Κίνα λίγους μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας της

Κατέρρευσε μέρος γέφυρας στη νοτιοδυτική Κίνα λίγους μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας της

Δείτε βίντεο 

Μεταναστευτικό: Μόλις ένας στους 10 που δήλωνε «ανήλικος» αποδείχθηκε τελικά ανήλικος

Μεταναστευτικό: Μόλις ένας στους 10 που δήλωνε «ανήλικος» αποδείχθηκε τελικά ανήλικος

Τα πρώτα στοιχεία από το νέο πλαίσιο εξετάσεων, που εφαρμόζεται από τα τέλη Αυγούστου, δείχνουν εκτεταμένες ψευδείς δηλώσεις ηλικίας από παράνομους μετανάστες. Από τους 104, 59 άτομα ήταν ενήλικες,10 ήταν πράγματι ανήλικοι,35 φάκελοι παραμένουν σε εξέλιξη και το αποτέλεσμά τους αναμένεται. 

Πρόβλεψη – «εφιάλτης» από ΟΟΣΑ: Το ΑΕΠ θα μειωθεί κατά 14% έως το 2060

Πρόβλεψη – «εφιάλτης» από ΟΟΣΑ: Το ΑΕΠ θα μειωθεί κατά 14% έως το 2060

Τρεις άξονες πολιτικής προτείνει ο οργανισμός 

Ταυτοποιήθηκε ο άνδρας που βρέθηκε απανθρακωμένος στη Βοιωτία

Ταυτοποιήθηκε ο άνδρας που βρέθηκε απανθρακωμένος στη Βοιωτία

Έπειτα από την ανάλυση DNA 

Τέλος εποχής: Αποσύρεται ο μεγιστάνας Γουόρεν Μπάφετ στα 95 του

Τέλος εποχής: Αποσύρεται ο μεγιστάνας Γουόρεν Μπάφετ στα 95 του

Οι συμβουλές του 

Χάος σε κρουαζιέρα στην Καραϊβική: Τουρίστες βρέθηκαν ξαφνικά στο νερό όταν βυθίστηκε το καταμαράν που τους μετέφερε

Χάος σε κρουαζιέρα στην Καραϊβική: Τουρίστες βρέθηκαν ξαφνικά στο νερό όταν βυθίστηκε το καταμαράν που τους μετέφερε

Οι επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου Mein Schiff 1 βρέθηκαν ξαφνικά στη θάλασσα όταν το μικρό σκάφος που τους πήγαινε εκδρομή, βυθίστηκε 

Ανοιξε ξανά για το κοινό το ανακαινισμένο σπίτι του Κεμάλ Ατατούρκ στη Θεσσαλονίκη

Ανοιξε ξανά για το κοινό το ανακαινισμένο σπίτι του Κεμάλ Ατατούρκ στη Θεσσαλονίκη

Εγκαινιάστηκε το σπίτι του Κεμάλ Ατατούρκ ανήμερα της 87ης επετείου του θανάτου του και έπειτα από μήνες εργασιών είναι προσβάσιμο σε επισκέπτες 

Ισραηλινοί στρατιώτες αποκαλύπτουν: Κάθε Παλαιστίνιος ήταν νόμιμος στόχος

Ισραηλινοί στρατιώτες αποκαλύπτουν: Κάθε Παλαιστίνιος ήταν νόμιμος στόχος

«Αν περπατούν πολύ γρήγορα, είναι ύποπτοι. Αν περπατούν πολύ αργά, είναι ύποπτοι» 

Ένοπλοι μοτοσικλετιστές άνοιξαν πυρ έξω από καφέ στην Κυψέλη

Ένοπλοι μοτοσικλετιστές άνοιξαν πυρ έξω από καφέ στην Κυψέλη

Βρέθηκαν εφτά κάλυκες 

Βοιωτία: Σε 27χρονο Αλβανό φέρεται να ανήκει η καμένη σορός που βρέθηκε σε αυτοκίνητο

Βοιωτία: Σε 27χρονο Αλβανό φέρεται να ανήκει η καμένη σορός που βρέθηκε σε αυτοκίνητο

Το μυστήριο αναμένεται να λυθεί σήμερα, καθώς οι συγγενείς του έχουν δώσει δείγμα DNA και πρόκειται να βγουν τα αποτελέσματα 

Λέσβος: Προβλήματα από την κακοκαιρία - Πλημμύρισαν δρόμοι και σπίτια σε Καλλονή και Σκάλα

Λέσβος: Προβλήματα από την κακοκαιρία - Πλημμύρισαν δρόμοι και σπίτια σε Καλλονή και Σκάλα

Σύμφωνα με μαρτυρίες κατοίκων, ο ποταμός Τσικνιάς «έσπασε» με αποτέλεσμα τεράστιοι όγκοι νερού να κατακλύσουν το λεκανοπέδιο της Καλλονής με το νερό να φτάνει σε ορισμένα σημεία το μισό μέτρο 

Αγρια δολοφονία στη μέση του δρόμου: Εκτελεστές ντυμένοι ως εργάτες σκότωσαν 52χρονο εργολάβο

Αγρια δολοφονία στη μέση του δρόμου: Εκτελεστές ντυμένοι ως εργάτες σκότωσαν 52χρονο εργολάβο

Νεκρή έπεσε και η σύντροφός του 

Αρκαδία: Αστυνομικός μετέφερε ετοιμόγεννη σε νοσοκομείο - Το όχημά της είχε εγκλωβιστεί λόγω της κακοκαιρίας

Αρκαδία: Αστυνομικός μετέφερε ετοιμόγεννη σε νοσοκομείο - Το όχημά της είχε εγκλωβιστεί λόγω της κακοκαιρίας

Η γυναίκα έφερε στον κόσμο ένα υγιέστατο αγοράκι 

Θλίψη στη Ροδόπη: Πέθανε 14χρονη μαθήτρια στο Γυμνάσιο Σαπών – Το «αντίο» των καθηγητών

Θλίψη στη Ροδόπη: Πέθανε 14χρονη μαθήτρια στο Γυμνάσιο Σαπών – Το «αντίο» των καθηγητών

Το χαμόγελο της μαθήτριας «έσβησε» σε ηλικία μόλις 14 ετών 

Αλεξανδρούπολη: Νεκρή στο διαμέρισμά της εντοπίστηκε μια 18χρονη φοιτήτρια

Αλεξανδρούπολη: Νεκρή στο διαμέρισμά της εντοπίστηκε μια 18χρονη φοιτήτρια

Η μητέρα της προσπαθούσε κάποιες μέρες να επικοινωνήσει μαζί της, χωρίς να τα καταφέρει 

Νέα απάτη στα ΑΤΜ: Πώς μας αδειάζουν τους λογαριασμούς ακόμα και χωρίς κάρτα

Νέα απάτη στα ΑΤΜ: Πώς μας αδειάζουν τους λογαριασμούς ακόμα και χωρίς κάρτα

Το κόλπο με το NFC έχει προκαλέσει ανησυχία 

Πάτρα: Ισχυρή ανεμοθύελλα σάρωσε το κέντρο της πόλης – Έσπασαν τζαμαρίες και δέντρα

Πάτρα: Ισχυρή ανεμοθύελλα σάρωσε το κέντρο της πόλης – Έσπασαν τζαμαρίες και δέντρα

Οι θυελλώδεις άνεμοι προκάλεσαν εκτεταμένες φθορές σε καταστήματα και σταθμευμένα αυτοκίνητα 

Ισόβια ξανά στους δύο Ρουμάνους για τη δολοφονία του Μένη Κουμανταρέα

Ισόβια ξανά στους δύο Ρουμάνους για τη δολοφονία του Μένη Κουμανταρέα

Το Μικτό Ορκωτό Εφετείο επανεξετάζοντας την υπόθεση είπε «όχι» στη αναγνώριση ελαφρυντικών στους δυο κατηγορούμενους, οδηγώντας τους και πάλι πίσω στις φυλακές 

Με τους μισούς μαθητές άνοιξε σήμερα, μετά από 10 μέρες, το Δημοτικό Σχολείο στα Βορίζια

Με τους μισούς μαθητές άνοιξε σήμερα, μετά από 10 μέρες, το Δημοτικό Σχολείο στα Βορίζια

Ομάδα 14 ατόμων, αποτελούμενη από παιδοψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς, βρίσκεται στα Βορίζια και στο Ζαρό, όπου θα παραμείνει ως το τέλος της εβδομάδας 

Από αύριο αλλαγές στη Γραμμή 2 του Μετρό: Κλείνουν νωρίτερα τρεις σταθμοί έως 12 Δεκεμβρίου

Από αύριο αλλαγές στη Γραμμή 2 του Μετρό: Κλείνουν νωρίτερα τρεις σταθμοί έως 12 Δεκεμβρίου

Οι εργασίες ξεκινούν από το τμήμα «Δάφνη - Νέος Κόσμος» 

Χάος στις Φιλιππίνες: Καταστροφικές οι ζημιές μετά το πέρασμα του υπερτυφώνα Φουνγκ-γουόνγκ

Χάος στις Φιλιππίνες: Καταστροφικές οι ζημιές μετά το πέρασμα του υπερτυφώνα Φουνγκ-γουόνγκ

Ο τυφώνας κατευθύνεται στην Ταϊβάν 

Πέθανε η 70χρονη που είχε δεχτεί επίθεση με πέτρα από 38χρονο όταν τάιζε αδέσποτες γάτες

Πέθανε η 70χρονη που είχε δεχτεί επίθεση με πέτρα από 38χρονο όταν τάιζε αδέσποτες γάτες

Η άτυχη γυναίκα άφησε την τελευταία της πνοή τα ξημερώματα της Κυριακής 9/11 μετά από πολυήμερη νοσηλεία 

Πέθανε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Νίκος Ζερβόπουλος

Πέθανε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Νίκος Ζερβόπουλος

Υπήρξε επικεφαλής της θεατρικής ομάδας «Η συνάντηση» 

Επικαιροποιήθηκε το έκτακτο δελτίο: Μέχρι πότε θα βρέχει στην Αττική

Επικαιροποιήθηκε το έκτακτο δελτίο: Μέχρι πότε θα βρέχει στην Αττική

Η ΕΜΥ παρουσίασε τα τελευταία προγνωστικά στοιχεία από το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού 

Τρίτη αναβολή για τη δίκη του Δημήτρη Λιγνάδη στο Εφετείο

Τρίτη αναβολή για τη δίκη του Δημήτρη Λιγνάδη στο Εφετείο

Πρωτόδικα έχει καταδικαστεί σε κάθειρξη 12 ετών, με αναστολή 

«Πουλούσε ναρκωτικά μέσα στην εκκλησία» ο παλαιοημερολογίτης youtuber ιερέας – Ο ρόλος του στην συμμορία

«Πουλούσε ναρκωτικά μέσα στην εκκλησία» ο παλαιοημερολογίτης youtuber ιερέας – Ο ρόλος του στην συμμορία

«Υπάρχει ξεκάθαρη εντολή να βγει από τον χώρο της εκκλησίας σε παρακείμενο στενό για να δώσει ναρκωτικά σε κάποιον πελάτη», λέει ο Γιάννης Καρυδάκος, διοικητής της δίωξης ναρκωτικών 

H κακοκαιρία χτύπησε Πρέβεζα και Βόνιτσα: Πού θα σημειωθούν καταιγίδες τις επόμενες ώρες

H κακοκαιρία χτύπησε Πρέβεζα και Βόνιτσα: Πού θα σημειωθούν καταιγίδες τις επόμενες ώρες

Από το μεσημέρι στην Αττική 

Επίδομα θέρμανσης: Ανοίγει σήμερα το myΘέρμανση - Πότε πληρώνονται οι δόσεις

Επίδομα θέρμανσης: Ανοίγει σήμερα το myΘέρμανση - Πότε πληρώνονται οι δόσεις

Έως 1.200 ευρώ για τα νοικοκυριά 

Εγκαινιάστηκε νέο ρομποτικό μηχάνημα στο Αγία Όλγα με δωρεά της Δήμητρας Κατσαφάδου

Εγκαινιάστηκε νέο ρομποτικό μηχάνημα στο Αγία Όλγα με δωρεά της Δήμητρας Κατσαφάδου

Παρουσία του Αδωνι Γεωργιάδη και δωρεά της La vie en Rose by Dimitra Katsafadou 

«Με βασάνιζαν επτά φορές τη μέρα για 20 λεπτά»: Ισραηλινός όμηρος περιγράφει τη φρίκη που έζησε δύο χρόνια στη Γάζα

«Με βασάνιζαν επτά φορές τη μέρα για 20 λεπτά»: Ισραηλινός όμηρος περιγράφει τη φρίκη που έζησε δύο χρόνια στη Γάζα

«Μου έβαλαν πέτρες στα αφτιά και μου έκλεισαν τα μάτια για εβδομάδες» λέει ο 21χρονος Ρομ Μπρασλάβσκι που βίωσε ακραία ψυχολογική και σωματική κακοποίηση 

Σοκ στην Πάτρα: Χειροπέδες σε 40χρονο εκπαιδευτικό για πορνογραφία ανηλίκων

Σοκ στην Πάτρα: Χειροπέδες σε 40χρονο εκπαιδευτικό για πορνογραφία ανηλίκων

Έδειξε γυμνές φωτογραφίες των παιδιών του σε μαθήτρια 

Μαθητής έκανε χρήση ναρκωτικών μέσα σε σχολείο της Δυτικής Αχαΐας - Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Ρίου με σπασμούς

Μαθητής έκανε χρήση ναρκωτικών μέσα σε σχολείο της Δυτικής Αχαΐας - Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Ρίου με σπασμούς

Αναστάτωση έχει προκαλέσει η είδηση ότι μαθητής Γυμνασίου μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Ρίου μετά από χρήση ναρκωτικών 

Γεωργιάδης: Η Κωνσταντοπούλου έβαλε τον Ρούτσι για να θαμπώσει την Καρυστιανού

Γεωργιάδης: Η Κωνσταντοπούλου έβαλε τον Ρούτσι για να θαμπώσει την Καρυστιανού

Όχι και να δώσω λεφτά στον Τσίπρα για το βιβλίο του, τον έχουμε πληρώσει 100 δισ. 

Σκούρτα Βοιωτίας: Η απανθρακωμένη σορός ήταν στο σημείο τουλάχιστον δύο 24ωρα πριν την εντοπίσουν

Σκούρτα Βοιωτίας: Η απανθρακωμένη σορός ήταν στο σημείο τουλάχιστον δύο 24ωρα πριν την εντοπίσουν

Οι Αρχές δεν αποκλείουν κανένα σενάριο 



© Copyright 2025 - All right reserved.
Made in Nextweb with E-Radio Services