Αποκαλυπτικά τα ευρήματα ομάδας μελετητών
Μηχανισμός Αντικυθήρων: Ξεκλειδώνουν για πρώτη φορά τα μυστικά του
Μηχανισμός Αντικυθήρων: Ξεκλειδώνουν για πρώτη φορά τα μυστικά του - Αποκαλυπτικά τα ευρήματα ομάδας μελετητών

Αποκαλυπτικά είναι τα ευρήματα ομάδας μελετητών από το Univercity College του Λονδίνου, στην οποία συμμετέχουν και δύο Ελληνες επιστήμονες σχετικά με τον Μηχανισμό των Αντκυθήρων. Ο Μηχανισμός, ο οποίος φυλάσσεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα, θεωρείται από πολλούς ως ο πρώτος γνωστός αναλογικός υπολογιστής στον κόσμο και είναι το πιο πολύπλοκο δείγμα μηχανικής που έχει βρεθεί από τον αρχαίο κόσμο.

Όπως όλα δείχνουν οι επιστήμονες φαίνεται πως πλησιάζουν όλο και περισσότερο στην προσωπικότητα του Αρχιμήδη ως σχεδιαστή του πρώτου υπολογιστή στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Ηταν τελικά ο Αρχιμήδης ο δημιουργός του

Το συμπέρασμα περί εμπλοκής του Αρχιμήδη, έστω και με επιφυλάξεις, καθώς δεν υφίστανται χειροπιαστά αποδεικτικά στοιχεία, προκύπτει, μεταξύ πολλών άλλων ευρημάτων, από τις εργασίες μιας ομάδας ερευνητών από το Univercity College του Λονδίνου.

Η εξαμελής UCL Antikythera Research Team, στην οποία συμμετέχουν δύο Ελληνες επιστήμονες, η αρχαιομεταλλουργός Μυρτώ Γεωργακοπούλου και ο φυσικός Αρης Δακανάλης, δημοσιεύει στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού «Scientific American» τα πιο πρόσφατα ευρήματά της.

Η ομάδα του UCL, με επικεφαλής τον μαθηματικό και κινηματογραφιστή Τόνι Φριθ, έχει καταφέρει να αναπαραστήσει το μεγαλύτερο τμήμα του εσωτερικού αυτής της πανάρχαιας μηχανής αστρονομικών υπολογισμών, η οποία χρονολογείται μεταξύ 4ου και 1ου π.Χ. αιώνα.

Αν όμως ευσταθεί ότι αυτός που εμπνεύστηκε και ουσιαστικά τον εφηύρε ήταν ο Αρχιμήδης ο Συρακούσιος,τότε το πιθανό διάστημα κατασκευής του Μηχανισμού περιορίζεται αρκετά, εφόσον ο Αρχιμήδης έζησε από το 287 έως το 212 π.Χ. Φυσικά, είναι πολύ πιθανό ο Μηχανισμός να είναι μεταγενέστερο αντίγραφο και όχι το αρχιμήδειο πρωτότυπο. Στην αρχαιότητα τα μπρούντζινα αντικείμενα ανακυκλώνονταν, καθώς ο χαλκός ήταν το πλέον εύχρηστο μέταλλο.

Ενδέχεται λοιπόν η αρχική εφεύρεση να μετατράπηκε σε οικιακά σκεύη, εξαρτήματα όπλων κ.λπ. Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων εντυπωσιάζει τους ερευνητές γι’ αυτό που οι ίδιοι χαρακτηρίζουν «μηχανική κομψότητα». Αναφέρονται στον σχεδόν μαγικό τρόπο με τον οποίο ο εφευρέτης του κατόρθωσε να δημιουργήσει έναν αναλογικό υπολογιστή ακριβείας εφαρμόζοντας τις απλούστερες δυνατές λύσεις σε καθένα από τα δεκάδες επιμέρους ζητήματα που έπρεπε να διευθετηθούν.

Και, ταυτόχρονα, ο τόσο ρηξικέλευθος αυτός εφευρέτης ήταν αναγκασμένος να συμμορφωθεί με δύο θεμελιώδεις περιορισμούς: α) Την ευχρηστία του μηχανισμού από οποιονδήποτε κοινό άνθρωπο, χωρίς να προαπαιτούνται γνώσεις Μαθηματικών ή Αστρονομίας. β) Το επίπεδο των επιστημονικών γνώσεων και της τεχνολογίας στην αρχαιότητα.

Το μυστηριώδες πολυσύνθετο αστρονομικό όργανο με τα 69 γρανάζια

Οπως φαίνεται από την γραφική αναπαράσταση που παρουσιάζει το «Scientific American» αξιοποιώντας τα τελευταία δεδομένα από την έρευνα της ομάδας του UCL, η καρδιά του Μηχανισμού των Αντικυθήρων συντίθεται από 69 γρανάζια, ποικίλου μεγέθους και διαφορετικών τύπων.

Μόνο τα 35 από αυτά διακρίνονται στο αυθεντικό αρχαιολογικό εύρημα μέσα από τις τρισδιάστατες ακτινοσκοπήσεις στις οποίες έχει υποβληθεί κατά καιρούς. Οι επιστήμονες χρειάστηκε να φανταστούν την ύπαρξη και τη λειτουργία των υπολοίπων 34 γραναζιών, καθώς από τον βυθό της θάλασσας κοντά στα Αντικύθηρα ανασύρθηκε μόνο το 1/3 του μηχανισμού.

Ακόμη κι αυτό όμως είναι κατακερματισμένο σε 82 διαφορετικά θραύσματα, γεγονός που καταδεικνύει πόσο δύσκολο είναι το εγχείρημα της ανάλυσης και της κατανόησης του πώς κατασκευάστηκε, πώς λειτουργούσε και ποιον σκοπό εξυπηρετούσε το μυστηριώδες αντικείμενο που βαφτίστηκε Μηχανισμός των Αντικυθήρων.

Ο Βρετανός καθηγητής Μαθηματικών Τόνι Φριθ τον περιεργάζεται για πάνω από 20 χρόνια και έχει συμβάλει προσωπικά στην αποκάλυψη ορισμένων από τα κρίσιμης σημασίας μυστικά του. Υπό τη δική του διεύθυνση, σύμφωνα με το protothema.gr, η ερευνητική ομάδα του UCL κατέληξε στο να κατασκευάσει το πιο εξελιγμένο μοντέλο του από την ανακάλυψή του έως σήμερα, προσπαθώντας να αναπαραστήσει πειστικά το πώς θα πρέπει να το είχαν κατασκευάσει οι ίδιοι οι αρχαίοι Ελληνες.

Οδηγίες χρήσης

Ηδη από τις αρχές του 20ού αιώνα έχει αποκαλυφθεί ότι ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι ένα όργανο αποτύπωσης του γαιοκεντρικού Σύμπαντος. Το κλειδί στον προσδιορισμό της πραγματικής χρησιμότητάς του ήταν η πίσω όψη του, η οποία σήμερα θεωρείται πως έχει αποκρυπτογραφηθεί πλήρως. Περιελάμβανε δύο κύκλους ενδείξεων, αλλά και ένα εγχάρακτο «εγχειρίδιο χρήσης».

Επομένως, το μεγάλο στοίχημα για τους ερευνητές είναι το πώς θα ανασυνθέσουν το σύνολο του Μηχανισμού κατά τρόπο που να ανταποκρίνεται στις οδηγίες του κατασκευαστή προς τον χρήστη – ή το πώς συνδυάζονταν πρακτικά οι δύο όψεις του οργάνου, η πρόσθια και η οπίσθια, ώστε να παραγάγουν προβλέψεις, π.χ., για τις εκλείψεις της Σελήνης και του Ηλιου, την ημερομηνία διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων και γενικώς όλων των γεγονότων που, σύμφωνα με τους αρχαίους Ελληνες, εξαρτώνταν από τα αστέρια.

Πηγή: www.in.gr
Η Σίσσυ Χρηστίδου απαντά στις κατηγορίες για όσα είπε για την 24χρονη

Για την καταγγελία βιασμού της 24χρονης στη Θεσσαλονίκη

Συγκλονίζει η κατάθεση της 14χρονης για τον 32χρονο: Με βίασε, πόνεσα πολύ, μου χάλασε την εφηβεία μου

«Μου έβγαλε την μπλούζα και μου χάιδεψε το στήθος»

Η πρώτη ανάρτηση της Κατερίνας Μονογυιού μετά τον θάνατο του αδερφού της

«Σεμνά και σε στενό κύκλο η κηδεία»

Ένα αστέρι 13.5 δισεκατομμυρίων ετών: Είναι η αρχή του σύπμαντος;

Βρίσκεται πολύ κοντά στον Ήλιο μας

Είναι ο Joaquin Phoenix μέλος αίρεσης;

Για περισσότερο από μια δεκαετία ο ηθοποιός ήταν μέλος των «Παιδιών του Θεού»

Η ιστορία της Adalia Rose Williams που μας συγκλόνισε από την πρώτη στιγμή

Πέθανε η σταρ του YouTube που έπασχε από τη νόσο Benjamin Button

Θεσσαλονίκη: Από που μπορεί να προέρχεται ο απόκοσμος ήχος

Συνεχίζεται το θρίλερ

Ποιο είναι το πιο στοιχειωμένο μέρος του πλανήτη;

«Κάποιοι μάλιστα ισχυρίστηκαν ότι είδαν μια γυναίκα ντυμένη στα λευκά να επιπλέει»

Ηλεία: Τραγωδία με 32χρονο που αυτοκτόνησε λόγω ερωτiκής απογοήτευσης

Τις προηγούμενες ημέρες απειλούσε να αυτοκτονήσει επειδή η πρώην σύντροφός του δεν επιθυμούσε να συνάψει ξανά σχέση μαζί του

Στο emvolio.gov.gr θα βλέπουν το πρόστιμο οι ανεμβολίαστοι άνω των 60

Πώς μπορούν να κάνουν ένσταση

Coca Cola 3E: Καμία σχέση με πρόσωπα που φέρονται αναμεμειγμένα στην υπόθεση βιασμού

Στη Θεσσαλονίκη

Στις 20 Ιανουαρίου ανοίγει η πλατφόρμα για 4η δόση στους ανοσοκατεσταλμένους

«Λάθος» ότι έρχεται η άνοιξη και τελειώνουμε δήλωσε η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών και υπογράμμισε ότι η μετάλλαξη Delta είναι ακόμα εδώ και οι ΜΕΘ γεμάτες

Σοκ στη Ζάκυνθο: 17χρονος πυροβόλησε κατά λάθος συμμαθητή του με καραμπίνα

Συνελήφθη πατέρας και γιος.

Συγκλονίζει η ιστορία της 24χρονης που έπεσε θύμα βιασμού

Τα τραγικά «χτυπήματα» της μοίρας

Ποιος πρόδωσε την Αννα Φρανκ; Έρευνα οδηγεί σε ύποπτο - «έκπληξη»

Οι ερευνητές κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα μετά από 75 χρόνια ερευνών

Ο Νόβακ Τζόκοβιτς προσγειώθηκε στο Βελιγράδι - Πλήθος κόσμου στο αεροδρόμιο

Οι Σέρβοι στηρίζουν τον διεθνής φήμης τενίστα τους

Αμπου Ντάμπι: Εκρήξεις στο αεροδρόμιο – Αναφορές για νεκρούς και τραυματίες

Οι αντάρτες Χούτι έλαβαν την ευθύνη για την επίθεση στο αεροδρόμιο

Καραμπόλα στον Κηφισό – Ουρά χιλιομέτρων στο ρεύμα προς Πειραιά

Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που το ένα αυτοκίνητο έκανε στροφή 180 μοιρών

Βιασμός στη Θεσσαλονίκη: Δεύτερο πρόσωπο αναγνώρισε η 24χρονη

Τι βρέθηκε στο δωμάτιο ενός εκ των φερόμενων δραστών

Μεγάλωσε τις ανισότητες η πανδημία: Οι 10 πλουσιότεροι διπλασίασαν την περιουσία τους

Πιο φτωχό το 99% των ανθρώπων

Πλεύρης: Οι υγειονομικοί που δεν θα εμβολιαστούν έως το τέλος Μαρτίου απολύονται από το ΕΣΥ

Άφησε επίσης ανοιχτό το ενδεχόμενο επίταξης υπηρεσιών ιδιωτών γιατρών στο λεκανοπέδιο

Κορωνοϊός: Αισιοδοξία για το Πάσχα

Εφιστούν την προσοχή οι επιστήμονες

«Ντρέπομαι, να σαπίσεις στη φυλακή» το μήνυμα της κόρης του 48χρονου που ξυλοκόπησε βάναυσα τη σύντροφό του

Μία ανάρτηση της κόρης του θύτη, συγκλονίζει την κοινή γνώμη

Δύσκολες ώρες για τον Γιώργο Τρομάρα

Σε κρίσιμη κατάσταση η υγεία του

Θεσσαλονίκη: Τι βρέθηκε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου

Τι εξετάζουν οι αρχές

Λέκκας για σεισμούς στη χώρα: Πιθανόν να είμαστε σε έξαρση

Έντονη η σεισμική δραστηριότητα στη χώρα

Πάμε για πολικές θερμοκρασίες: Τι είναι το φαινόμενο του αεροχειμάρρου και πού θα «χτυπήσει»

Ο καιρός θα «αγριέψει» πολύ τις επόμενες ημέρες, και, μάλιστα, σε διαφορετικές φάσεις.

Ρόδος: Οικοδόμος ανάγκαζε ανήλικες να ερωτοτροπούν μεταξύ τους