Αποκαλυπτικά τα ευρήματα ομάδας μελετητών
Μηχανισμός Αντικυθήρων: Ξεκλειδώνουν για πρώτη φορά τα μυστικά του
Μηχανισμός Αντικυθήρων: Ξεκλειδώνουν για πρώτη φορά τα μυστικά του - Αποκαλυπτικά τα ευρήματα ομάδας μελετητών

Αποκαλυπτικά είναι τα ευρήματα ομάδας μελετητών από το Univercity College του Λονδίνου, στην οποία συμμετέχουν και δύο Ελληνες επιστήμονες σχετικά με τον Μηχανισμό των Αντκυθήρων. Ο Μηχανισμός, ο οποίος φυλάσσεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα, θεωρείται από πολλούς ως ο πρώτος γνωστός αναλογικός υπολογιστής στον κόσμο και είναι το πιο πολύπλοκο δείγμα μηχανικής που έχει βρεθεί από τον αρχαίο κόσμο.

Όπως όλα δείχνουν οι επιστήμονες φαίνεται πως πλησιάζουν όλο και περισσότερο στην προσωπικότητα του Αρχιμήδη ως σχεδιαστή του πρώτου υπολογιστή στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Ηταν τελικά ο Αρχιμήδης ο δημιουργός του

Το συμπέρασμα περί εμπλοκής του Αρχιμήδη, έστω και με επιφυλάξεις, καθώς δεν υφίστανται χειροπιαστά αποδεικτικά στοιχεία, προκύπτει, μεταξύ πολλών άλλων ευρημάτων, από τις εργασίες μιας ομάδας ερευνητών από το Univercity College του Λονδίνου.

Η εξαμελής UCL Antikythera Research Team, στην οποία συμμετέχουν δύο Ελληνες επιστήμονες, η αρχαιομεταλλουργός Μυρτώ Γεωργακοπούλου και ο φυσικός Αρης Δακανάλης, δημοσιεύει στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού «Scientific American» τα πιο πρόσφατα ευρήματά της.

Η ομάδα του UCL, με επικεφαλής τον μαθηματικό και κινηματογραφιστή Τόνι Φριθ, έχει καταφέρει να αναπαραστήσει το μεγαλύτερο τμήμα του εσωτερικού αυτής της πανάρχαιας μηχανής αστρονομικών υπολογισμών, η οποία χρονολογείται μεταξύ 4ου και 1ου π.Χ. αιώνα.

Αν όμως ευσταθεί ότι αυτός που εμπνεύστηκε και ουσιαστικά τον εφηύρε ήταν ο Αρχιμήδης ο Συρακούσιος,τότε το πιθανό διάστημα κατασκευής του Μηχανισμού περιορίζεται αρκετά, εφόσον ο Αρχιμήδης έζησε από το 287 έως το 212 π.Χ. Φυσικά, είναι πολύ πιθανό ο Μηχανισμός να είναι μεταγενέστερο αντίγραφο και όχι το αρχιμήδειο πρωτότυπο. Στην αρχαιότητα τα μπρούντζινα αντικείμενα ανακυκλώνονταν, καθώς ο χαλκός ήταν το πλέον εύχρηστο μέταλλο.

Ενδέχεται λοιπόν η αρχική εφεύρεση να μετατράπηκε σε οικιακά σκεύη, εξαρτήματα όπλων κ.λπ. Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων εντυπωσιάζει τους ερευνητές γι’ αυτό που οι ίδιοι χαρακτηρίζουν «μηχανική κομψότητα». Αναφέρονται στον σχεδόν μαγικό τρόπο με τον οποίο ο εφευρέτης του κατόρθωσε να δημιουργήσει έναν αναλογικό υπολογιστή ακριβείας εφαρμόζοντας τις απλούστερες δυνατές λύσεις σε καθένα από τα δεκάδες επιμέρους ζητήματα που έπρεπε να διευθετηθούν.

Και, ταυτόχρονα, ο τόσο ρηξικέλευθος αυτός εφευρέτης ήταν αναγκασμένος να συμμορφωθεί με δύο θεμελιώδεις περιορισμούς: α) Την ευχρηστία του μηχανισμού από οποιονδήποτε κοινό άνθρωπο, χωρίς να προαπαιτούνται γνώσεις Μαθηματικών ή Αστρονομίας. β) Το επίπεδο των επιστημονικών γνώσεων και της τεχνολογίας στην αρχαιότητα.

Το μυστηριώδες πολυσύνθετο αστρονομικό όργανο με τα 69 γρανάζια

Οπως φαίνεται από την γραφική αναπαράσταση που παρουσιάζει το «Scientific American» αξιοποιώντας τα τελευταία δεδομένα από την έρευνα της ομάδας του UCL, η καρδιά του Μηχανισμού των Αντικυθήρων συντίθεται από 69 γρανάζια, ποικίλου μεγέθους και διαφορετικών τύπων.

Μόνο τα 35 από αυτά διακρίνονται στο αυθεντικό αρχαιολογικό εύρημα μέσα από τις τρισδιάστατες ακτινοσκοπήσεις στις οποίες έχει υποβληθεί κατά καιρούς. Οι επιστήμονες χρειάστηκε να φανταστούν την ύπαρξη και τη λειτουργία των υπολοίπων 34 γραναζιών, καθώς από τον βυθό της θάλασσας κοντά στα Αντικύθηρα ανασύρθηκε μόνο το 1/3 του μηχανισμού.

Ακόμη κι αυτό όμως είναι κατακερματισμένο σε 82 διαφορετικά θραύσματα, γεγονός που καταδεικνύει πόσο δύσκολο είναι το εγχείρημα της ανάλυσης και της κατανόησης του πώς κατασκευάστηκε, πώς λειτουργούσε και ποιον σκοπό εξυπηρετούσε το μυστηριώδες αντικείμενο που βαφτίστηκε Μηχανισμός των Αντικυθήρων.

Ο Βρετανός καθηγητής Μαθηματικών Τόνι Φριθ τον περιεργάζεται για πάνω από 20 χρόνια και έχει συμβάλει προσωπικά στην αποκάλυψη ορισμένων από τα κρίσιμης σημασίας μυστικά του. Υπό τη δική του διεύθυνση, σύμφωνα με το protothema.gr, η ερευνητική ομάδα του UCL κατέληξε στο να κατασκευάσει το πιο εξελιγμένο μοντέλο του από την ανακάλυψή του έως σήμερα, προσπαθώντας να αναπαραστήσει πειστικά το πώς θα πρέπει να το είχαν κατασκευάσει οι ίδιοι οι αρχαίοι Ελληνες.

Οδηγίες χρήσης

Ηδη από τις αρχές του 20ού αιώνα έχει αποκαλυφθεί ότι ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι ένα όργανο αποτύπωσης του γαιοκεντρικού Σύμπαντος. Το κλειδί στον προσδιορισμό της πραγματικής χρησιμότητάς του ήταν η πίσω όψη του, η οποία σήμερα θεωρείται πως έχει αποκρυπτογραφηθεί πλήρως. Περιελάμβανε δύο κύκλους ενδείξεων, αλλά και ένα εγχάρακτο «εγχειρίδιο χρήσης».

Επομένως, το μεγάλο στοίχημα για τους ερευνητές είναι το πώς θα ανασυνθέσουν το σύνολο του Μηχανισμού κατά τρόπο που να ανταποκρίνεται στις οδηγίες του κατασκευαστή προς τον χρήστη – ή το πώς συνδυάζονταν πρακτικά οι δύο όψεις του οργάνου, η πρόσθια και η οπίσθια, ώστε να παραγάγουν προβλέψεις, π.χ., για τις εκλείψεις της Σελήνης και του Ηλιου, την ημερομηνία διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων και γενικώς όλων των γεγονότων που, σύμφωνα με τους αρχαίους Ελληνες, εξαρτώνταν από τα αστέρια.

Πηγή: www.in.gr
Βίντεο-φρίκη στη Βρετανία: Συζυγοκτόνος μεταφέρει σε βαλίτσα το πτώμα της γυναίκας του

Είχαν μόλις παντρευτεί

Η στάθμη του Δούναβη έπεσε τόσο που εμφανίστηκαν πλοία του Β΄Παγκοσμίου

Στην επιφάνεια τα απομεινάρια δεκάδων γερμανικών πολεμικών πλοίων που βυθίστηκαν κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου

Διαδηλωτής αναγνωρίζει στο πρόσωπο αστυνομικού τον παιδικό του φίλο: Χτύπα με αν μπορείς!

Μια συγκλονιστική στιγμή

Συναγερμός στο Ηράκλειο Κρήτης με εν ψυχρώ πυροβολισμό 43χρονου

Το θύμα, το οποίο έχει πολλαπλά τραύματα, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο - Ασύλληπτος, ακόμη, ο δράστης

Μητέρα έκοψε το πέος του συντρόφου της επειδή προσπάθησε να βιάσει την κόρη της

«Δεν μετανιώνω για ό,τι έκανα», δήλωσε η 36χρονη μητέρα

Ανδρας επέζησε από επίθεση αλιγάτορα – Αφαίρεσαν μέρος του κρανίου του

Ο ίδιος υπολογίζει ότι το ερπετό ξεπερνούσε τα 3,5 μέτρα

Απίθανο βίντεο της αμερικανικής Πρεσβείας για το Ελλάδα-Τουρκία: «Let`s go Greece!»

Tι έφτιαξε η αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα για να δείξει ότι στηρίζει Εθνική Ελλάδας και Γιάννη Αντετοκούνμπο

Χωρίς συμμετοχή για τους ασθενείς η πρόσβαση στα προϊόντα για διαβήτη

Οι ασθενείς διαβήτη δεν χρειάζεται να ανησυχούν, θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται αδιάλειπτα από τον ΕΟΠΥΥ, αναφέρει ο υπουργός Υγείας

Σοκ: Πιλότοι αποκοιμήθηκαν σε πτήση της Ethiopian Airlines στα 37.000 πόδια

Πώς ξύπνησαν και προσγείωσαν το αεροπλάνο

Revenge p0rn στη Βόρεια Ελλάδα: «Ανεβαίνω έναν Γολγοθά»

Τι λέει η παντρεμένη γυναίκα που έπεσε θύμα από τον εραστή της

Νέο βίντεο «καίει» την Φινλανδή πρωθυπουργό

Ο χορός και το φιλί στον λαιμό από άγνωστο

Προβλέψεις σοκ για την Βρετανία λόγω της ενεργειακής κρίσης

Φοβούνται ακόμη και θανάτους από το κρύο στα σπίτια

Εθνική Ελλάδος: Απρόοπτα και αλλαγές στην ομάδα μπάσκετ

Τραυματισμοί και επιστροφές στην ομάδα

Κρήτη: Έπεσε σε γκρεμό έξι μέτρων ενώ ξεκλείδωνε για να μπει στο αυτοκίνητό του

Ποια είναι η κατάσταση της υγείας του

Κρήτη: Τουρίστας έδειρε την πρώην σύζυγό του μέσα στο ξενοδοχείο

Η 44χρονη κατάφερε και ξέφυγε από τα χέρια του πρώην συζύγου της

Το Airbnb αλλάζει τα δεδομένα μετά από παράπονα των ιδιοκτητών

Η δημοφιλής πλατφόρμα online ενοικίασης κατοικιών αλλάζει τα δεδομένα

Θεσσαλονίκη: Σκότωσε με λοστό σκύλο γιατί του έφαγε μία κότα

Του επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 30.000 ευρώ

Κρεπερί, εστιατόρια και καφέ: 14 επιχειρήσεις απέκρυψαν εισόδημα 5,2 εκατ. ευρώ

Οι επιχειρήσεις αυτές δεν έκοψαν 449.000 αποδείξεις, ενώ εισέπραξαν από τους πελάτες τους, αλλά δεν απέδωσαν στην εφορία ΦΠΑ 592.000 ευρώ

Πέθανε σπουδαίος Έλληνας ψυχίατρος

Πώς το ανοιχτό air condition οδήγησε στη μακάβρια αποκάλυψη

Βόλος: Σοβαρή η κατάσταση της 18χρονης – Παρουσίασε υψηλό πυρετό και κατέρρευσε

Αγωνία για το αποτέλεσμα των εξετάσεων

Πάτρα: Έκρυψαν τη μάνα τους στην εστία του Πανεπιστημίου για να τη σώσουν από τον πατέρα τους

Η εν διαστάσει σύζυγος έχει ήδη υποβάλει ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του

Σκιάθος: Τοκογλύφο κατονόμασε στο σημείωμά του ο αυτόχειρας επιχειρηματίας

Η οικογένεια του επιχειρηματία γνώριζε για τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε

Γιώργος Μάγκας: «Τους μιλούσα στο τηλέφωνο και δεν πίστευαν ότι ζω»

Τι λέει ο δεξιοτέχνης του κλαρίνου για την ανάρτηση που τον «πέθανε»

Aδιανόητο: Έφηβη μολύνθηκε με HIV για να αποδείξει τον έρωτά της

Kάνοντας ένεση με το αίμα του oροθετικού φίλου της στον εαυτό της

Ο άνθρωπος που μπούκαρε στην τράπεζα κρατώντας ομήρους τους υπαλλήλους και θεωρείται ήρωας

Δείτε γιατί μπήκε αγανακτισμένος στην τράπεζα

Πώς είναι σήμερα η πρώτη Catwoman, Lee Meriwether

Παραμένει κούκλα στα 86 της χρόνια

Εξαλλος ο Νίκος Οικονομόπουλος- Θα κινηθεί νομικά για την ακύρωση συναυλίας του

«Το θέμα δεν θα μείνει έτσι, θα έχει ανάλογη νομική αντιμετώπιση» αναφέρει στην ανακοίνωσή του

Επεισόδιο σε πλοίο της Seajet λόγω τρίωρης καθυστέρησης

Παραλίγο να πιαστούν στα χέρια επιβάτες και μέλη του πληρώματος - Οι επιβάτες λένε ότι δεν υπήρξε ενημέρωση

Νεκρός 50χρονος μοτοσικλετιστής που καταπλακώθηκε από δέντρο

Απίστευτη τραγωδία στο Ηράκλειο Κρήτης

Σπύρος Μπιμπίλας: Ζητώ συγγνώμη, ο Γιώργος Μάγγας ζει και βασιλεύει

Την είδηση του θανάτου είχε κάνει γνωστή μέσα από τα social media ο Σπύρος Μπιμπίλας

Νέα Ζηλανδία: Πτώματα παιδιών είχαν οι βαλίτσες που αγόρασε οικογένεια σε δημοπρασία!

Η αποθήκη που αγόρασαν χρησιμοποιούνταν ως χώρος αποθήκευσης για βαλίτσες και είχαν μάλιστα την ελπίδα ότι αυτές θα περιέχουν κάτι πολύτιμο